  • 41. Data: 2016-08-26 13:45:48
    Temat: Re: prąd budowlany da się pominąc?
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 26 Aug 2016 11:54:47 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Budkę tak, ale zasilanie budowy przez tę budkę to już IMO nadużycie.

    Tak OT, bo jest "budowa" i budowa, ale np. przy mojej największy pobór to
    był młot do podkuwania i mieszadło do kleju. Beton zamawiałem gotowy,
    urządzenia to zwykłe jednofazówki. I nie mogę sobie przypomnieć czy było
    coś co brało więcej. Zagęszczarki pilarki ekipy miały spalinowe. Betoniarki
    nie używałem. W sumie to zwykłe urządzenia z kategorii gospodarstwa
    domowego.

    --
    scruffty

  • 42. Data: 2016-08-26 14:28:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzeba bylo poltora kilowata zamowic zeby dalo sie czajnik elektryczny podlaczyc. Ile
    miales zamowionej mocy?

  • 43. Data: 2016-08-26 22:02:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > 3.1.2. Do grup taryfowych G, o których mowa w pkt. 3.1.1.
    > kwalifikowani są Odbiorcy, pobierający energię elektryczną na
    > potrzeby:
    > a) gospodarstw domowych,
    > b) pomieszczeń gospodarczych związanych z prowadzeniem
    > gospodarstw domowych tj.: pomieszczeń piwnicznych,
    > garaży, strychów, o ile nie jest w nich prowadzona
    > działalność gospodarcza
    >

    > tak po mojemu budowa domu miesci sie w potrzebach gospodarstwa domowego

    ludzie mają różne pomysły. tylko niekoniecznie one mają związek z
    rzeczywistością i prawem

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2016-08-27 00:17:48
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 11:53:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 11:25:16 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    > to nie firmowy jest droższy tylko domowy tanszy, bo są preferencyjne osłonowe
    stawki dla ludu pracującego :)

    Znaczy że ZE albo państwo dokłada do interesu?

  • 45. Data: 2016-08-27 00:23:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Krzysztof Garus wrote:

    > Znaczy że ZE albo państwo dokłada do interesu?

    w pewnym sensie tak. Stawki dla gospodarstw domowych są nierynkowe

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2016-08-27 00:26:39
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 12:53:32 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Pradu nie da sie zmagazynowac. Zeby zapewnic jego parametry dla uzytkownika musi
    byc robione tyle ile go potrzeba w danym momencie, wtedy jest najekonomiczniej. Albo
    troche wiecej, wtedy jest rezerwa. Nie da sie robic tyle ile potrzeba i robia go
    wiecej.

    Teoretycznie remedium stanowią Inteligentne Sieci. Przy dużym udziale OZE to raczej
    popyt trzeba dostosowywać do podaży. Pożyjemy, zobaczymy, sam jestem ciekawy.

    > Suma przydzialow mocy wskazuje ile dystrybucja musi zamowic pradu w elektrowni. I
    bez wzgledu na to ze odbiora mniej zaplaca za zamowiona ilosc. Jak odbiora wiecej to
    zaplaca ile zamowili plus za nadwyzke. I cos mo mowi ze za nadwyzke drozej niz za
    zamowione. Budowa nie jest obciazeniem do konca przewidywalnym a musza dla niej
    zamowic prad i za niego placic nawet jak nie bedzie zuzyty.

    Coś mi mówi że budowa jest dużo bardziej przewidywalna niż domek z mieszkańcami,
    gdzie co jakiś czas bez uprzedzenia imieniny i kuchnia pracuje pełną parą, jakieś
    urlopy, a najgordzej te przerwy w meczu gdzie się włącza czajniki.

    > No to musi byc drozej czy nie musi? Wiem jak bylo za komuny w sporej fabryce. Od
    poniedzialku do piatku pracowalo iles tam tokarek, frezarek, spawarek. I z tym nie
    bylo problemu. Ale jak wlaczali ogromny piec hartowniczy to dzien wczesniej zglaszali
    w jakich godzinach beda potrzebowali wiecej pradu. Spytalem kiedys elektrykow
    dlaczego tak jest. Odpowiedzieli ze jak by go wlaczyli bez zgloszenia to by fabryke
    elektrownia zajebala kara.

    Inne traktowanie dużych mocy całkowicie rozumiem.

    > Obok mozliwych problemow dystrybutora z wieksza awaryjnoscia na budowach to co
    napisalem tez na pewno jest czynnikiem wplywajacym na wyzsze oplaty na budowach.

    Co z tą awaryjnością na budowach? Bo nigdy nie słyszałem żeby ktoś energetyków
    wzywał. Najwyżej bezpieczniki wyskakują, ale to się obsługuje we własnym zakresie.

    Nawet jak by linię szlag trafił, to statystycznie przywrócenie dostawy do budowy
    kosztuje mniej niż do domu, bo się odbywa w godzinach dziennych.

    Tak, taryfy C (skoro już istnieją) powinny być tańsze od G. A że nie są? Może to
    zmowa kartelowa? ;)