  • 21. Data: 2016-09-17 16:44:16
    Temat: Re: padł silnik w rolecie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-17 14:14, t-1 wrote:
    > Ciekawe, że źle działa gdy na wałku jest mało nawinięte.

    Zalej lamele smarem. Może nawet na początek WD40 wystarczy żeby zobaczyć
    czy efekty są.

    > Zastanawiam się, czy czegoś nie nawchodziło między listwy.

    Bardzo możliwe.

    > Nasmarowałem prowadnice ale efektu właściwie brak.
    > Może przy drugiej bramie poprawiło, lepiej chodzi ale ta się jeszcze nie
    > zacinała.
    > Podnoszenie awaryjne ręczne też jakby się zacinało, są momenty gdzie
    > trzeba kręcić z większą siłą a to by sugerowało przekładnię lub właśnie
    > zapchane połączenia listew.
    > No nic, wiem mniej więcej o co chodzi i popracuję kiedyś.

    Aplikuj smar codziennie i obserwuj. Wiem że jedna brama (ręczna)
    zmieniła się z takiej przy której się klnie w taką przy ktorej się
    podnosi bez wysiłku. Tylko że to właściciela kosztowało kilka dni
    smarowania każdego zawiasu.

  • 22. Data: 2016-09-17 18:33:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Z1MkdKS0E

    > Przepraszam, że się podepnę pod pytania.
    > Mam problem z bramą roletową w garażu.
    > Zachciało mi się takiej, bo nie zajmuje miejsca pod sufitem.
    > I niestety po ok. 5 latach zaczęła się zacinać przy podnoszeniu.
    > Robi to powtarzalnie na początku podnoszenia w kilku miejscach gdzieś
    > do połowy wysokości. Trzeba pomagać podnosząc roletę ręką. Wyżej już idzie
    > dobrze. Tak jakby silnik stracił moc.
    > Co się psuje w takich napędach?
    > Podejrzewam utratę pojemności przez jakiś kondensator, jeśli to silnik
    > dwufazowy. Ale czy to tak działa? Może wyrobione jakieś koła zębate?

    Wszystko może być zepsute. Napędy z marketów mają mechanikę z bardzo słabej
    stali lub plastiku i się wyrabiają.
    W niektórych modelach napędów psuje się np. czujnik impulsów. Jeśli to napęd
    markowy, to bez problemu dostaniesz części zamienne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba