  • 11. Data: 2017-06-15 17:26:18
    Temat: Re: płonący wieżowiec
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 15:54:36 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:
    > Zacytuje informacje oficjalna:

    ... z której nie wynika nawet czym ocieplili i jaki to miało związek z pożarem.

  • 12. Data: 2017-06-15 17:28:11
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 15:35:09 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    ar-w-skladzie-budowlanym-rajman

    > Ja już wcześniej wrzucałem tutaj fotki z efektu pożaru na budynku w budowie:
    > http://fotopolska.eu/1057981,foto.html

    Kurcze, to jak w takim razie budować energooszczędnie? Jednak wełna?

  • 13. Data: 2017-06-16 14:00:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.06.2017 17:28, Krzysztof Garus wrote:

    > Kurcze, to jak w takim razie budować energooszczędnie? Jednak wełna?

    Na elewację po otynkowaniu ścian, żeby zatkać pory, to sobie możesz dać
    wełnę elewacyjną. Tylko u nas jest maniera więźby dachowej, która
    będzie się i tak paliła, bez względu na jej izolację.

    Trzeba inaczej dach zbudować.

  • 14. Data: 2017-06-16 21:20:01
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 13:07:03 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
    > Czym pokryli ten budynek w Londynie, że się tak zhajcował?
    > Zwykłe styro daje taki efekt?

    pod artykułem na oko rzeczowa dyskusja
    8241,jedyne-5-tys-funtow-moglo-uratowac-mieszkancow-
    wiezowca-szokujace.html

    np:
    W tym wieżowcu głównym nośnikiem ognia były cienkie płyty aluminiowe z rdzeniem PE
    gr. 5mm, wspomagane przez izolację termiczną PIR natryskiwaną na ścianach która ma
    status NRO, ale nie jest niepalna - wierzchnia warstwa nadpala się i sporo dymi.

  • 15. Data: 2017-06-16 21:55:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.06.2017 o 21:20, Krzysztof Garus pisze:

> [...]
    status NRO, ale nie jest niepalna - wierzchnia warstwa nadpala się i sporo dymi.

    Po fakcie to każdy mądry, nawet Gazeta Wybiórcza. Szkoda, że nikt tego
    nie powiedział przed budową.
    Jacek

  • 16. Data: 2017-06-17 12:10:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 21:55:51 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Po fakcie to każdy mądry, nawet Gazeta Wybiórcza.

    nieco presadziles :)

    b.