  • 31. Data: 2016-08-26 09:09:41
    Temat: Re: prąd budowlany da się pominąc?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 01:15:19 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Z tego co mi wiadomo, to taka właśnie była przyczyna. To, oraz robienie
    > przyłączy i skrzynek na koszt ZU i sprzedawanie działki przez lata. W
    > efekcie teraz jest obowiązkowo drogi prąd "budowlany" i kary umowne za
    > niepodłączanie budynku w terminie. Przynajmniej w Tauronie.

    w taryfie tauronu jest zapis ze G11 da sie do budynków gospodarczych przynależących
    do gospodarstwa domowoego dac. Czyli budkę trzeba zgłosić.
    A o karach za nieterminowe przyłączenie to jeszcze nie słyszałem, moze im sie cos
    zmieniło.

    b.

  • 32. Data: 2016-08-26 10:58:50
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dorabiasz ideologię na siłę.

  • 33. Data: 2016-08-26 11:25:15
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 02:33:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    nie uwalilo to nie bedzie nic znaczylo bo to bedzie jednostkowy przypadek.

    Jakie więcej pracy? jakie awarie?

    > Poza tym prad dla firm jest drozszy i wynika to z jakis przepisow.

    Skąd te przepisy i po co?

> [...]
    wody na herbate jest bledne bo w stacjonarnej firmie nie ma oddzielnego licznika do

    Na razie rozumiem tylko tyle że to jest pokomplikowane bo miało być pokomplikowane :)

    Pewien sens miałyby taryfy oparte np o moc: jedna do 20kW, potem do 100kW, do 1MW -
    przy grubszych mocach grubsze problemy, większe szansa na jakieś zakłócenia itp.

    A tu przy budowlanym/domowym różnica często jest tylko na papierze.

    --
    bajcik

  • 34. Data: 2016-08-26 11:26:18
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 18:38:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Przeciez sa rozne ceny na stacjach. Firmy cos tam moga odliczyc a nie firmy nie
    moga.

    Analogia nieprzystająca. Te zjawiska przy energii elektrycznej też są, ale dodatkowo
    są grupy taryfowe.

  • 35. Data: 2016-08-26 11:53:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 11:25:16 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus

    > Skąd te przepisy i po co?

    to nie firmowy jest droższy tylko domowy tanszy, bo są preferencyjne osłonowe stawki
    dla ludu pracującego :)

    b.

  • 36. Data: 2016-08-26 11:54:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 26 Aug 2016 00:09:41 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > w taryfie tauronu jest zapis ze G11 da sie do budynków gospodarczych
    > przynależących do gospodarstwa domowoego dac. Czyli budkę trzeba
    > zgłosić.

    Budkę tak, ale zasilanie budowy przez tę budkę to już IMO nadużycie.

    > A o karach za nieterminowe przyłączenie to jeszcze nie słyszałem, moze im sie cos
    zmieniło.

    To nowość od niecałego roku, właśnie przez te skrzynki niepodłączane przez
    lata.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 37. Data: 2016-08-26 12:00:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 11:54:42 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Budkę tak, ale zasilanie budowy przez tę budkę to już IMO nadużycie.

    > To nowość od niecałego roku, właśnie przez te skrzynki niepodłączane przez
    > lata.

    energetyka kupiła kopalnie, energetyka szuka kasy

    b.

  • 38. Data: 2016-08-26 12:15:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Budkę tak, ale zasilanie budowy przez tę budkę to już IMO nadużycie.

    3.1.2. Do grup taryfowych G, o których mowa w pkt. 3.1.1.
    kwalifikowani są Odbiorcy, pobierający energię elektryczną na
    potrzeby:
    a) gospodarstw domowych,
    b) pomieszczeń gospodarczych związanych z prowadzeniem
    gospodarstw domowych tj.: pomieszczeń piwnicznych,
    garaży, strychów, o ile nie jest w nich prowadzona
    działalność gospodarcza

    tak po mojemu budowa domu miesci sie w potrzebach gospodarstwa domowego i wyrzutów
    sumienia bym nie miał budując na taryfie G

    interpretacje prawników interesują mnie mniej :)

    b.

  • 39. Data: 2016-08-26 12:53:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pradu nie da sie zmagazynowac. Zeby zapewnic jego parametry dla uzytkownika musi byc
    robione tyle ile go potrzeba w danym momencie, wtedy jest najekonomiczniej. Albo
    troche wiecej, wtedy jest rezerwa. Nie da sie robic tyle ile potrzeba i robia go
    wiecej. Suma przydzialow mocy wskazuje ile dystrybucja musi zamowic pradu w
    elektrowni. I bez wzgledu na to ze odbiora mniej zaplaca za zamowiona ilosc. Jak
    odbiora wiecej to zaplaca ile zamowili plus za nadwyzke. I cos mo mowi ze za nadwyzke
    drozej niz za zamowione. Budowa nie jest obciazeniem do konca przewidywalnym a musza
    dla niej zamowic prad i za niego placic nawet jak nie bedzie zuzyty. No to musi byc
    drozej czy nie musi? Wiem jak bylo za komuny w sporej fabryce. Od poniedzialku do
    piatku pracowalo iles tam tokarek, frezarek, spawarek. I z tym nie bylo problemu. Ale
    jak wlaczali ogromny piec hartowniczy to dzien wczesniej zglaszali w jakich godzinach
    beda potrzebowali wiecej pradu. Spytalem kiedys elektrykow dlaczego tak jest.
    Odpowiedzieli ze jak by go wlaczyli bez zgloszenia to by fabryke elektrownia zajebala
    kara. Obok mozliwych problemow dystrybutora z wieksza awaryjnoscia na budowach to co
    napisalem tez na pewno jest czynnikiem wplywajacym na wyzsze oplaty na budowach.

  • 40. Data: 2016-08-26 13:22:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-26 o 11:53, Budyń pisze:

    > to nie firmowy jest droższy tylko domowy tanszy, bo są preferencyjne
    > osłonowe stawki dla ludu pracującego :)

    Z tym, że lud pracujący płaci 100% stawki osłonowej a firma wlicza to
    sobie w koszty działalności. Jak prąd dla firm nagle wzrośnie 2x, to i
    tak zapłacą za to konsumenci tych firm.