  • 21. Data: 2012-12-17 23:21:27
    Temat: Re: pompa CO
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:85b1159d-b94a-4917-98e5-a3c32cefa248@a8g2000vby
    .googlegroups.com...
    On 17 Gru, 16:33, "Budyń" <b...@r...pl> wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w
    > wiadomościnews:kanakc$jpa$1@news.task.gda.pl...
    >
    > przeciez to idiotyzm zeby wodę kręcić w czasie gdy sie nie grzeje. Straty
    > na
    > niepotrzebnie chodzącej pompie, i straty na rurkach w kotłowni zwykle
    > chłodniejszej.
    > Niemozliwe zeby ktos tak miał :-)

    Widze ten post dopiero pod postem WS'a, wiec tu odpowiem Budyniowi staremu
    druchowi?
    Wiec jest tak: idiotyzm czy nie, kociol mierzy temp. wody w instalacji non
    stop. Niby skad ma wiedziec jaka jest temp. jezeli woda nie bedzie krazyc?
    No i oczywiscie ja tak mam. :-)

    > a po drugie - po co w ogóle pogodówka? Jakas marketingowa nowomoda.

    Hm, bo ja wiem po co? Pewnie po to zeby podlogi gresem wykonczone nie byly
    zimne, brak kaloryferow, lepsza wspolpraca kondensata i generalnie jest git.

    > Nie interesuje mnie pogoda na zewnątrz - mnie interesuje temperatura
    > wewnątrz. Ma byc taka jaką zadam +- histereza.

    Przy kanadyjczyku moze i tak, przy podlogowce zdecydowanie nie.
    Pogodowka + podlogowka to moim zdaniem najlepsze rozwiazanie. A dlaczego
    pogodowka jest tak wazna? Bo podlogowka ma duza bezwladnosc. Stad tez
    istnieje koniecznosc regulowania temp. zasilania w oparciu o temp.
    zewnetrzna, wyprzedzajac niejako temp. wewnatrz domu. Wyobrazmy sobie taka
    sytuacje, ze temp. wewnatrz domu jest na poziomie zakladanej, ale temp. na
    zewnatrz bedzie rosla. Za jakis czas kociol odpali palnik i bedzie grzal
    podloge do uzyskania zadanej, a na zewnatrz ciagle cieplej, straty budynku
    maleja i podloga ciepla. Za jakis czas wewnatrz zrobi sie 25C z zakladanych
    22C. W druga strone zadziala tak samo. Wewnatrz cieplo, a na zewnatrz spada.
    Kociol odpali sie kiedy temp. w domu spadnie i zanim rozgrzeje sie podloga
    to wewnatrz zrobi sie chlodniej. W drugim przypadku chodzi o komfort, ale w
    pierwszym to niepotrzebna strata.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-12-17 23:24:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości

    > podłogowego które ma olbrzymią bezwładność ma znaczenie i to nie małe. Ma
    > to znaczenie tym większe że jak to w PL sens tego ogrzewania jest nieco
    > wypaczony i staje się ono podstawowym zródłem ciepła podczas gdy powinno
    > być tylko jednym ze składników systemu grzewczego zwaszcza gdy chcemy
    > zachować krążenie w kończynach dolnych na dobrym poziomie. Normalnie
    > podłogówka powinna apewniać tylko komfort ciepłny a grzejniki utrzymywać
    > temperaturę i służyć do jej zmian. Ale jak to w Polsce - ma być przede
    > wszystkim "tonij" a nie dobrze i ludzie grzeją podłogą :)

    E tam, chodze w kapciach. :-)

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2012-12-17 23:26:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Martwi mnie ta ilosc obwodów, pewno ktos to musiał projektowac to niech
    > doradzi.

    Jak spory dom to nic dziwnego. Sam na dole mam 12 obiegow, a na gorze 4.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2012-12-18 09:21:53
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Wiec jest tak: idiotyzm czy nie, kociol mierzy temp. wody w instalacji non
    > stop. Niby skad ma wiedziec jaka jest temp. jezeli woda nie bedzie krazyc?
    > No i oczywiscie ja tak mam. :-)

    Nie twoja wina ale podtrzymuję opinie ze to idiotyzm projektanta
    kotła/instalacji. Bo nie temperatura wody jest ważna a temperatura
    powietrza. A u ciebie pompa sie zużywa, prąd marnuje a pomiar jest w
    stosunku do potrzeb jakis pośredni.

    > Hm, bo ja wiem po co? Pewnie po to zeby podlogi gresem wykonczone nie byly
    > zimne, brak kaloryferow, lepsza wspolpraca kondensata i generalnie jest
    > git.

    W dobrze ocieplonym budynku podłoga i tak jest zimna. Jak miałem budynek
    słabo ocieplony podłogówka była przyjemnie ciepła. Kładliśmy sie na podłoge
    i wygrzewali jak koty :) Po ociepleniu podłoga jest zimna - koniec luksusów
    :-)

    > Przy kanadyjczyku moze i tak, przy podlogowce zdecydowanie nie.

    Budynek faktycznie kanadyjczyk - ale podłoge mi wylewali na 2x bo to była
    nowosc i nikt nie umiał tego zrobić. Mam 10cm betonu , troche tej
    akumulacyjnosci mam.

