  • 91. Data: 2010-10-22 22:50:11
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    żytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c55705cd-90e2-46b5-bde6-749ac4172525@l17g2000yq
    e.googlegroups.com...
    On 23 Paź, 00:32, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak widzisz wystarczy komputer który zużywa z monitorem jakieś 170W no i
    > ja
    > aby zagrzac w tym pomieszczeniu tak że jest za ciepło.
    > A akumulacji nie ma.

    Nadal unikasz odpowiedzi - ile zuzyles opalu w domu i w jakiej
    technologi jest ten dom ?
    Wybrales droge marko1a

    Marko1a to Tarnus ale z innego komputera.

    Marek

  • 92. Data: 2010-10-22 22:54:08
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 23 Paź, 00:32, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Pytanie brzmi nie jak szybko potrafisz tam zagrzac, tylko jak dlugo po
    >tym zagrzaniu to cieplo sie tam utrzymuje :)

    Pytanie powinno brzmieć ile to zuywa energii a nie jak szybko się wychładza.
    Miarą zapotrzebowania domu na energię nie jest jego akumulacja jak to
    próbujesz udowadniać lecz to ile potrzeba energii aby utrzymać w nim
    temperaturę.

    Marek

  • 93. Data: 2010-10-22 22:57:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Paź, 00:39, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > A no jak suszy w pomieszczeniu bez wentylacji to w sumie nie mam pytan. :-)

    Nie no, ona ma wentylacje. Grawitacyjna. Tylko niesprawna, bo poprostu
    dom jest za szczelny :) Chyba Ci tlumaczyc zasady dzialania wentylacji
    grawitacyjnej nie trzeba :) Bez nawiewnikow to sie poprostu nie
    sprawdza. A z nawiewnikami niestety wyrzucamy mnostwo energii w komin.

    > Okna to mozliwe, ale powiem Ci szcerze, ze u mnie w lazience po kapieli okno
    > jakos szczegolnie dlugo zaparowane nie jest, a przeciez nie mam
    > mechanicznej.

    Eeeeno, bo u Ciebie jak widac wentylacja grawitacyjna dziala :) Ja
    nigdzie nie pisze, ze grawitacyjna nie dziala. Pewnie, ze moze
    dzialac. Ale jak dziala tak, jak ma dzialac, to jest jak dziura w
    portfelu :-)

    > Podwiewanie izolacji miedzy sciana a ociepleniem.

    To jest IMHO mit z tym podwiewaniem, ciagle o tym pisze Kiki a moim
    zdaniem to bzdura. Styropian klei sie obwodowo nie po to zeby nie
    podwiewalo, tylko dlatego zeby na elewacji nie zrobil sie piekny
    "efekt 3d" - taki jak sie niesezonowany styro przyklei i ten sie
    wygina w lodeczke :) Skad mialoby tam wiac? Przeciez dol jest szczelny
    - zapianowany, zaklejony, zasiatkowany, zatynkowany. Nie ma tam zadnej
    dziurki. Absolutna szczelnosc :-) Jak ktos ma dziury w elewacji to
    raczej powinien miec spore pretensje do tych co mu to zmajstrowali :)

    > I to jest problem? Kilkanascie minut? Na oknie czy w ogole?

    Jezeli wentylacja Ci wogole nie dziala lub dziala bardzo slabo (jak u
    mojego kumpla) to jest to nawet bardzo duzy problem. I czemu
    kilkanascie minut? Jezeli wentylacja nie dziala to cala ta wilgoc sie
    kisi w domu non-stop. Wilgotnosc przez caly czas jest zwiekszona. Bo
    niby jak i gdzie ma sie podziac? :) Klamki sobie nie otworzy i nie
    wyjdzie sama na dwor ;-))

    > No ale jak masz wylaczony rekuperator to tak naprawde nie masz wentylacji...

    Wiem. Ale reku chodzi caly czas :) A jak wylacza prad na tydzien to
    wentylacja bedzie i tak ostatnia rzecza nad ktora bede sie glowil :)

    > Prawde mowiac nie wiem co trzeba gotowac, zeby pare zobaczyc w kuchni.
    > Zreszta moj okap ma pewnie wieksza wydajnosc jak caly rekuperator.

