  • 1. Data: 2009-09-14 07:11:15
    Temat: rury ocynkowane - zapach wody
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    czy możliwe jest że rury ocynkowane instalacji wu i cwu
    w budynku mieszkalnym
    wprowadzają "żelazowy" posmak i zapach wody?

    wg. mnie tak
    ale fahofiec twierdzi ze ocynk tak nie robi a on cale życie ocynk daje,
    a poza tym za mało tych rur jest żeby zdążyła się woda tak zepsuć

    wcześniej leciał tam dość paskudny syf z kranu
    po zamontowaniu filtrów mechanicznych i zmiekczalnika
    sytuacja się poprawiła
    ale po pewnym czasie ludzie zaczęli marudzić że pachnie żelazem

    nie wiem czy to kwestia wzrostu wymagań, że wcześniej na to nie zwracali na
    to uwagi
    bo leciało błoto z kranu,
    czy może miękka woda wypłukała kamień z rur i faktyczne teraz
    ich instalacja dodaje swoje

    zakładając że to wina instalacji i że nie ma możliwości wymiany rur na nic
    innego,
    czy jest jakaś metoda pokrycia rur od środka czymś,
    co odizoluje wodę od "żelaza" ?
    może ktoś wymyślił jakiś impregnat, do przepłukiwania instalacji?

  • 2. Data: 2009-09-14 07:21:07
    Temat: Re: rury ocynkowane - zapach wody
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > ale po pewnym czasie ludzie zaczęli marudzić że pachnie żelazem

    Moze gdzies kawalek czarnej rurki sie ostal ? Ocynk istotnie nie wnosi
    zadnych dodatkowych smakow.
    A moze gdzies poszedl spaw i zniszczyl powloke cynku ?
    Trzeba chyba zaczac od wysledzenia, czy nie ma wstawki z nieocynkowanej
    rury lub spawania...

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-09-14 07:32:31
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    A woda ze studnii czy wodociagu?
    S.

  • 4. Data: 2009-09-14 11:00:46
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 14 Wrz, 09:11, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
    > co odizoluje wodę od "żelaza" ?
    > może ktoś wymyślił jakiś impregnat, do przepłukiwania instalacji?

    Mój hydraulik mówił że w Warszawie jest zabronionie już stosowanie rur
    ocynkowanych do wody, przynajmniej w nowych instalacjach.
    Nie wiem dokładnie czemu ale podejrzewam że jednak pewne związki
    uwalniają sie z rur i nie zbyt zdrowe dla człowieka.
    Chyba jednak coś jest na rzeczy.

    Pzdr
    QbaB

  • 5. Data: 2009-09-14 11:33:00
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    >A woda ze studnii czy wodociagu?

    wodociąg

  • 6. Data: 2009-09-14 17:41:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >Nie wiem dokładnie czemu ale podejrzewam że jednak pewne związki
    >uwalniają sie z rur i nie zbyt zdrowe dla człowieka.

    Nie tylko w Warszawie :). Generalnie, z metalowych, tylko rury ze stali nierdzewnej
    można jeszcze stosować do wody pitnej. Miedzi i ocynku od lat się nie stosuje.

  • 7. Data: 2009-09-14 21:31:01
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    qlphon wrote:
    > czy możliwe jest że rury ocynkowane instalacji wu i cwu
    > w budynku mieszkalnym
    > wprowadzają "żelazowy" posmak i zapach wody?

    > może ktoś wymyślił jakiś impregnat, do przepłukiwania instalacji?

    Honeywell HabeDos DC 76
    http://europe.hbc.honeywell.com/poland/ecatdata/pg_d
    c76.html

    pozdrawiam Piotr

    ps. jak jesteś z okolic 3miasta chętnie Ci go zainstaluję :)

  • 8. Data: 2009-09-15 08:38:19
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Honeywell HabeDos DC 76
    > http://europe.hbc.honeywell.com/poland/ecatdata/pg_d
    c76.html

    co to robi?
    dodaje coś do wody?

    mi chodziło raczej o jakieś "zalakierowanie" rur od środka
    albo wpuszczenie koszulki izolacyjnej
    (na rurach kanalizaczyjnych się to robi

    ale ja widziałem tylko dla dość sporych średnic)