  • 11. Data: 2019-01-15 18:23:44
    Temat: Re: wycena pradu - wyjasnienia
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Obliczenia kolegi Krisa wskazują, po wywaleniu opłat stałych, ze taka doba
    oscyluje , zaokrąglając ok 145 pln. Bardzo dziękuję.

    Pytałem o takie wyliczenie ponieważ , jak wiecie z tej listy, mieszkam
    weekendowo w domu z lat 60. Jak przyjeżdżam w okresie zimowym w piątek to
    pękają mi narządy tak jest zimno. Mam piec Kospel elektryczny i śmieciucha.
    Zdalne odpalenie Kospela by ten dom nagrzać do przyjazdu kosztuje tak jak
    wyliczyliście a ponieważ jestem w domu tylko w weekendy stad wybór taryfy
    G12w.

    Ogólnie skończy sie to zakupem pieca na pellet. Ponieważ żyjemy w wolnym
    kraju wiec nie wolno mi kupić pieca z podajnikiem pelletowym i rusztem
    awaryjnym by mieć w miarę bezpieczeństwo jak podajnik się po prostu
    spierdoli lub nie będzie prądu. Pomyślałem by kupić jednak piec paletowy i
    postawić OBOK śmieciucha i w dupie mieć nasz piękny kraj. Dotacje i tak będą
    wstrzymane a raty 0% są do przejścia. I tak to się pewnie skończy.

    Pomyślałem jeszcze o gazie, co by mi się najbardziej podobało. Ponieważ za
    cholerę nie jestem w stanie określić ile mi gazu zejdzie na ogrzanie tego
    domu więc przez chwile chciałem kupić piec gazowy, podpiąć zwykłą butle i
    odpalać zdalnie w ten czwartek wieczorem. Koszt - 45 pln zakładając, ze całą
    butla by poszła. No ale jeśli to nie wyjdzie to zostaje z piecem. Z kolei
    koszty pełnej instalacji gazowej , czyli z zbiornikiem sa tak duże, ze jak
    potem nie będę miał kasy by ten zbiornik zatankować to będzie juz do dupy
    totalnie.

    To tak w kwestii wyjaśnienia po co chciałem te wyliczenia. Proszę mi nie
    pisać bym sobie docieplił dom albo kupował pompy ciepła - nie ma szans by
    mnie było na to stać. Proszę mi też nie pisać, ze jak mnie nie stać to mam
    sprzedać dom i wypierdalać.

    Pozdrowienia dla wszystkich, może ktoś z Was mi cos fajnego poradzi.

  • 12. Data: 2019-01-15 18:40:28
    Od: l...@g...com

    A śmieciuch sprawny?

  • 13. Data: 2019-01-15 19:33:44
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    tak, śmieciuch sprawny.
    Niestety nie da się do niego wsadzić tej przystawki pelletowej. Już
    wypytałem wszystkich producentów.

  • 14. Data: 2019-01-15 19:51:23
    Od: l...@g...com

    Rozumiem, że chodzi również o zdalne odpalenie kotła przed przyjazdem, by było
    ciepło, gdy przyjedziesz do domu?

  • 15. Data: 2019-01-15 19:59:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, January 15, 2019 at 6:23:44 PM UTC+1, pierdofon wrote:
> [...]
    > wyliczyliście a ponieważ jestem w domu tylko w weekendy stad wybór taryfy

    Wg mnie mniej, mala szansa, ze masz tyle grzejnikow, zeby mialy moc grzewcza 27kW.
    Kociol ma zapewne regulację temperatury wody w instalacji i nie bedzie grzal na 100%.
    Zuzycie mocno zalezy od temp. poczatkowej w domu i temp na zewnatrz. Wg mnie realne
    koszty mozesz oszacowac najprosciej za pomoca licznika pradu - zapisujesz stan
    licznika wyjezdzajac i jak przyjedziesz.

    Ja tak uzywam dom na wsi (grzany gazem), zostawiam grzanie na 10 stopni, w dniu
    przyjazdu ustawiam na ~18 i jest OK, raczej nigdy nie grzeje full moca (bo grzejniki
    nie da daja rady). Pelna moc wykorzystywana jest tylko do CWU.

  • 16. Data: 2019-01-15 20:15:41
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Tak, dokładnie tak.

  • 17. Data: 2019-01-15 20:18:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pozdrowienia dla wszystkich, może ktoś z Was mi cos fajnego poradzi.
    zrób doświadczenie, nie pytaj dla czego, po prostu zrób, potem grupowi
    mądrale będą próbowali wyjaśnić skąd takie wyniki. Pożycz od znajomych
    ogrzewacze z wentylatorem, które popularnie nazywamy farelkami. odpal
    sobie te farelki w opuszczonym domu i sprawdź jaki będzie rachunek.
    poopowiadam, że nie musisz grzać całego domu, a tylko te pomieszczenia w
    których przebywasz. co więcej, jeśli nie planujesz się kąpać, to
    łazienka może być cały czas zimna, ale ogrzewanie farelkowe (2kw na 5m2)
    włączane na 5 minut przed planowanym wejściem. Nawet nie będę czytał jak
    się koledzy będą śmiać z mojej rady. Ja wyłączam ogrzewanie nawet jak
    idę do pracy (czasówką) i rachunek za ogrzewanie mam pomijalny. (1200zł
    za gaz na zupę, prysznic i kaloryfery dla 4 osób)
    Zrób to, niewiele masz do stracenia
    ToMasz

  • 18. Data: 2019-01-15 20:19:15
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Tak, założyłem wyliczenia maksymalne, ale piec tak nie bedzie pracował,
    czyli bez przerwy na pełnej mocy.

    Zrobię jak mówisz, czyli zanotuje wskazania licznika w czwartek wieczorem.
    Ostatnio temperatura wewnątrz domu spadla do 5 stopni.

  • 19. Data: 2019-01-15 20:53:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos musisz nawijac makaron na uszy. Tutaj pisali, ale nie ja, ze takie wylaczenia
    ogrzewania nic nie daja. Ale nie tlumacz, ja wiem a inni nie uwierza.

  • 20. Data: 2019-01-15 22:41:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-15 o 18:23, pierdofon pisze:
> [...]
    >
    > Pytałem o takie wyliczenie ponieważ , jak wiecie z tej listy, mieszkam
    > weekendowo w domu z lat 60. Jak przyjeżdżam w okresie zimowym w piątek
    Kup ze dwa trzy grzejniki elektryczne kaloryferki olejowe one są w miarę
    bezpieczne i je czasówką włączaj w piątek, powinno wystarczyć, mają
    termostaty więc jak nagrzeją to się wyłączą, farelki sa jednak bardziej
    niebezpieczne i je bez nadzoru nie mozna zostawiać.

    --
    Pozdr
    Janusz