    No spoko, bo u Ciebie wentylacja akurat dziala :) Masz nawiewniki w
    oknach ? Jezeli nie, to pomysl, gdzie masz jeszcze jakies
    nieszczelnosci - moze jakas szpara pod drzwiami, nieopianowany prog,
    centymetrowa szpara pod brama garazowa (w oczekiwaniu na plytki) lub
    cokolwiek innego ? :) Tu wystarczy drobnostka i od niej moze zalezec
    cala wentylacja w domu. U kumpla tego zabraklo - dom stal sie za
    szczelny :) Przejdz sie po domu ze swieczka i obserwuj plomien. Mozna
    dojsc do ciekawych wnioskow i znalezc rozne dziwne nieszczelnosci :)

    > Zapewne nie, ale czy sypialnia to jest miejsce do suszenia gaci?? :-)

    Ja wiem, czy takie zle ? On nie ma oddzielnej pralni i suszarni, a w
    sypialni przebywa sie stosunkowo rzadko niz w pozostalych, dziennych
    pokojach :) Wiec to wcale nie takie zle miejsce jak ktos ma w domu ~3
    pokoje + salon + lazienke (bez miejsca na suszenie prania:)

    Jego dom to "kostka" - taka jak tysiace lub i dziesiatki tysiecy
    podobnych -> w sumie po dociepleniu dosc energooszczedny, bo bryla
    zwarta, zblizona do szescianu, plaski dach, malo okien od polnocy,
    dobry stosunek powierzchni uzytkowej do kubatury etc :) Moze dlatego
    ze taki zwarty i prosty w swej budowie, stal sie za szczelny :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2010-10-22 22:57:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    e.googlegroups.com...

    >Wybrales droge marko1a -> on pisze o temperaturze w nieocieplonym i

    Bo to ta sama osoba. Marko szaleje z nickami i sieje zamet nie wiadomo po
    co.

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2010-10-22 22:58:23
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...

    >A opal w ciagu ostatniego tygodnia? ;-) kWh/m2 mnie w sumie nie
    >interesuja, ja mam 40kWh/m2 tylko dlatego ze wliczam tez 140m2 piwnic

    Ja piwnic nie mam. Te się grzeją niemal same od gruntu.

    Marek

  • 96. Data: 2010-10-22 23:03:42
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > Bo to ta sama osoba. Marko szaleje z nickami i sieje zamet nie wiadomo po
    > co.

    Pisuję w sumie na 4 komputerach.
    Był czas przywyknąć.

    Marek

  • 97. Data: 2010-10-22 23:12:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    b.googlegroups.com...

> [...]
    >grawitacyjnej nie trzeba :) Bez nawiewnikow to sie poprostu nie
    >sprawdza. A z nawiewnikami niestety wyrzucamy mnostwo energii w komin.

    Ale w pokojach czy tym bardziej sypialniach standardowo nie ma kratek
    wentylacyjnych i o to mi chodzilo. Co jest dziwnego, ze z sypialni
    lazienkowa ilosc pary nie ma sie gdzie podziac?

> [...]
    >nigdzie nie pisze, ze grawitacyjna nie dziala. Pewnie, ze moze
    >dzialac. Ale jak dziala tak, jak ma dzialac, to jest jak dziura w

    E tam duza, jakos mi sie wlosy nie podnosza pod kratka wentylacyjna.

> [...]
    >"efekt 3d" - taki jak sie niesezonowany styro przyklei i ten sie
    >wygina w lodeczke :) Skad mialoby tam wiac?

    A nie slyszales nigdy o wianiu z gniazdek elektrycznych? A o konwekcji w
    wysokich elewacjach?

    >Przeciez dol jest szczelny

    Kto to wie?
    Poza tym cieple powietrze z dolu unosi sie do gory tworzac komin miedzy
    ociepleniem a sciana.

> [...]
    >kisi w domu non-stop. Wilgotnosc przez caly czas jest zwiekszona. Bo
    >niby jak i gdzie ma sie podziac? :) Klamki sobie nie otworzy i nie

    No dobra kilkanascie minut. Przeciez nie kapie sie caly dzien w tej
    lazience. Prysznic bierze kilkanascie minu, drugie kilkanascie minut para
    sie skrapla na oknie. Do 12 godzin ciagle daleko. Otworzy drzwi zewnetrzne
    bo cos tam i po godzinie nie ma sladu po wilgoci. Ja nie mam sladu po
    wilgoci. Co tam Twojemu kumplowi zmajstrowali to ja pomine.

    >Wiem. Ale reku chodzi caly czas :) A jak wylacza prad na tydzien to
    >wentylacja bedzie i tak ostatnia rzecza nad ktora bede sie glowil :)

    No wlasnie a tu taki zyciowy problem.

> [...]

