  • 31. Data: 2014-04-08 00:10:50
    Temat: Re: wycinarka(bruzdownica) do styropianu
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Można by tylko pokombinować skąd wziąć grzałkę o bardziej ergonomicznym
    > kształcie, ale dla mnie to co mam wystarczy..

    co prawda zrobiłem sobie maszynkę do cięcia ( oporowy 1mm, delikatny
    naciąg na sprężynie, regulowany prostownik, nawet regulacja kąta była)
    ale płyty kładłem pojedynczo i łatwo szło
    coś podobnego do http://obrazki.elektroda.net/9_1209549814.jpg
    ale w Twoim przypadku to by nie zdało egzaminu.

    Tak sobie kombinuję, że w Twoim przypadku drut oporowy jest zbyt wiotki
    więc może stalowy ?
    Weź stalowy drut, wygnij na żądany profil, na końce drutu nabij
    drewniane uchwyty, do tego metalowe wiaderko
    z rozżarzonymi węgielkami, rozgrzej drut i jazda.
    to co prawda tylko teoria - może jednak coś z tego by wyszło :)

  • 32. Data: 2014-04-08 10:25:58
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.04.2014 00:10, pilocik pisze:

> [...]
    > z rozżarzonymi węgielkami, rozgrzej drut i jazda.
    > to co prawda tylko teoria - może jednak coś z tego by wyszło :)

    dzięki, ale robota już zrobiona.
    przecinarkę do styro podobną do tej z obrazka oczywiście mam
    do tego mam taką sprytną zabawkę do przycinania brzegów szalunku
    traconego, (burt) jest to poziomy drut zamontowany na jeżdżącej
    platformie z elektrycznie sterowaną wysokością cięcia, całość wraz z
    odbiornikiem do laserowego niwelatora pozwoliła mi na idealnie równe
    przycięcie boków styropianu.
    A rowki wyciąłem starym opiekaczem do kanapek:)

  • 33. Data: 2014-04-10 21:03:14
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-02 15:24, Albercik pisze:
    > zrobiłem sobie przecinarkę do styropianu, w postaci drucika oporowego
    > podłączonego do trafo, ale do bruzdowania się to nie nada bo drucik zbyt
    > wiotki (0,35mm)
    Jak już masz taką przecinarkę, to dlaczego nie chcesz jej wykorzystać do
    robienia bruzd?
    Kto powiedział, że musisz ciąć WZDŁUŻ długości bruzdy? Wycinasz tym, co
    masz w poprzek po kawałku takim, jaką długość ma ten drucik. Jedynie w
    miejscu, gdzie drut oporowy ma mocowanie musisz wydłubać kawałek
    mechanicznie, albo na gorąco.
    Jacek

  • 34. Data: 2014-04-11 20:57:05
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Jacek napisał(a):

> [...]
    > masz w poprzek po kawałku takim, jaką długość ma ten drucik. Jedynie w
    > miejscu, gdzie drut oporowy ma mocowanie musisz wydłubać kawałek

    Ale kombinujecie :)
    Gruby drut miedziany (odarty z izolacji kawałek żyły chyba 2,5mm^2)
    długości około 10cm wstawiony zamiast grotu do najtańszej lutownicy z
    kibelmarketu i już :)

  • 35. Data: 2014-04-11 21:02:26
    Od: Frez <f...@g...com>

    > Ale kombinujecie :)
    > Gruby drut miedziany (odarty z izolacji kawałek żyły chyba 2,5mm^2)
    > długości około 10cm wstawiony zamiast grotu do najtańszej lutownicy z
    > kibelmarketu i już :)

    Testowałeś? Nie zjarała się?

  • 36. Data: 2014-04-14 10:39:01
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Frez napisał(a):

    > Testowałeś? Nie zjarała się?

    Testowałem. Nie zjarała. Inaczej bym nie pisał o takim rozwiązaniu :)