  • 21. Data: 2017-02-20 13:22:44
    Temat: Re: uziom
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 16.02.2017 14:45, Lisciasty wrote:
    > Jak robisz dla siebie to zrób porządnie. Można porządnie i małym kosztem.
    > Ja zrobiłem uziom z różnych jekli i płaskowników ze złomu,
    > dałem to tylko do cynkowania. Potem poskręcałem śrubami i zrobiłem
    > z tego w sumie kawał żelastwa długości ponad 8 metrów. Świder ręczny
    > do dłubania dziur w ziemi (z przedłużką), pół dnia roboty i gotowe.
    > Masz uziom dożywotni o zajebistych parametrach za niewielkie pieniądze ;)

    A mam pytanie...
    Wiem, że mam wkopane ~17m bednarki. To mi to coś gwarantuje? Czy mi to
    gówno gwarantuje i bez pomiarów nic nie jest pewne?

    --
    GreDi

  • 22. Data: 2017-02-20 15:27:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.02.2017 13:22, GreDi wrote:

    > A mam pytanie...
    > Wiem, że mam wkopane ~17m bednarki. To mi to coś gwarantuje? Czy mi to
    > gówno gwarantuje i bez pomiarów nic nie jest pewne?

    Nic nie gwarantuje.

    Po pierwsze bednarka musi być poniżej granicy przemarzania gruntu czyli
    głębiej niż 1.2m. Preferowane 1.5m pod ziemią. W zimie gdy grunt zamarza
    to płyciej zakopany uziom przestaje przewodzić do ziemi przez lód.

    Po drugie zależy w czym zakopane. Jak w mokrej glinie to dobrze ale jak
    w piasku bez wody gruntowej to i 50m może być mało.

  • 23. Data: 2017-02-20 17:01:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 15:27:01 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Nic nie gwarantuje.
    >
    > Po pierwsze bednarka musi być poniżej granicy przemarzania gruntu czyli
    > głębiej niż 1.2m. Preferowane 1.5m pod ziemią.

    po jaki grzyb 1,5m skoro ma być tylko ponizej strefy zamarzania?

> [...]
    > Po drugie zależy w czym zakopane. Jak w mokrej glinie to dobrze ale jak
    > w piasku bez wody gruntowej to i 50m może być mało.

    uziom poziomy ze szpilkami mozna by pozwalac zeby zamarzał poniewaz statystyki
    burzowe są znikome. Czyli 0,6m +szpilki albo tylko bednarka ale głębiej.

    b.

  • 24. Data: 2017-02-21 04:16:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.02.2017 17:01, Budyń wrote:

    > po jaki grzyb 1,5m skoro ma być tylko ponizej strefy zamarzania?

    Bo jak mu napiszę 90cm to powie, że na 40 zakopie i jakoś będzie:-) A
    tak może uda mu się te 90-100cm uzyskać :-)
    Potem powie "Bo ja myślałem"

    > uziom poziomy ze szpilkami mozna by pozwalac zeby zamarzał poniewaz statystyki
    burzowe są znikome. Czyli 0,6m +szpilki albo tylko bednarka ale głębiej.

    Ze szpilkami tak ale w sumie bez miernika nie obejdzie się.

  • 25. Data: 2017-02-21 11:19:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 04:16:58 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Bo jak mu napiszę 90cm to powie, że na 40 zakopie i jakoś będzie:-) A
    > tak może uda mu się te 90-100cm uzyskać :-)
    > Potem powie "Bo ja myślałem"

    no to bez sensu takie porady, ty nie jestes psychoterapeutą ale doradzasz
    technicznie. Rozwiązania za dobre też są złe (bo nieekonomiczne)

    burzowe są znikome. Czyli 0,6m +szpilki albo tylko bednarka ale głębiej.

    > Ze szpilkami tak ale w sumie bez miernika nie obejdzie się.

    zawsze na koncu trzeba zmierzyć

    b.