  • 81. Data: 2022-07-17 22:21:08
    Temat: Re: pasożyty jebane
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 17 July 2022 at 21:51:21 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    ok 4 tys wychodzi jak dobre emerytury mają z ZUS
    chciała tam studiować to w tej cenie nie znalazła.
    odszkodowanie dostaje a tam studenciakom proponują pokój 5 m2 na dwie osoby;)
    > Place mniej niż nasze 10% dochodu, w tym masz problem? 80 mieszkań w Polsce to
    mieszkania własnościowe. Mam takie. Nie place w nim czynszu bo sobie płacił nie bede.
    Płacę za ogrzewanie fundusz remontowy, na administrację. Za to mieszkanie jak
    wcześniej napisałem place 360 złotych z ogrzewaniem. Jak bym tam mieszkał to było by
    trochę więcej bo teraz utrzymuje minimalna dopuszczalna temperaturę. Praktycznie
    wszyscy z powojennego wyżu mieszkający w miastach mieszkają w takich mieszkaniach jak
    to moje. Ci co w nowszych niz socjalistyczne budownictwo mieszkają powinni ponieść
    niższe koszty bo teoretycznie ich mieszkania sa lepiej ocieplone i fundusz remontowy
    może być symboliczny bo wszystko nowe. Połowa ludzi w Polsce żyje w domach
    jednorodzinnych. Oni nie płacą czynszu tylko niski podatek gruntowy. Twierdzisz że
    studenci drogo płacą. Najem mieszkań studentom to może być dobry tytuł dla książki
    katastroficznej. Są dwie grupy tych co mięli kontakt ze studentami. Pierwsza raz
    wynajęli i już nigdy w życiu nie będą mieli takich pomysłów. Druga psychicznie jest
    przygotowana na podarte wykładziny, zalewanie sąsiadów raz na cztery miesiące. Jak sa
    dziewczyny to jak w grafiku co dwa trzy miesiące trzeba wyciągać druty od biustonoszy
    z pralki. Takie ponadnormatywne doświadczenia i jeszcze wiele innych specjalnych
    eksperymentów jakie robią studenci musi kosztować. I jak przyjdą czasy że znalezienie
    najemcy będzie graniczyło z cudem to studenci będą płacili wysoki czynsz ze względu
    na demolkę jaka robią.
    --- Połowa ludzi w Polsce żyje w domach jednorodzinnych.

    w ktorej Polsce ?

  • 82. Data: 2022-07-17 22:27:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 lipca 2022 o 22:21:09 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    na demolkę jaka robią.
    > --- Połowa ludzi w Polsce żyje w domach jednorodzinnych.

    W tej co ją widzisz przez kino w którym przed szybami jest siatka.

  • 83. Data: 2022-07-17 22:27:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 17 lipca 2022 o 21:51:21 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Place mniej niż nasze 10% dochodu, w tym masz problem?

    Nie mamprobkemu.
    Wyżej,//niżej napisałeś ile płacisz właścicielowi mieszkania.
    Jakoś czas temu napisałeś ile m2
    masz.
    Skoro placisz 8x 80=640zl to wychodzi mi że dochody wg Twoich kryteriów piw 6500
    zydlu macie. No i ok.
    I tak mnie naszło czy młoda moja z wyszukiwarka sobie nie radzi skoro w Łodzi
    mieszkania poniżej 1000zl nie znalazła.
    Tu też nie znalazłeś, ale się nie przyznasz bo mnie w dowodzie nie masz;)

  • 84. Data: 2022-07-17 23:34:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 lipca 2022 o 22:27:45 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    mieszkania poniżej 1000zl nie znalazła.
    > Tu też nie znalazłeś, ale się nie przyznasz bo mnie w dowodzie nie masz;)
    Żeby ci wyjaśnić dlaczego płacę taki czynsz trzeba to zrobić z rysem historycznym.
    Mieszkanie wynajęliśmy w czasach przedkapitalistycznych. Wtedy ciężko było z
    mieszkaniami. Książeczki mieszkaniowe z odbiorem za dwadzieścia lat były mało
    atrakcyjne. Było to po zmianie przepisów dotyczących pustostanów w mieszkaniach w
    prywatnych budynkach z mieszkaniami do najmu. Znaczy się w prywatnych kamienicach.
    Właściciel domu mógł wynająć puste mieszkanie na zasadach wolnorynkowych ale z
    zachowaniem wszelkich praw jakie mieli najemcy na decyzjach administracyjnych.
    Znalazłem mieszkanie podzielone po wojnie na trzy kawalerki przywróciłam jego stan
    sprzed wojny. Oczywiście odstępne dla właściciela i remont na mój koszt. Miałem kasę
    to to dla mnie nie były żadne znaczące wydatki. Czynsz z metra jaki płaciłem był ok 5
    razy taki jak u tych na decyzjach administracyjnych. Za jakiś czas przepisy się
    zmieniły i wszystkie mieszkania poszły na najem na takich zasadach jakie miałem ją.
    Mnie czynsz nie podskoczył bo chroniło mnie prawo. Do tej pory mnie chroni w zakresie
    podnoszenia czynszu, wypowiedzenia umowy albo zastępczego mieszkania o takim samym
    standardzie gdyby z tym co wynajmuje coś się stało nie z mojej winy. Najem
    okazjonalny czyli taki że ktoś wynajmuje jedno abo dwa mieszkania i taki jak ja
    wynajmuje mieszkanie w kamienicy to dwa różne światy.

  • 85. Data: 2022-07-18 00:04:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 22:27 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > I tak mnie naszło czy młoda moja z wyszukiwarka sobie nie radzi skoro w
    > Łodzi mieszkania poniżej 1000zl nie znalazła.

