  • 11. Data: 2016-05-24 09:31:33
    Temat: Re: wykorzystanie ciepła ze splita
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 09:14:09 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > używałem 1/2 na blaszanym dachu, tak z 500m poszło :) I po 2 latach umarł od ciepła
    i słońca. Ale działał.
    500m to koło 500zł wyjdzie za wąż.
    Myślałem o dogrzewaniu basenu ale zbyt droga zabawa- nawet gdybym do 200m zmniejszył

  • 12. Data: 2016-05-24 09:42:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 09:31:34 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > 500m to koło 500zł wyjdzie za wąż.
    > Myślałem o dogrzewaniu basenu ale zbyt droga zabawa- nawet gdybym do 200m
    zmniejszył

    z dogrzewaniem jest taki kłopot ze ludziska sie przyzwyczajają do ciepłego. I jak
    zrobie 25stopni w basenie to krecą nosem "eee, dzis tylko tyle..."

    b.

  • 13. Data: 2016-05-24 10:24:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    temperatura zalezy od wielkosci basenu. W bajorze 2x3 metry woda musi byc taka jak w
    wannie. W takim co ma 20x10 metrow moze miec 20 stopni i nikt sie nie bedzie skarzyl.

  • 14. Data: 2016-05-24 10:45:44
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >temperatura zalezy od wielkosci basenu. W bajorze 2x3 metry woda musi byc
    >taka jak w wannie. W takim co ma 20x10 metrow moze miec 20 stopni i nikt
    >sie nie bedzie skarzyl.

    Jeśli ktoś jest "morsem" to nie będzie się skarżył (przez chwilę). Woda w
    basenie do pływania poniżej 26 stopni jest po prostu zimna.

  • 15. Data: 2016-05-24 12:22:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Temperatura wody w Baltyku niezbyt czesto przekracza 20 stopni a ludzie sie w nim
    plawia. Zacznijmy od tego czy umiesz plywac, nurkowac. Bo jesli umiesz to do
    zamoczenia jajec 20 stopni jest troche malo. Ale jak sie zacznie plywac to i 18 nie
    jest straszne. W przydomowym bajorze co do niego wchodzi 10m? wody i wszyscy w nim
    stoja i szczaja bo plywac sie nie da musi byc wysoka temperatura wody. W Baltyku nie
    musi bo w Baltyku jest sie w wodzie w ruchu.

  • 16. Data: 2016-05-24 14:22:08
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Temperatura wody w Baltyku niezbyt czesto przekracza 20 stopni a ludzie sie
    >w nim plawia.

    Dyskusja jest o basenie nie Bałtyku. Poniżej 26 jest zimno.

    >Zacznijmy od tego czy umiesz plywac, nurkowac. Bo jesli umiesz to do
    >zamoczenia jajec 20 stopni jest troche malo. Ale jak sie zacznie plywac to
    >i 18 nie jest straszne.

    Chodzę na basen, żeby pływać. Jak chcę się zamoczyć przechodzę to jacuzzi -
    a tam jest znacznie cieplej niż 28 stopni. W basenie bez patrzenia na
    termometr powiem czy jest 26 (chłodno), 27 (średnio), czy 28 (ciepło).

    27 jest temperatura optymalną - do pływania.

    guglu guglu:
    http://www.gosir.osielsko.pl/news/temperatura_wody_w
    _basenie.html
    dla wyczynowców to 25 (w małym domowym basenie jedyne wyczyny do ekscesy),
    ja nie jestem wyczynowcem

  • 17. Data: 2016-05-24 15:26:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 22.05.2016 o 14:41, Budyń pisze:

    > w układzie splita trzeba dac wymiennik ciepła i bezposrednio wode basenowa tam
    pchac. Tyle ze moce masz za małe zeby to mialo sens.
    >Trzeba policzyc ale ogrzenia basenu o 2 stopnie nie ma najmniejszego znaczenia.
    >

    > b.

    Dużym problemem jest, że ew. wymiennik ma być na odcinku sprężarka -
    chłodnica, a nie na jakiejś rurce zewnętrznej.

  • 18. Data: 2016-05-24 15:43:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Akurat to jest jednym z mniejszych problemow. Zaniesie do firmy naprawiajacej lodowki
    i mu wlutuja na srebro i napelnia czynnikiem. Ktos ambitny moze sie pokusic na
    zabudowanie dwoch rurek w chlodnicy i puszczenie nimi wody. W przenosnym
    klimatyzatorze na chlodnice zrobilem pudelko z blachy i puszczam przez taka
    konstrukcje wode. Dziala.

  • 19. Data: 2016-05-24 16:01:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    nimi wody.
    > W przenosnym klimatyzatorze na chlodnice zrobilem pudelko z blachy i puszczam przez

    Czy to znaczy, że próbowałeś zanurzyć jednostkę wewnętrzną (tą ze ściany
    pomieszczenia) klimatyzatora w trybie grzania w wannie z wodą?
    (Oczywiście samą "chłodnicę" bez elektroniki).
    Zawsze byłem ciekawy czy to zadziała.

  • 20. Data: 2016-05-24 17:03:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie probowalem a obudowalem chlodnice w przenosnym klimatyzatorze szczelna puszka z
    blachy. Wykorzystuje taki patent do ogrzewania. Odbieram cieplo z powietrza z
    wentylacji zmieszanym z powietrzem ze strychu. Do zera stopni dziala dobrze. Oceniam
    ze z osmiuset watow wsadzonych mam przy zerze ok 2,5kW ciepla. W okresach
    przejsciowych to jedyne zrodlo ciepla do ogrzewania. Od roku przerabiam kolejny
    klimatyzator przenosny ale bodzca na razie nie mam bo cieplo sie zrobilo.