  • 31. Data: 2012-03-20 10:59:23
    Temat: Re: odzysk ciepła z kanalizacji
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:jk7gbn$mqq$1@node2.news.atman.pl...
    > parę lat temu poruszałem tutaj ten wątek...
    > po analizie różnych przypadków wyszło, że owszem
    > można odzyskać trochę ciepła

    troche czyli 50% :)

    > ale traci to racje bytu dla korzystających z POŚ
    > bo jak za bardzo schłodzisz ścieki, to potem bakterie słabiej pracują...

    zrzucam ścieki o temperaturze 10 stopni, a będzie to rosło bo woda z
    wodociągu bedzie coraz cieplejsza. Z oczyszczalnią problemu raczej nie
    bedzie.

    b.

  • 32. Data: 2012-03-20 21:51:06
    Temat: Re: odzysk ciepla z kanalizacji
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Mar 20, 11:21 am, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a widziales kiedys jakies bakterie?

    Nie widzialem, tylko swedzialo...

  • 33. Data: 2012-03-21 14:56:23
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "Kris" wrote in message news:jk7u72$e7q$1@inews.gazeta.pl...

    >Użytkownik "qlphon" napisał w wiadomości grup

    >z ówczesnych rozważań, pamiętam propozycje zbudowania sobie mini pompy
    >ciepła
    >(np. ze starej lodówki) na bazie studzienki przepompowni scieków, gdzie
    >porcjami zbiera się
    >i jest odprowadzany dalej "urobek"

    >taki układ dość prosto byłoby opomiarować i oprogramować
    >aby wypompowywać zimne ścieki

    A koszt energii zużytej do przepompowania byłby większy od oszczędności;)

    no nie do końca większy,
    ale faktycznie trzeba najpierw "zainwestować" 100 W żeby odzyskać 300...

  • 34. Data: 2014-02-17 21:45:00
    Od: m...@g...com

    > Ja nie bardzo rozumiem te oszczędności na wodzie... Woda jest zajebiście
    >
    > tania.

    Za 10 lat zrozumiesz po co te oszczędności.