  • 61. Data: 2009-05-27 09:51:09
    Temat: Re: recyrkulacja - przemy?lenia
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:gvits4$8k9$1@news.interia.pl...

    > No wiec po przemysleniach na podstawie zapresentowanego przez WS zdjecia
    > nie wydaje sie by taka sytuacja mogla sie zdazyc. Mieszacz przeciez
    > calkowicie zamyka doplyw goracej wody, a otwiera tylko zimna. Nastapi
    > dolanie zimnej i zmieszanie jej z goraca.

    To byl post sprzed zdjecia WS, teraz juz bez znaczenia ;-)

  • 62. Data: 2009-05-27 21:03:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > to niebieskie to wlasnie zawor bezpieczenstwa, przy niekontrolowanym
    > wzroscie cisnienia nadmair wody ma sie wylac na podloge

    Nie probuje krytykowac nawet instalatora, ale zawory bezpieczenstwa montuje
    sie chyba na zasilaniu zasobnika. Zawor bezpieczenstwa wyposazony jest
    dodatkowo w zawor zwrotny zapobiegajacy wyssaniu wody z zasobnika w razie
    jakiejs awarii wodociagu. Do tego jakby zamyka caly uklad i oddziela
    cisnieniowo od wodociagu. Tak to do tej pory widzialem, ale moze czegos nie
    wiem.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2009-05-27 21:24:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Maj, 23:03, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jakiejs awarii wodociagu. Do tego jakby zamyka caly uklad i oddziela
    > cisnieniowo od wodociagu. Tak to do tej pory widzialem, ale moze czegos nie

    tu juz nie widze powodu do narzekania ;)
    u mnie w sumie jest na zasilaniu zimna woda, natomiast zawor zwrotny
    jest na przylaczu - nie pamietam czy za czy przed licznikiem

    tak na prawde ten zawor bezpieczenstwa ma szanse zadzialac tylko w
    przypadku awarii regulatora cisnienia (jesli cisnienie w wodociagu
    gminnym bedzie wieksze niz maks.dla zaworu)
    zagotowanie wody w zasobniku podgrzewanej wezawnica z kotla jest
    praktycznie nierealne..., nadmiar wody w instalacji wynikajacy z
    podgrzewania przejmuje naczynie wzbiorcze
    (zamkniety obieg CO i podgrzewania CWU ma drugi zawor bezpieczenstwa-
    ten moze zadzialc po zagotowaniu wody w kotle)

    WS

  • 64. Data: 2009-05-27 21:37:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > tu juz nie widze powodu do narzekania ;)

    Nie chodzi o narzekania, takie rozwiazania widzialem w sumie kazdorazowo.

    > u mnie w sumie jest na zasilaniu zimna woda, natomiast zawor zwrotny
    > jest na przylaczu - nie pamietam czy za czy przed licznikiem

    OK, zabezpiecza przed cofaniem do wodociagu i o to min. mi chodzilo.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2009-05-28 06:40:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    > tu juz nie widze powodu do narzekania ;)

    Najbardziej podoba mi sie ten waz ogrodowy z typowa dlan zlaczka ;-)

  • 66. Data: 2009-05-28 06:55:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Maj, 08:40, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Najbardziej podoba mi sie ten waz ogrodowy z typowa dlan zlaczka ;-)

    bardzo przydatne i tanie rozwiazanie wymyslone przez instalatora :)
    tym wezem normalnie uzupelnia sie wode w obiegu CO (raz na rok-dwa
    troche gdzies znika ??), z drugiej strony jest tez szbkozlaczka do
    powrotu obiegu CO w najnizszym punkcie), podpiecie tam dluzszego weza
    umozliwia spuszczenie wody z CO

    ale czesciej podpinam tam myjke cisnieniowa (jesli chce ciepla wode) -
    szybkozlaczka sie przydaje :)

    WS

  • 67. Data: 2009-05-28 08:09:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > troche gdzies znika ??), z drugiej strony jest tez szbkozlaczka do
    > powrotu obiegu CO w najnizszym punkcie), podpiecie tam dluzszego weza

    Ja mam takie podlaczenie od razu, fabrycznie w samym kotle. Tylko zawor
    odkrecam.

  • 68. Data: 2009-05-28 12:55:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > To trzeba se było kupić zbiornik cwu z płaszcem a nie wężownicą, ma
    > znacznie większą moc ergo szybciej zagrzeje wodę w zbiorniku.

    Bardzo często słabe grzanie CWU jest efektem złych nastaw na kotle.
    Większość sterowników posiada zbyt nisko ustawioną wartość parametru
    określającego o ile stopni może zostać podwyższona temperatura wody w kotle
    w stosunku do nastawionej wartości temperatury kotła w chwili nagrzewania
    CWU.

    Zadane wartości:
    Temperatura wody w kotle - 60 stopni
    Temperatura CWU - 60 stopni
    Jeżeli teraz parametr ten ustawiony jest na 5 stopni to w chwili grzania CWU
    temperatura wody w kotle jest podnoszona do 65 stopni.
    Jezeli parametr ten zostanie ustawiony na 15 stopni to w chwili grzania CWU
    temperatura wody w kotle jest podnoszona 75 stopni.

    Im niższa jest wartość różnicy maksymalnej temperatury w kotle i zadanej
    temperatury w CWU tym mniejsza jest moc przekazywana z kotła do CWU, a tym
    samym dłuższy jest czas nagrzewania CWU.

  • 69. Data: 2009-05-28 18:30:59
    Temat: Termostat na pompce cyrkulacyjnej
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Coz z tego, ze sie wszyscy zgadzamy skoro zaproponowane zastosowanie
    > termostatu na pompie autor watka uwaza za "madre inaczej".

    uff. widzę że temat wraca jak bumerang...
    zmieniam topic w tej odnodze dyskusji

    uważam, że mierzenie temperatury wody na pompce nie jest żadną informacją
    jeśli mnie przekonacie że to ma sens - na pewno zmienię zdanie - nie jestem
    z betonu

  • 70. Data: 2009-05-28 18:55:56
    Temat: Re: Termostat na pompce cyrkulacyjnej
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > uff. widzę że temat wraca jak bumerang...
    > zmieniam topic w tej odnodze dyskusji
    >
    > uważam, że mierzenie temperatury wody na pompce nie jest żadną informacją

    To swietnie.

    > jeśli mnie przekonacie że to ma sens - na pewno zmienię zdanie - nie
    > jestem z betonu

    Uwazam, ze Ziemia jest plaska jak nalesnik, jesli mnie przekonasz, ze nie -
    na pewno zmienię zdanie - nie jestem z betonu.