  • 1. Data: 2010-06-12 06:13:15
    Temat: woda w piwnicy
    Od: "Mirek" <n...@n...com>

    Witam,
    Mam w piwnicy ok. 40 cm wody, która podeszła podczas ostatnich powodzi.
    Koło domu mam studnię, w której poziom wody jest na równi z poziomem w
    piwnicy.

    Ten stan utrzymuje się juz ponad tydzien - wypompowywanie wody z piwnicy
    nic nie daje - woda spowrotem nachodzi.
    Wypompowywanie studni tez nic nie daje - nachodzi spowrotem.

    Co jest bardziej niebezpieczne dla budynku - ciągłe pompowanie wody i
    nachodzenie nowej, czy stanie 40 cm wody przez kilka tygodni ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-12 06:23:04
    Temat: Re: woda w piwnicy
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    On 12.06.2010 08:13, Mirek wrote:
> [...]
    >
    > Co jest bardziej niebezpieczne dla budynku - ciągłe pompowanie wody i
    > nachodzenie nowej, czy stanie 40 cm wody przez kilka tygodni ?

    Nie ruszaj tej wody, jak będziesz pompował to możesz wypłukać grunt spod
    fundamentów, Jak woda już jest, do dużo większych szkód nie narobi, co
    najwyżej będzie się ciągnąć kapilarnie do góry, to było by trzeba odciąć
    jakoś.

    Lepiej teraz się przygotuj do prac jakie będziesz musiał wykonać, czyli
    odkopanie fundamentów, zrobienie porządnego drenażu, studnie zbiorczą z
    pompą żeby móc tą wodę gdzieś odprowadzać.
    Same ściany muszą wyschnąć, więc jak je odkopiesz to niech sną.
    Mówisz że woda się cały czas dostaje do piwnicy, więc izolacje masz
    spierdolone - trzeba je poprawić, pionową izolacje zrobisz iniekcją
    krystaliczną, poziomą trzeba będzie jakimiś masami bitumicznymi + jakaś
    włóknina.
    Ostrożnie z odkopywaniem fundamentów, nie kop poniżej poziomu wody bo Ci
    grunt spod fundamentów wypłucze.

  • 3. Data: 2010-06-12 08:52:30
    Od: Mirek <n...@n...com>

> [...]
    > fundamentów, Jak woda już jest, do dużo większych szkód nie narobi, co
    > najwyżej będzie się ciągnąć kapilarnie do góry, to było by trzeba odciąć

    A czy to jest normalne zeby woda ani w piwnicy, ani w studni, nie
    opadła nawet na 1 cm ( gdy temperatura dochodzi do 30 stopni przez 5
    ostatnich dni ) ?

> [...]
    > Mówisz że woda się cały czas dostaje do piwnicy, więc izolacje masz
    > spierdolone - trzeba je poprawić, pionową izolacje zrobisz iniekcją

    Drenaż akurat jest niemożliwy - dom stoi w granicy, a piwnicy jest pod
    połową domu - wiec dookola nie da rady zrobic.
    W piwnicy nie ma posadzki na całości - i tam najpierw woda zaczela
    podchodzic - czy jakbym tam zrobił betonową wylewkę, to by na
    przyszlosc zabezpieczylo przed podchodzeniem wody ?

    Pozdrawiam Mirek

  • 4. Data: 2010-06-12 09:31:37
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Mirek" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > A czy to jest normalne zeby woda ani w piwnicy, ani w studni, nie
    > opadła nawet na 1 cm ( gdy temperatura dochodzi do 30 stopni przez 5
    > ostatnich dni ) ?

    Tak. Masz ziemię przesyconą wodami gruntowymi.

    > podchodzic - czy jakbym tam zrobił betonową wylewkę, to by na
    > przyszlosc zabezpieczylo przed podchodzeniem wody ?

    Nie. Wodoszczelna piwnica to bardzo trudna sprawa. Sama wylewka tego nie zapewni.

  • 5. Data: 2010-06-12 09:36:48
    Od: Mirek <n...@n...com>

    W dniu 2010-06-12 11:31, William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "Mirek"<n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Tak. Masz ziemię przesyconą wodami gruntowymi.

    no to kiedy to opadnie ? - teraz kazdy cm deszczu padający z
    nieba bedzie podnosił stan wody gruntowej - więc bedzie tylko to
    przybywac :(

    A czy wypompowywanie wody ze studni która jest ok. 4 metrów od domu
    - da rade tak obniżyć poziom wody gruntowej ? :)

    Pozdrawiam Mirek

  • 6. Data: 2010-06-12 10:22:01
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > no to kiedy to opadnie ? - teraz kazdy cm deszczu padający z nieba
    > bedzie podnosił stan wody gruntowej - więc bedzie tylko to przybywac :(

    Ok, ten rok jest wyjątkowo deszczowy ale to nie zmienia faktu że od
    wybudowania domy musiały sie pewnie zmienić warunki wodne w twojej okolicy.
    Nie wiem, może jakieś rowy melioracyjne zostały zablokowane lub coś
    podobnego.