    >szczelny :) Przejdz sie po domu ze swieczka i obserwuj plomien. Mozna
    >dojsc do ciekawych wnioskow i znalezc rozne dziwne nieszczelnosci :)

    Nawet jesli to nie czuje, zeby mnie jakos szczegolnie rujnowaly. Twoj
    tekuperator tez prad bierze i jakos spisz spokojnie. :-)

> [...]
    >pokojach :) Wiec to wcale nie takie zle miejsce jak ktos ma w domu ~3
    >pokoje + salon + lazienke (bez miejsca na suszenie prania:)

    OK, ale z braku wentylacji raczej trudno sie dziwic efektow ubocznych. To
    tak jakby wlaczyl wszystko do jednego gniazdka i mial pretensje, ze
    bezpiecznik nie wytrzymuje.

    Pozdro.. TK

  • 98. Data: 2010-10-23 02:51:19
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 22 Paź, 20:05, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:
> [...]
    m.googlegroups.com...

    > Wszystko oczywiście zależy od temperatur. Po schłodzeniu powietrze z
    > rekuperatora ma wilgotność nawet 100 % - jak ktoś zauważył nadmiar
    > wody wydziela się w wymenniku. Jeżeli będziesz miał w garażu elementy
    > np ścian/ drzwi etc o temperaturze poniżej tej którą ma powietrze z
    > rekuperatora to będzie na nich skraplała się woda (tak jak na zimnych
    > szybach) i grzyb gwarantowany.

    Coś gdzieś słyszałeś, ale chyba nie do końca i chyba mieszasz ludziom w
    głowach.

    Taką sytuację, że ściany są zimniejsze od napływającego powietrza maż
    każdego lata, kiedy otworzysz okno. Leje ci się coś po ścianach?
    A wiosną jak mróz puszcza i otworzysz garaż i wpuścisz cieplejsze powietrze
    do środa to też coś ci się wykrapla?

    W wypadku wyrzutni zużytego powietrza w garażu nic się nie będzie wykraplać
    ani nic się złego nie będzie dziać, ponieważ masz zapewnioną doskonałą
    wentylacje na poziomie średnio około 100m3 na godzinę! Spróbuj wyhodować tam
    grzyba przy wilgotności bezwzględnej niższej niż ta która jest na zewnątrz
    budynku.

    Zresztą dlaczego niby te ściany mają być zimne jeśli jest tam non-stop
    dostarczane ciepłe powietrze?

  • 99. Data: 2010-10-23 06:00:02
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 23 Paź, 04:51, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
> [...]
    >
    > Zresztą dlaczego niby te ściany mają być zimne jeśli jest tam non-stop
    > dostarczane ciepłe powietrze?- Ukryj cytowany tekst -

    Przepraszam ale takie pierdoły wypisujesz, że już więcej nie zabiorę
    głosu.
    Po pierwsze czy masz tak wykonane jak piszemy - zrzut do garażu
    nieocieplonego i parę sezonów bez problemu - odpowiedz TAK czy NIE?.
    Ja piszę o konkretnych doświadczeniach i mogę to też teoretycznie
    uzasadnić. Latem ściany mają ponad 20 C i pojemoność dla pary wodnej
    nasyconej w tej temperaturze to dajmy na to 15 g/m3. Wilgotność
    względna na dworze rzadko osiąga 90 %(takie dni gdy leje od rana do
    wieczora a i wtedy temperatura się obniża powietrza więc przy 100 % to
    wilgoci w powietrzu jest dajmy na to 13 g/m3 - nie ma punktu rosy na
    ścianach). Jeżeli w nieocieplonym garażu masz temperaturę jakiś
    nadproży np -0 C (równie dobrze może być to - 15 C, - 25 C) to
    pojemność pary w powietrzu dla tej temperatury jest minimalna może być
    np 1g/m3 . Więc praktycznie jakimkolwiek byś nie dmuchał powietrzem z
    rekuperatora to będziesz miał wykraplanie. W domu o temperaturze 20
    masz wilgotność powiedzmy 45% to powietrze zrzucane ma temperaturę
    powiedzmy 5 C i wilgotność 100 % - reszta wody w wymienniku.
    Jeszcze raz pytam ile lat funkcjonuje u Ciebie system zrzutu powietrza
    do nieocieplonego Garażu ?
    Ja widziałem taki system garażu nieocieplny 3 kratki wentylacyjne ,
    uchylone okna a ściana byłą czarna od grzyba.
    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2010-10-23 07:00:34
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 22:45, kiki pisze:

    > "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > Przy niedoczynności jest zimno :-)

    Wiem o tym :-)
    Czasem taka skłonność do niskich/wysokich temperatur ma podłoże
    fizjologiczne (tutaj zaburzenia hormonalne).

    Może paść milion argumentów za tym, że 17C, czy 19C to OK. Dla
    większości osób to nie jest OK.

    M.