  • 21. Data: 2018-11-26 18:06:17
    Temat: Re: tesla w domu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Nov 2018 06:03:56 -0800 (PST), Lisciasty

    > Bez szans. Mocna ściana 2 kosztuje prawie 10k$ bez montażu ;)

    Coś oszukujesz. $5.5k + $1.5 montaż.
    U Niemca dają za 6,5kE + 1kE montaż.
    U nas nie dają, bo ciemnogród. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2018-11-26 18:25:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 18:06:56 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Coś oszukujesz. $5.5k + $1.5 montaż.
    > U Niemca dają za 6,5kE + 1kE montaż.

    Może i tak, nie szukałem zbyt długo, pierwszy strzał z neta.

    > U nas nie dają, bo ciemnogród. :P

    Jak mi rozpiszesz w jaki sposób to ma się zwrócić w ciągu np. 20 lat
    to już w styczniu lecę do sklepu zamawiać :]

    L.

  • 23. Data: 2018-11-26 21:45:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Nov 2018 09:25:14 -0800 (PST), Lisciasty

    > Jak mi rozpiszesz w jaki sposób to ma się zwrócić w ciągu np. 20 lat
    > to już w styczniu lecę do sklepu zamawiać :]

    Ja tylko zaznaczyłem że u nas nawet kupić się nie da. Ja to chciałem
    zamontować sobie, ale nie żeby się zwracało, tylko, jak już pisałem
    parokrotnie, jako stabilny magazyn energii vel UPS na cały dom. Z drugiej
    strony jak zainstalowałem monitoring na budowie prawie dwa lata temu, to
    prądu ani razu nie wyłączyli...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2018-11-26 22:09:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2018 15:07:03 +0100, Myjk napisał(a):

    > U nas chyba nie można takie pakietu wykupić

    Póki co korzystamy z postsowieckiej pozostałości kulturowej. U nas
    najpierw cię wyleczą, dopiero potem wystawią rachunek. W USA jest raczej
    odwrotnie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2018-11-26 22:44:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 21:45:30 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Ja tylko zaznaczyłem że u nas nawet kupić się nie da. Ja to chciałem
    > zamontować sobie, ale nie żeby się zwracało, tylko, jak już pisałem
    > parokrotnie, jako stabilny magazyn energii vel UPS na cały dom.

    Ta to pamiętam, tylko myślałem że pisząc o ciemnogrodzie sugerowałeś
    że każdy to musi mieć :]

    > Z drugiej
    > strony jak zainstalowałem monitoring na budowie prawie dwa lata temu, to
    > prądu ani razu nie wyłączyli...

    U mnie się trafia raz na 3-4 miesiące i jest to wkurwiające, bo trwa kilka
    do kilkunastu godzin (lokalna Enea to jakieś ameby). Planuję kupić
    jakiś agregat, ale sensowny zaczyna się od 7 tysiaków więc pewnie będzie
    mnie na niego stać za hm... kilka lat ;P

    L.

  • 26. Data: 2018-11-26 22:54:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Nov 2018 13:44:08 -0800 (PST), Lisciasty

    > Ta to pamiętam, tylko myślałem że pisząc o ciemnogrodzie sugerowałeś
    > że każdy to musi mieć :]

    Tu akurat piłem do tego że nie można kupić z gwarancją.

> [...]
    > jakiś agregat, ale sensowny zaczyna się od 7 tysiaków więc pewnie będzie
    > mnie na niego stać za hm... kilka lat ;P

    Ja mam szwagra niedaleko -- 500m w linii prostej od mojej budowy. On też co
    chwilę prądu nie ma -- a to dlatego że jest pod innym transformatorem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2018-11-27 09:12:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 26 Nov 2018 13:44:08 -0800, Lisciasty wrote:
> [...]
    > jakiś agregat, ale sensowny zaczyna się od 7 tysiaków więc pewnie będzie
    > mnie na niego stać za hm... kilka lat ;P

    Ale to faktycznie jakaś wielka moc ci potrzebna? U mnie jak prąd wychodzi
    (a bywa że wychodzi na długo, mimo obiegowych opinii grupowych
    mieszczuchów iż "na wsi prąd jest zawsze") to podłączam dom pod samochód,
    via taki dynks co z prostych 12V robi falujące 230. Ma to (na naklejce)
    500W, ale mi nawet połowa tego by wystarczyła (oświetlenie 100W + lodówki
    ok. 100W + jakieś pierdołki). A kosztowało to niewiele, jakoś tak w
    okolicach 100 EUR.

    Mateusz

  • 28. Data: 2018-11-27 09:44:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 27 listopada 2018 09:12:23 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Ale to faktycznie jakaś wielka moc ci potrzebna?

    Jak już babrać się z czymś takim, czyli przerabiać trochę instalację
    przy rozdzielni, montować przełączniki, kupować klamota, to nie na pół
    gwizdka tylko żeby opędzić całość. Czyli np. pompę ciepła, oświetlenie,
    czajnik, może 1 pole grzejne kuchenki lub dorywczo mikrofalę.
    Czyli wychodzi jakieś 7kW na spokojnie z zapasem.

    L.

  • 29. Data: 2018-11-27 10:45:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Nov 2018 00:44:12 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > czajnik, może 1 pole grzejne kuchenki lub dorywczo mikrofalę.
    > Czyli wychodzi jakieś 7kW na spokojnie z zapasem.

    Otóż to. Co prawda chcę to do podtrzymania komputera głównie (acz jak
    pisałem, teraz się poważnie zastanawiam czy to ma sens, skoro brak prądu
    póki co wypada raz na dwa lata), ale jeśli już by takie coś zawisło to
    pewnie bym to wykorzystywał do ładowania w 2T i korzystał z tego w 1T.

    Z drugiej strony jeśli zamontuję PV to przy prosumencie tylko w zimie to
    będzie mieć sens, tj. żeby pompę pogonić nie tylko w krótkim dziennym oknie
    2T, no i ew. do podładowania auta -- bo teraz czasem jednak by się przydało
    podładować w dowolnej chwili jak jest 1T a jednak kusi poczekać na okienko.
    ;) Zresztą żona się też powoli przekonuje do elektryka (wsiadła niedawno po
    długiej przerwie z PHEV do swojego spaliniaka i strasznie cierpiała hałas).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2018-11-27 11:01:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 27 Nov 2018 00:44:12 -0800, Lisciasty wrote:
> [...]
    > czajnik, może 1 pole grzejne kuchenki lub dorywczo mikrofalę.
    > Czyli wychodzi jakieś 7kW na spokojnie z zapasem.

    U mnie "całość" to właśnie ok. 250W, do tego alternator z samochodu
    spokojnie wystarcza i żadnego grzebania przy domowej instalacji nie
    potrzeba. Ale jak kolega ciągnie 7kW no to sytuacja faktycznie bolesna.
    Wyrazy współczucia (albo jak by to ktoś powiedział - "balsam na moje
    oczy") :)

    Mateusz