    W Warszawie za kawalerkę płaci się 2400-2800. Za dwupokojowe mieszkanie
    3600-4200.
    Kumpel tydzień temu po 15 minutach od wystawienia już miał lokatorów.

    TG

  • 86. Data: 2022-07-18 01:14:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 lipca 2022 o 00:04:50 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > W Warszawie za kawalerkę płaci się 2400-2800. Za dwupokojowe mieszkanie
    > 3600-4200.
    > Kumpel tydzień temu po 15 minutach od wystawienia już miał lokatorów.
    >
    > TG
    Jeśli w Warszawie stosunki własnościowe mieszkań są takie jak średnia dla Polski to
    80% ludzi żyjących w Warszawie w kawalerkach ponosi miesięczne koszty związane z
    mieszkaniem na poziomie do 500 złotych na miesiąc ( z ogrzewaniem oczywiście).
    Warszawa jako stolica na dodatek z dodatnia prognoza demograficzna nie będzie tanim
    do życia miastem. Ale różnica na przykład w stosunku do Łodzi nie będzie dwukrotna a
    o 15%. W Warszawie tak jak gdzieś indziej dużo ludzi pracuje za niskie stawki. To
    pracownicy sklepów, salowe, dozorcy, pracownicy stacji benzynowych itp. jak ktoś
    zarabia 2500 na rękę, no dobra 3000 to nie wyda na czynsz 2800 + prąd i gaz. To
    będzie aborygen z opłatami do 600 zlotych za odziedziczone po babci dwupokojowe
    mieszkanie w blokach. Twierdzisz że kumpel wynajął. Jak zaczęła się propaganda że
    jedynym wyjściem na ratowanie kasy przed inflacja a jednocześnie świetnymi interesem
    jest kupno mieszkania to najemcy stali się uczciwi? Przed tym okresem w tv był
    przynajmniej raz w tygodniu reportaż jak to jedynymi pieniędzmi jakie dostał
    właściciel była kaucja a potem dwa lata użerania się żeby najemcy się wyprowadzili.
    Oczywiście sądy wydawały nakazy eksmisji, zasądzały należne pieniądze. Ale nic z tego
    nie wynikało dla właściciela z wyjątkiem tego że był lżejszy o koszty sądowe i kasę
    dla adwokata i komornika. W pamięci utkwiła mi jedna sprawa. Małżeństwo z dzieckiem
    wynajęło domek. Nowy w miarę. Płacili sumiennie kilka miesięcy. Spytali właściciela
    czy by nie sprzedał. Zaproponowali dobrą cenę. Zgodził się. Sprzedaż zgodnie z
    wszystkimi procedurami przeprowadzona i poświadczona przez notariusza. Dokonane
    zmiany w księdze wieczystej. To gdzie hak. Pieniędzy nie dostali. Założyli sprawę w
    sądzie o unieważnienie mowy. A sąd że umowa nie ma wady prawnej. Może twój kumpel
    będzie miał więcej szczęścia.

  • 87. Data: 2022-07-18 20:30:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 17 lipca 2022 o 23:34:04 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    >Najem okazjonalny czyli taki że ktoś wynajmuje jedno abo dwa mieszkania i taki jak
    ja wynajmuje mieszkanie w kamienicy >to dwa różne światy.

    To sam Sobie ładnie wyjaśniłes ze pisanie że koszty najmu to 10%dochodu to bzdury.
    I już wiesz dlaczego nie znalazłeś w Łodzi mieszkania na wynajem za 600- 1000zl
    I zgadnij dlaczego w ostatnich miesiącach koszty wynajmu w Łodzi wzrosły średnio o
    16%
    I dlaczego Łódź(władze Łodzi) ciągle buduje/ obiecuje wybudować kolejne mieszkania
    komunalne/ socjalne nie przejmując się Twoimi tezami że mieszkań już teraz jest za
    dużo.
    I zrób w wolnej chwili test- daj ogłoszenie że masz mieszkanie do wynajęcia.
    Napisz tutaj po ilu minutach od publikacji ogłoszenia miałeś pierwszy telefon.

  • 88. Data: 2022-07-18 21:40:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 18 July 2022 at 20:30:14 UTC+2, Kris wrote:
> [...]
    > Napisz tutaj po ilu minutach od publikacji ogłoszenia miałeś pierwszy telefon.
    Do Polski wjechało za ostatnie 30 lat 10 milionów z zagran icy, często to byla
    polonia a i różni krewni z calego świata

    a 5 milionow obcokrajowców przebywa czasowo i dlatego nigdy nie będzie wolnych
    mieszkań, bo ci ludzie wszystkie mieszkan ia pozajmowali

  • 89. Data: 2022-07-19 00:11:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 lipca 2022 o 20:30:14 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    dużo.
    > I zrób w wolnej chwili test- daj ogłoszenie że masz mieszkanie do wynajęcia.
    W Łodzi nie buduje się mieszkań komunalnych bo w tej chwili miasto ma pulę prawie
    dziesieciu tysięcy pustych mieszkań i 1600 osób które takie mieszkanie chca mieć.
    Wcześniej dałem linka do tej informacji. Jak ślepy i głuchy jesteś to mnie nic do
    tego. Sądzisz że jak będziesz udawal że sprawy z rosnącym nadmiarem pustostanów
    mających wpływ na obniżenie cen na rynku najmu okazjonalnego i spadek cen mieszkań to
    ceny będą rosły?

  • 90. Data: 2022-07-19 00:51:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 July 2022 at 00:11:49 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    mających wpływ na obniżenie cen na rynku najmu okazjonalnego i spadek cen mieszkań to
    pustostany,
    znaczy się zrujnowane domy, mieszkania do remontu, nienadające się do zamieszkania