  • 11. Data: 2017-03-23 13:04:42
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 23.03.2017 10:44, Budyń wrote:
    > korekta: do wydania jest wiecej, bo od drogi do budynku gaz trzeba doprowadzić.
    Gdyby dac tylko PC to gazu nie trzeba. Liczmy, troche zgadujac, ze przyłącze to 3kzł.

    http://www.pgnig.pl/dla-domu/gaz/cennik-uslug-przyla
    czeniowych

    To dla samego pging.

    Jeszcze $, dla człowieka który postawi Ci skrzyneczkę GAZ wejdzie do
    domu z instalacją.
    Nie mogę znaleźć (tak na szybko) ile mnie to kosztowało. Ale 3k zł to za
    mało na całość to za mało

    ~9000zł zapłaciłem za piec gazowy Buderus 24k (30k dla CWU) z
    programatorem RC35 (za dopłatą), zasobnik i z mieszaczem i sterownikiem
    do podłogówki i czujnikami, pompkami, etc.

    + 2500zł za rurki, kształtki, zawory i co tam się używa w kotłowni do
    połączenia elementów (stan od zera)
    + robocizna dla hydraulika za połączenie wszystkiego... i tutaj nie mam
    zapisane, ale kojarzy mi się 3000zł

    --
    GreDi

  • 12. Data: 2017-03-23 14:12:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 13:04:44 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:
> [...]
    > domu z instalacją.
    > Nie mogę znaleźć (tak na szybko) ile mnie to kosztowało. Ale 3k zł to za

    fakt

> [...]
    > połączenia elementów (stan od zera)
    > + robocizna dla hydraulika za połączenie wszystkiego... i tutaj nie mam

    jak skomplikowane to moze i tak wyjdzie, my sie w 6kzł zmieścimy za piec, bufor i
    wpięcie do instalacji. Ale do twoich 14k daleko :)
    Moze jakis sterownik dojdzie extra.

    b.

  • 13. Data: 2017-03-23 23:06:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-23 o 09:05, Budyń pisze:
> [...]
    nierdzewka z wężownicami, jedna zapasowa pod ewentualne solary (uzywka za 2,5kzł)

    > otóż kaltulator wsparty danymi archiwalnymi licznika gazu mówi:
    > stan licznika m3 m3/365dni
    > 2009-01-17 13105,00
    > 2010-01-29 15481,00 2376 2300
    > 2011-01-24 17869,00 2388 2421
    > 2012-01-19 19874,00 2005 2032
    > wymiana pieca na kondensacyjny, solar w tym roku nie działa bo czeka na
    modernizację
    > 2016-01-23 24753,00
    > 2017-01-07 25971,00 1218,00 1270
    >
    > a to daje zwrot z kosztów wymiany jakies 3lata.

    A jaki piec miałeś stary?
    Bo masz zysk około 40% to trochę za duzo jak na samą różnicę
    technologii. Wygląda że albo stary miałeś w opłakanym stanie albo
    inne zmiany zaszły.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2017-03-24 10:25:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 23:06:42 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > Bo masz zysk około 40% to trochę za duzo jak na samą różnicę
    > technologii. Wygląda że albo stary miałeś w opłakanym stanie albo

    budynek nowy, piec też
    1997-07-16 4020
    1998-05-15 3611
    ocieplenie budynku
    1999-06-28 2239
    2000-06-13 2219
    2001-06-06 2114
    2004-05-22 2270
    2005-06-17 1828
    2006-05-14 2364
    2007-05-13 1820
    2009-08-17 2216
    2010-06-16 2727
    2011-05-26 2396
    2012-06-12 1873
    wymiana pieca na kondensacyjny
    2013-06-17 1175
    2014-07-28 922 ciepla zima
    2015-06-30 1262 ciepla zima
    2016-06-27 1193 ciepla zima
    2017-01-07 1218

    gdzies po drodze ok 2010-2012 ocieplalem od srodka piwnice i garaż, nie odczulem tego
    w rachunkach ale jakis wplyw to na pewno mialo

    b.

  • 15. Data: 2017-03-24 12:56:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-23 o 10:44, Budyń pisze:

    > korekta: do wydania jest wiecej, bo od drogi do budynku gaz trzeba doprowadzić.
    Gdyby dac tylko PC to gazu nie trzeba. Liczmy, troche zgadujac, ze przyłącze to 3kzł.

