  • 21. Data: 2019-01-16 08:30:40
    Temat: Re: wycena pradu - wyjasnienia
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Ostatnio temperatura wewnątrz domu spadla do 5 stopni.
    kaloryfery tam masz? dobrze rozumiem?
    a zamarzanie?
    rozstaw grzejniczki blaszaki na prad i ustaw na 'gwiazdke' + modlitwa coby
    nie wywalilo korkow lub braklo pradu bo zlapie i peknie...
    gwiazdka znaczy chyba ze zaczcnie grzac przy +3 stopnie....

  • 22. Data: 2019-01-16 12:46:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 15.01.2019 o 20:18, ToMasz pisze:
> [...]
    > sobie te farelki w opuszczonym domu i sprawdź jaki będzie rachunek.
    > poopowiadam, że nie musisz grzać całego domu, a tylko te pomieszczenia w
    > których przebywasz. co więcej, jeśli nie planujesz się kąpać, to
    > łazienka może być cały czas zimna, ale ogrzewanie farelkowe (2kw na 5m2)
    > włączane na 5 minut przed planowanym wejściem. Nawet nie będę czytał jak
    > się koledzy będą śmiać z mojej rady. Ja wyłączam ogrzewanie nawet jak
    > idę do pracy (czasówką) i rachunek za ogrzewanie mam pomijalny. (1200zł
    > za gaz na zupę, prysznic i kaloryfery dla 4 osób)

    Ale na miesiąc? Sezon? Czy za jaki okres ten rachunek 1200zł i za jaką
    powierzchnię?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2019-01-16 14:48:11
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 15.01.2019 o 18:23, pierdofon pisze:
> [...]
    > koszty pełnej instalacji gazowej , czyli z zbiornikiem sa tak duże, ze jak
    > potem nie będę miał kasy by ten zbiornik zatankować to będzie juz do dupy
    > totalnie.
    >
    > To tak w kwestii wyjaśnienia po co chciałem te wyliczenia. Proszę mi nie
    > pisać bym sobie docieplił dom albo kupował pompy ciepła - nie ma szans by
    > mnie było na to stać. Proszę mi też nie pisać, ze jak mnie nie stać to mam
    > sprzedać dom i wypierdalać.
    >
    > Pozdrowienia dla wszystkich, może ktoś z Was mi cos fajnego poradzi.

    Odnosząc się do innych wpisów.
    "Janusz" napisał wg. mnie dobrze - grzejniki olejowe (mnie tez wydają się
    bezpieczniejsze).
    Grzejnik "blaszak" , owszem - jest metalowy a nie farelka z plastiku, ale
    (mój) ma w instrukcji obostrzenie aby go (spirale) chłodzić przed
    wyłączeniem - tzn. przełączyć na wianie tylko. Podejrzewam że elementy
    grzejne szybko mogą padać bez wystudzenia.

    Co do pieca + butla z gazem.
    Owszem, butla 11kg - jakiś czas temu - kosztowała 42zł, ale ostatnio jak
    zapytałem teściowej, to już 58 zł płaciła.

    Gaz w butli katalogowo(!) ma 45MJ/m3 a ponoć (ktoś liczył na necie) tego
    gazu mieści się tam 5.5m3.

    45MJ * 5,5m3 = 247MJ z butli 11kg
    1kWh == 3,6MJ
    Przeliczmy na kWh:
    247MJ/3,6MJ = 69 kWh

    Tak więc butla 11kg gazu jest równoważna 69 kWh prądu.

    Grzejąc grzejnikiem i zużywając 69 kWh prądu * 0.60zł (I taryfa G11) =~ 41zł
    Kupując butlę 11kg i otrzymując tyle samo ciepła (69kWh) płacisz 58zł.

  • 24. Data: 2019-01-16 15:48:35
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ciekawe.
    Czy kuchnia indukcyjna bardziej się opłaci, niż kuchnia gazowa na butle 11 kg?

    -----

  • 25. Data: 2019-01-16 17:48:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2019 o 12:46, Kżyho pisze:

    > Ale na miesiąc? Sezon? Czy za jaki okres ten rachunek 1200zł i za jaką
    rok, 56m2

  • 26. Data: 2019-01-16 21:52:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    Butla 11kg starczyła nam na 6 tygodni. Kosztowała wtedy ok 50zł
    Jak zamontowałem indukcję rachunki za prąd wzrosły o 50zł na miesiąc

  • 27. Data: 2019-01-17 00:53:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 21:52, Kris pisze:
    > Butla 11kg starczyła nam na 6 tygodni. Kosztowała wtedy ok 50zł
    > Jak zamontowałem indukcję rachunki za prąd wzrosły o 50zł na miesiąc

    Ciekawe.
    Czyżby ktoś na indukcji "szalał" z gotowaniem?

    Zdziwiłeś mnie, ponieważ przy gazie są duże straty - sporo ciepła idzie
    w powietrze. Natomiast indukcja (oraz czajnik elektryczny i kuchenka
    indukcyjna) nie grzeją aż tak powietrza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2019-01-17 12:33:02
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 16.01.2019 o 17:48, ToMasz pisze:

    > rok, 56m2

    No to ja mam jakieś 2700 zł za sezon, ale za dom wolnostojący, 3 razy
    taką powierzchnię i na stałe wszędzie 22 stopnie wewnątrz.
    Nie wiem czy te Twoje kombinacje wiele warte...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 29. Data: 2019-01-17 12:41:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 00:53:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Ciekawe.
    > Czyżby ktoś na indukcji "szalał" z gotowaniem?

    Nie
    Gotujemy dokładnie tak samo jak wcześniej na gazówce

    > Zdziwiłeś mnie, ponieważ przy gazie są duże straty - sporo ciepła idzie
    > w powietrze. Natomiast indukcja (oraz czajnik elektryczny i kuchenka
    > indukcyjna) nie grzeją aż tak powietrza.

    Ale gaz wychodzi sporo taniej za kWh, wiec nawet uwzględniając większe straty jest
    tańszy. Niewiele ale tańszy. ALe odkąd mamy indukcje to nie zamierzamy wracać do
    gazu. Dziwie się ludziom jak na dzisiaj w gotowanie na gazie się pakują.

  • 30. Data: 2019-01-17 12:45:24
    Od: ń <k...@t...sie>

    Indukcja jest czyściejsza, ale pewne rzeczy przygotowywane na gazie lepiej smakują
    :-)
    Inna sprawa, że wtedy powinno się mieć okap-potwór.
    W poprzedniej kuchni nawet elektrycznej ceramicznej wszystko po paru latach miałem
    oblepione, a przy indukcji po dłuższym czasie
    sterylnie jak w szpitalu.

    -----