    Dom musiał być przecież budowany na suchym podłożu.

    Drenaż trzeba wykonać tak czy inaczej i odprowadzić tę wodę tam gdzie ona
    powinna spływać. Musisz sie rozejrzeć po okolicy i zobaczyć co sie mogło
    pozmieniać i jak tę sprawę rozwiązać. Nikt ci tu nie da złotego rozwiązania
    bo takiego nie ma. Musisz obniżyć poziom wód gruntowych. To jest zadanie na
    teraz a na przyszłość chyba lepiej będzie poszukać lepszego miejsca na
    życie. Gdyż z tego co piszesz może wynikać że mieszkasz w niecce i z tym
    odprowadzeniem wód może być problem.

    > A czy wypompowywanie wody ze studni która jest ok. 4 metrów od domu -
    > da rade tak obniżyć poziom wody gruntowej ? :)

    Przy zastosowaniu pomp o odpowiedniej wydajności pewnie dasz radę, tylko na
    ile to będzie skuteczne i ekonomiczne działanie na przyszłość ciężko jest
    powiedzieć nie znając twoich warunków.
    Tym bardziej że dom masz przy granicy działki więc właściwie trzeba usunąć
    wodę z 2 lub nawet więcej działek.

    A sąsiada nie zalało? Bo ten drenaż to będzie trzeba razem robić.

  • 7. Data: 2010-06-12 10:33:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
> [...]
    > okolicy.
    > Nie wiem, może jakieś rowy melioracyjne zostały zablokowane lub coś

    Typowa sprawa - wszystkie sasiednie budowy niszczą istniejącą drenarkę - tym
    nie przejmuje sie absolutnie nikt.

    b.

  • 8. Data: 2010-06-12 10:43:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Mirek" <n...@n...com> wrote in message
> [...]
    > powodzi.
    > Koło domu mam studnię, w której poziom wody jest na równi z poziomem w

    A jak szybko ta woda napływa podczas pompowania ? Da się pompować więcej niż
    napływa?
    Może zrobić w piwnicy studnię fi kilkadziesiąt i 2-3m głębokości i z niej
    pompować odpowiednio wydajną pompą ?

  • 9. Data: 2010-06-12 11:00:14
    Od: Mirek <n...@n...com>

> [...]
    > podobnego.
    >
    > Dom musiał być przecież budowany na suchym podłożu.

    Dom jest z lat 60-tych ( ja go kupilem i zamieszkuje od lat 8 i do
    tej pory nie było wody w piwnicy )

    > Przy zastosowaniu pomp o odpowiedniej wydajności pewnie dasz radę, tylko
    > na ile to będzie skuteczne i ekonomiczne działanie na przyszłość ciężko
    > jest powiedzieć nie znając twoich warunków.

    całą studnię wypompowywuje w ok. 5 min ( pompa wyciąga ok. 1 beton
    na minutę ) ale wtedy między betonami zaczyna woda "sikać" do
    srodka i po ok. 15 minutach studnia ma tyle samo wody co na
    poczatku. Mogę robić to w kółko - tylko pytanie- czy to coś da -
    i czy nie wpłynie negatywnie ( duże ruchy wody w okolicach fundamentów
    ) na dom.

    > Tym bardziej że dom masz przy granicy działki więc właściwie trzeba
    > usunąć wodę z 2 lub nawet więcej działek.
    >
    > A sąsiada nie zalało? Bo ten drenaż to będzie trzeba razem robić.

    On nie ma piwnicy.

    Zalało natomiast sąsiada ok. 30 metrów od mojego domu, który jeszcze
    na dodatek jest nizej - i u niego woda juz zeszła - a u mnie stoi
    taki sam poziom.

    Pozdrawiam Mirek

  • 10. Data: 2010-06-12 11:01:07
    Od: Mirek <n...@n...com>

    W dniu 2010-06-12 12:43, kiki pisze:

> [...]
    > Może zrobić w piwnicy studnię fi kilkadziesiąt i 2-3m głębokości i z
    > niej pompować odpowiednio wydajną pompą ?

    Wypompowałem wode raz z piwnicy - to czas ok. 15 min - i do
    poprzedniego poziomu podnosiła się przez dwa dni.

    Pozdrawiam Mirek