  • 1. Data: 2010-07-14 12:37:47
    Temat: oczyszclania zamist szamba - zmiana bez uzgodnień
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    W projekcie budowlanym domku było klasyczne szambo, a zamontowana został
    oczyszczalnia.
    W dzienniku budowy został wpisany montaż oczyszczalni i przy zgłoszeniu domu
    do użytkowania
    inspektorat budowlany zgosił zastrzeżenia i chce przeprowadzac wizję
    lokalną.

    Czy ktoś wie, jaki może byc dalszy scenariusz?

    Jarek

  • 2. Data: 2010-07-15 17:42:25
    Od: "mireka" <l...@o...pl>

    > inspektorat budowlany zgosił zastrzeżenia i chce przeprowadzac wizję
    > lokalną.
    >
    > Czy ktoś wie, jaki może byc dalszy scenariusz?

    Cóż, pewnie można się spodziewać scenariusza jak przy samowoli budowlanej.
    Ja również w trakcie budowy zamieniłem szambo które było w projekcie na
    oczyszczalnię ale wymagało to zastępczego projektu budowlanego z całą
    biurokracją jaka za tym idzie (projekt -> starostwo -> powiadomienie przez
    starostwo wszystkich okolicznych właścicieli o moim zamiarze budowy
    oczyszczalni itd., -> decyzja o pozwoleniu na budowę).

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-07-15 19:45:19
    Od: mis <m...@u...pl>

> [...]
    > -> powiadomienie przez starostwo wszystkich okolicznych właścicieli o
    > moim zamiarze budowy oczyszczalni itd., -> decyzja o pozwoleniu na budowę).

    Mocno ktoś Cię "przegonił" po urzędach dla zabawy :) Ja robiłem to tak:
    W projekcie miałem szambo. W trakcie budowy nie wykonałem go i zrobiłem
    w starostwie normalne zgłoszenie budowy oczyszczalni. Odczekałem
    miesiąc, sprzeciwu nie było (dostałem to na piśmie) Wykonałem oczyszczalnie.

    Przy zakończeniu budowy geodeta zinwentaryzował mi na mapce normalnie
    oczyszczalnie, w dzienniku budowy był stosowny wpis, a do papierów
    dołączyłem otrzymane w starostwie potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia tej
    oczyszczalni. Problemów nie było.

    mis

  • 4. Data: 2010-07-15 20:13:02
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > starostwo wszystkich okolicznych właścicieli o moim zamiarze budowy
    > oczyszczalni itd., -> decyzja o pozwoleniu na budowę).

    ale przecież oczyszczalnia jest na zgłoszenie, wiec nie potrzeba tych
    różnych dupereli w rodzaju projektów, warunków zabudowy
    inną kwestią jest odbiór domu bez wykonania szamba,
    ja miałem podobną sytuację, z tym, że miesiąc wcześniej zgłosiłem w
    starostwie budowę oczyszczalni, potem zrobiłem ją, a kierbud wpisał do
    dziennika, że instalacja kanalizacyjna domu została podłączona do
    istniejącej przy obiekcie oczyszczalni :-), nie pisał nic o jej
    budowie, nikt się nie czepiał i przeszło :-)
    inny sposób (z forum muratora :-) ), odłącz drenaż, zakorkuj, zbiornik
    i upieraj się, że to nie oczyszczalnia, tylko szczelne szambo
    właśnie :-)... tylko ten wpis w twoim dzienniku trochę komplikuje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-07-16 12:50:32
    Od: "mireka" <m...@o...pl>

    > ale przecież oczyszczalnia jest na zgłoszenie, wiec nie potrzeba tych
    > różnych dupereli w rodzaju projektów, warunków zabudowy
    > inną kwestią jest odbiór domu bez wykonania szamba,

    U mnie to było tak: projektant przygotował plan zagospodarowania +
    zgłoszenie, no bo faktycznie jeśli chodzi o budowę oczyszczalni przy
    istniejącym i oddanym budynku to to wystaczy, ale w starostwie jak kapnęli
    się że budowa jest w trakcie to kazali robić zastępczy projekt budowlany.
    Piętro wyżej Mis pisze że u niego to się odbyło bez zmiany w projekcie - jak
    widać co kraj to obyczaj (a raczej co urząd :D).

    --
    pozdrawiam