  • 31. Data: 2019-10-01 15:33:48
    Temat: Re: włącznik czasowy do wentylatora w łazience
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2019 15:03:29 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > to co pokazałeś, zrobiłm bym tak: Ze starego urządzenia ze śmietnika
    > wyjąłbym przekaźnik, kondensator, zasilacz. jak załączasz światło w
    > łazience, załączasz zasilacz, który załącza przekaźnik i ładuje
    > kondensator. po wyłączeniu światła, zasilacz przestaje dawać napięcie,
    > ale kondenstator "trzyma" przekaźnik przez parę chwil.
    > ale wróćmy do pytania podstawowego. co jest dla Ciebie gotowcem, biorąc
    > pod uwagę ogrom pracy który musisz włożyć aby to podłączyć. nie lepiej
    > przy wejściu do łazienki zamontować dodatkowy przełącznik do wentylatora?
    A czemu sugerujesz mu rzezbę elemntami ze śmietnika skoro najzwyklejszy wyłącznik
    schodowy+ timer załatwia sprawę?
    Po co komplikować rzwczy proste?

  • 32. Data: 2019-10-06 12:11:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > E tam, od razu arduino... Jeśli dobrze rozumiem budyniową myśl, to do
    > tego wystarczy odwrócić stan logiczny zasilania łazienkowej żarówki
    > (stycznik), i tym stanem zasilić najzwyklejszy wyłącznik czasowy.

    Pod warunkiem, ze jest tam zasilanie.
    A przecież go nie ma, skoro wentylator nie działa.

  • 33. Data: 2019-10-06 12:39:03
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 06 Oct 2019 12:11:18 +0200, t-1 wrote:

    > Pod warunkiem, ze jest tam zasilanie.
    > A przecież go nie ma, skoro wentylator nie działa.

    A to do Arduino nie potrzeba zasilania?

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-10-06 13:49:04
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > A to do Arduino nie potrzeba zasilania?
    >
    > Mateusz

    Jak nie, jak tak :)
    Problemem było, ze prawdopodobnie nie ma zasilania dla czegokolwiek w
    okolicy wentylatora, gdy wyłączone jest światło.
    Trzeba to tłumaczyć?

  • 35. Data: 2019-10-06 14:16:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.10.2019 o 13:49, t-1 pisze:
> [...]
    tak i nie. arduino zadowoli się zasilaniem z kondensatora, przekaźnik
    też można przytrzymać z kondenstatora. pojemnością można regulować
    długość tego przytrzymania. ale ja dalej nie rozumiem co DOKŁADNIE chce
    osiągnąć Budyń. że podtrzymanie ale nie zawsze - to wiem, ale dokładnie
    -to juz nie

    > Jak nie, jak tak :)
    > Problemem było, ze prawdopodobnie nie ma zasilania dla czegokolwiek w
    > okolicy wentylatora, gdy wyłączone jest światło.
    > Trzeba to tłumaczyć?

    jak niema zasilania silnika wentylatora to nic nie zrobi, więc tłumaczyć
    nie trzeba ale działać nie będize
    ToMasz

  • 36. Data: 2019-10-06 15:04:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 października 2019 13:49:04 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > Jak nie, jak tak :)
    > Problemem było, ze prawdopodobnie nie ma zasilania dla czegokolwiek w
    > okolicy wentylatora, gdy wyłączone jest światło.
    > Trzeba to tłumaczyć?

    sie nie zapędzajcie - jesli pyta sie o elektronicznego ficzera to znaczy że da sie do
    pod jakiejs kabelkologii podłączyć :)

    b.

  • 37. Data: 2019-10-06 15:10:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>