    U mnie 2 lata temu przyłącze ryczałtowo było bodajże ok. 2 tysi, a
    instalacja wewnętrzna mnie kosztowała 4k zł. Choć i wycenę na 2 razy
    tyle widziałem (od firmy robiącej dla gazowni... a nawet prosto płotu
    nie umieli wyciąć kątówką pod szafkę! ).
    Kocioł kondensacyjny Junkersa z wszelkimi bajerami kominowymi i
    podłączeniowymi, czujnikiem temperatury do istniejącego zasobnika CWUi
    sterownikiem bodajże ok. 4,5 tysia.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2017-03-24 13:04:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-24 o 10:25, Budyń pisze:
    > gdzies po drodze ok 2010-2012 ocieplalem od srodka piwnice i garaż, nie odczulem
    tego w rachunkach ale jakis wplyw to na pewno mialo

    Ja takich ładnych danych niestety na poparcie mojej tezy nie mam, ale
    rozmawialiśmy już i na tej grupie, że całkiem mam fajne rachunki za gaz.
    U mnie Junkers kondensacyjny 14 kW, u sąsiada (w nowszym domu o podobnym
    metrażu) normalny kocioł turbo. Różnica w rachunkach właśnie w okolicach
    40-50% według tego, co raportuje sąsiad...
    Temp. wewn. stałe 22 stopnie, żeby nie było, że skręcamy z oszczędności
    na jakieś 19 ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2017-03-24 14:17:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-23 o 08:23, ToMasz pisze:

> [...]
    > serwis, ewentualne usterki w tańszym piecu są łatwiejsze do naprawy
    > samodzielnie. pozatym, co jeśli te teoretyczne 20% okaże się nieprawdą?

    Ale teraz już nie ma kotłów turbo, bo jakiś czas temu EU zabroniła ich
    produkcji i sprzedaży. Chyba, że komuś trafi się jakiś "leżak"
    magazynowy sprzed 2 lat. Tyle, że trzeba uważać, bo może już nie mieć
    gwarancji.

    Co do łatwości serwisowania to uwierz mi, że są obecnie produkowane
    kotły kondensacyjne, które są o wiele łatwiejsze w serwisowaniu od
    kotłów turbo.

    Dla przykładu kotły ACV czy Unical z wymiennikami ze stopów aluminium.
    Odkręca się kilka śrubek i jest dostęp do komory. W kotłach turbo bywa,
    że aby się dostać do komory spalania i wyczyścić wymiennik to trzeba
    rozebrać cały kocioł, a przy okazji mieć nowe wkładki ognioodporne,
    które pokrywają ścianki komory spalania. Podczas wyjmowania bardzo
    często te wkładki się rozsypują. Poza tym po kilku latach użytkowania
    kotła wkładki te nie mają się czego trzymać, bo po zaczepach często już
    nie ma śladu, gdyż wysoka temperatura i korozja zrobiły swoje.

    Poza tym kotły kondensacyjne samoczynnie się oczyszczają i nie wymagają
    tak częstych przeglądów jak kotły turbo.

  • 18. Data: 2017-03-24 14:17:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-23 o 07:38, Budyń pisze:
    > ta pompa ma moc ok. 0,7kW, razy COP to bedzie grzewczej ze 3kW, szału nie ma

    Ale to jest pompa tylko i wyłącznie do grzania CWU.

    Moim zdaniem wyrzucone pieniądze w błoto, bo inwestycja w taką pompę
    nigdy się nie zwróci i nigdy nie przyniesie oszczędności.

    Różnica w kosztach grzania gazem, a tą pompą nie pozwoli na zwrot
    kosztów inwestycji takiej pompy w czasie krótszym niż wynosi żywotność
    takiej pompy.

    Jeżeli chodzi o ciepłą wodę to osobiście jestem za kotłami
    2-funkcyjnymi. Zasobniki CWU mają sens jak w domu mieszka więcej jak 4
    osoby i jest potrzeba jednoczesnego korzystania z co najmniej 2
    łazienek. Ponadto także, kiedy łazienki i kuchnia są oddalone od
    kotłowni i jest zrobiona cyrkulacja. Choć cyrkulację można też zrobić z
    niektórymi kotłami 2-funkcyjnymi.

    Co do kotłów to raczej odradzam włoszczyznę. Z włoskich to tylko Unical.

  • 19. Data: 2017-03-24 14:17:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-23 o 11:43, abomito pisze:

    > A poważniej, to dom potrzebuje określonej ilości ciepła.I mu jest obojętne, czym
    będzie grzany.

    Rzecz w tym, że nie jest mu obojętne. Im niższa temperatura w obiegu
    CO tym oszczędniej.

  • 20. Data: 2017-03-24 15:18:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-24 o 14:17, Uzytkownik pisze:

    > Rzecz w tym, że nie jest mu obojętne. Im niższa temperatura w obiegu CO
    > tym oszczędniej.

    Wiele razy slysze ten argument, ale nie moge pojac zawilosci jego
    wyliczenia.
    Dlaczego im zimniej tym cieplej?

    Pozdro.. TK