    > Pogodowka + podlogowka to moim zdaniem najlepsze rozwiazanie. A dlaczego
    > pogodowka jest tak wazna? Bo podlogowka ma duza bezwladnosc.

    Ale to teoria czy praktyka? Bo ja ci mówię ze to dziala bez pogodówki.
    Wyłącz swoją na tydzień i powiedz jak było :-)

    b.

  • 25. Data: 2012-12-18 10:36:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Odważna teza.

    Nie teza tylko fakt i nie wymaga odwagi, ale wiedzy...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2012-12-18 10:49:33
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w wiadomości news:kao668
    Czesc ;-)

    > Jak spory dom to nic dziwnego. Sam na dole mam 12 obiegow, a na gorze 4.

    Tzn. chodzilo mi o to ze eko Alpha i 5W dla 13
    obwodow to raczej teoria, oczywiscie moge sie mylic, i faktycznie
    po tygodniu grzania pompka zacznie dzialac w trybie magic null power
    a wtedy na wyswietlaczu pokaze 5W.
    Ta pompa to dobry wybór.
    Osobiscie korzystam z pomp znacznie (5x) tanszych,
    jedna ma kilkanascie lat, grudnfos ponad 20 letni dziala,
    diamonda zobacze..

    A tak z ciekawosci ile masz pomp w CO, doradz brunetowi. ;-)))

    pozdrawiam
    Adams

  • 27. Data: 2012-12-18 11:00:00
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Nie teza tylko fakt i nie wymaga odwagi, ale wiedzy...

    Tylko ze to nie prawda. Akurat w tym przypadku to (z dokładnością
    techniczną) się zgadza ale nie uogólniaj :-)

    b.

  • 28. Data: 2012-12-18 11:08:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Na razie będą pracowały w niskiej temperaturze, ale może kiedyś zrobię
    >osobny obieg i wtedy będą wysokotemperaturowe. Przewody do tych kaloryferów
    >są dociągnięte do kotłowni.

    Największa głupota ...
    Miałem tak podłączony grzejnik w łazience.

    Nic nie dawał. Za mała moc grzejnika przy tak niskiej temperaturze
    zasilania.

    Jak chcesz mieć grzejniki to powinny mieć własny tor zasilania , inaczej
    szkoda kasy na takie "protezy" które w przypadku zasilania taką samą temp.
    jak podłogówka są jedynie bezsensowanie wywaloną kasą na coś co nie spełnia
    tego do czego powinno służyć ...

    >Tak, głównie do suszenia ręczników.

    Suszenie ręczników na małych grzejniku zasilany temperaturą poniżej 30
    stopni ?
    Ten grzejnik może służyć jako "wieszak" na ręczniki i nic więcej ...

    Wiem bo sam taki grzejnik miałem. Dopiero teraz jak na niego idzie ponad 55
    stopni służy do grzania a nie jako "ozdoba" ..

    Ja "zaoszczędziłem". Hydraulik powiedział że trzeba 2 pompy i 2 tory
    zasilania , ale stwierdziłem że chce mnie na koszty zrobić i zrezygnowałem
    Potem po roku wzywałem hydraulika i miałem modernizację kotłowni. Zapłaciłem
    więcej niż zapłaciłbym wtedy ...

  • 29. Data: 2012-12-18 11:10:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > obwodow to raczej teoria, oczywiscie moge sie mylic, i faktycznie
    > po tygodniu grzania pompka zacznie dzialac w trybie magic null power

    Zastanawialem sie nad tym o czym piszesz. Faktycznie wyswietlacz pokaze 5W,
    ale nie znamy reszty parametrow. Swoja droga dobrze byloby podlaczyc do tej
    samej instalacji zwykla pompe i zmierzyc jej pobor. Moze wyjsc na to samo.
    :-)

> [...]
    > diamonda zobacze..
    >
    > A tak z ciekawosci ile masz pomp w CO, doradz brunetowi. ;-)))

    Ja mam dwie pompy obiegowe, jedna "zasila" podlogowke, druga grzejniki.
    Trzecia jest w kotle gazowym i zamyka maly obieg sprzegla.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2012-12-18 11:17:53
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    > No i teraz wyjdzie, ze alpha sie nigdy nie zwroci ;), moge tylko
    > dodac, ze sam kupilem Gr.Alpha ponad 10 lat temu i bezawaryjnie/
    > bezprzegladowo pracuje dalej... Wg mnie jej glowna zaleta nie jest
    > enegooszczednosc, ale automatyczne utrzymywanie cisnienia(roznicy
    > cisnien),

    Piszesz o jeszcze innym modelu pompy, czyli Grundfos Alpha AutoAdapt. Ona
    faktycznie sama dobiera moc i ma wyświetlacz, który pokazuje aktualną moc.
    Taka pompa kosztuje jeszcze więcej, jakieś 650-680zł. Np.
    http://allegro.pl/nowa-pompa-grundfos-alpha-2-25-60-
    180-najtaniej-i2864088381.html

    Ja zaś pisałem o pompie z ręczną, trójstopniową regulacją mocy. Np.
    http://allegro.pl/pompa-obiegowa-alpha2-l-25-60-grun
    dfos-i2853584043.html

    Pozdrawiam,
    BWP