  • 11. Data: 2018-11-23 17:36:32
    Temat: Re: tesla w domu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Nov 2018 08:12:00 -0800 (PST), Bolko

    > Pod warunkiem ze nie muszą iść do szpitala

    Wbrew obiegowej opinii tam mają ubezpieczenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-11-23 21:10:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2018 17:36:50 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 23 Nov 2018 08:12:00 -0800 (PST), Bolko

    > Wbrew obiegowej opinii tam mają ubezpieczenia.
    Byłem dwa lata

  • 13. Data: 2018-11-23 21:50:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 23 listopada 2018 13:20:37 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > No ale nie wiadomo na co składa się system z dachówkami. Zresztą montując
    > taką dachówkę odchodzi koszt normalnego pokrycia.

    Dachówka solarna kosztuje 22 dolce za stopę kwadrat. Czyli jakieś 880 zeta
    za m2. Zwykła dachówka kosztuje 50 zeta/m2. 1m2 panelu foto kosztuje
    z 500 zeta (biorąc dość drogi panel i doliczając mocowanie).
    Czyli 330 zeta za m2 więcej. Niby tragedii nie ma ale drogo.

    > Z tego co wiem oni tam
    > jakieś federalne dotacje mają, nawet do $9k albo kredyty tanie. Więc <20k
    > minus koszt zwykłego pokrycia, plus kasa jaką zarabiają i to wcale nie musi
    > być drogo.

    Ta cena jest z dotacją federalną liczona.
    A kasa jaką zarabiają? Wątpię czy przeciętny Amerykaniec zarabia tyle,
    żeby lekką ręką wywalić na panele foto 2x więcej niż musi, tylko dlatego
    żeby mieć dizajnerski dach. Ale ja tam się nie znam na Amerykańcach ;)

    L.

  • 14. Data: 2018-11-24 08:36:14
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2018 21:50:14 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > żeby lekką ręką wywalić na panele foto 2x więcej niż musi, tylko dlatego
    > żeby mieć dizajnerski dach. Ale ja tam się nie znam na Amerykańcach ;)
    mnie zastanawia jedna rzecz
    byłem w USA 2,5 roku
    robiłem na budowach w okolicach gdzie dom kosztował 100k$ a
    i miałem okazje pracować na budowie garażu bo właściciel zbierał samochody
    i my brakowało miejsca w obecnym
    I ci głupi amerykanie zamiast dawać dachówke czy blache
    To dawali pape.
    I tak się zastanwiam czy ktokolwiek te dachówki kupi jak
    tam nie bedą wiedzieć co to jest

  • 15. Data: 2018-11-26 05:50:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 24.11.2018 o 08:36, Bolko pisze:
    > byłem w USA 2,5 roku
    > robiłem na budowach w okolicach gdzie dom kosztował 100k$

    Ale że to drogie domy były? Bo tyle średnio, to murowany w Polsce.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-11-26 11:08:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Nov 2018 12:50:12 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > z 500 zeta (biorąc dość drogi panel i doliczając mocowanie).
    > Czyli 330 zeta za m2 więcej. Niby tragedii nie ma ale drogo.

    Ale nie wiesz co jest w systemie, może tam faktycznie jeszcze TPW2 wisi?

> [...]
    > żeby lekką ręką wywalić na panele foto 2x więcej niż musi, tylko dlatego
    > żeby mieć dizajnerski dach. Ale ja tam się nie znam na Amerykańcach ;)

    Raczej przeciętny Amerykaniec to sobie takich paneli nie montuje, tak samo
    jak u nas przeciętny Polak też sobie paneli nie robi tylko montuję węglosyf
    albo inny pierdolet.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2018-11-26 11:09:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Nov 2018 12:10:02 -0800 (PST), Bolko

    > Byłem dwa lata

    I nie miałeś ubezpieczenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-11-26 13:53:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 11:09:23 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 23 Nov 2018 12:10:02 -0800 (PST), Bolko

    > I nie miałeś ubezpieczenia.
    ja to tam mały pryszcz

    z amerykańskim ubezpiecznieniem jest jak z polskim prywatnym.
    Jesteś ubezpieczony w Luxmedzie lub innym prywatnym.
    Myślisz sobie po co NFZ jak mam prywatne.
    Potem masz wypadek w odległości 35 km od ubezpieczyciela.
    I przyjeżdża po ciebie karetka z NFZ-u bo oni tylko do 30 km jeżdżą:)

    kolega w USA jeździł na ciężarówce legalnie z wszystkimi ubepieczeniami
    itd itp
    ale jak miał wypadek to przyjechał do polski żeby się wyleczyć

  • 19. Data: 2018-11-26 15:03:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 11:09:15 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale nie wiesz co jest w systemie, może tam faktycznie jeszcze TPW2 wisi?

    Bez szans. Mocna ściana 2 kosztuje prawie 10k$ bez montażu ;)

    > Raczej przeciętny Amerykaniec to sobie takich paneli nie montuje, tak samo
    > jak u nas przeciętny Polak też sobie paneli nie robi tylko montuję węglosyf
    > albo inny pierdolet.

    Możliwe. Ale tak czy siak jak na amerykę to drogo.

    L.

  • 20. Data: 2018-11-26 15:07:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Nov 2018 04:53:02 -0800 (PST), Bolko

    > z amerykańskim ubezpiecznieniem jest jak z polskim prywatnym.
    > Jesteś ubezpieczony w Luxmedzie lub innym prywatnym.
    > Myślisz sobie po co NFZ jak mam prywatne.

    Ale nie porównuj nas do US. Tam się można ubezpieczyć tak, żeby mieć pełną
    opiekę -- kwestia wysokości składki. Że większość z tego rezygnuje, to już
    inna kwestia. U nas chyba nie można takie pakietu wykupić -- nie wiem
    szczerze mówiąc, nie interesowałem się, bo mam tylko podstawowy pakiet w LM
    jako że zmuszony jestem do ubezpieczenia społecznego.

    --
    Pozdor
    Myjk