  • 1. Data: 2015-10-15 11:56:50
    Temat: zx54 projekt do "zmniejszenia"
    Od: uciu <a...@g...com>

    Hej,

    zobaczcie co byście zmienili w tym projekcie by go zmniejszyć (za duża powierzchnia
    wiec musiałbym wziąć wiecej kredytu niż planuje bo to co mam nie starczy:-)
    http://z500.pl/projekt/283/Zx54,pietrowy-dom-w-nowoc
    zesnym-stylu-z-funkcjonalnym-wnetrzem.html

    Miała być parterówka ale rozważamy piętrowy a ten projekt pasuje idealnie do działki
    i na 14m długości a nie 20...
    Optymalna wilkość domu dla nas to 100-110m2 + garaż na 2 auta (rodzina 2+1)

    By zmniejszyć powierzchnie wymyśliłem:
    - usunąć gabinet na dole (-13m2)
    - zmniejszyć garaż: ma teraz 6 x 6 - jakby go zmniejszyć o pół metra byłoby (5,5 x
    6)... zawsze powierzchnia by się zmniejszyła..ale czy to bedzie wygodne
    - zmniejszyć długość domu o 0,5m (zmniejsza się salon/kuchnia/pokoje u góry - zawsze
    to z 8m2

    Z drugiej strony nie chce tych schodów na taras i wydłużyłbym salon i PG --- ale
    przez tą operacje to powieksze powierzchnie niż ją zmniejsze.
    Dodatkowo w górnej sypialnie powstałaby garderoba... wiec zaś wiecej m2...

    Co byście tu pokombinowali?

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2015-10-15 12:18:34
    Temat: Re: zx54 projekt do "zmniejszenia"
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2015 11:56:52 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Hej,
    >
    > zobaczcie co byście zmienili w tym projekcie by go zmniejszyć (za duża powierzchnia
    wiec musiałbym wziąć wiecej kredytu niż planuje bo to co mam nie starczy:-)

    kredyt? to wywal garaz całkiem. Dobudujesz gdy cie bedzie stac.

    b.

  • 3. Data: 2015-10-15 12:20:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    Od razu co mnie odrzuca od tego projektu, to taras o prawie 60m2 na pietrze.

  • 4. Data: 2015-10-15 12:35:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Oct 2015 02:56:50 -0700 (PDT), uciu

    > By zmniejszyć powierzchnie wymyśliłem: - usunąć gabinet na dole (-13m2)
    > - zmniejszyć garaż: ma teraz 6 x 6

    Jeśli już, to zmniejsz garaż do jednego stanowiska. Na drugie auto
    (zakładam, że jest to auto "zapasowe") zrób wiatę i zamontuj jakieś
    ogrzewanie w samym samochodzie. Jakieś Webasto czy inną grzałkę elektryczną
    typu DEFA. Ja tak mam obecnie, żona parkuje w garażu, ja pod chmurką i
    grzeję sobie auto za pomocą webasto.

    > - jakby go zmniejszyć o pół metra byłoby (5,5 x 6)...
    > zawsze powierzchnia by się zmniejszyła..ale czy to
    > bedzie wygodne

    Na długość możesz zmniejszyć, na szerokości nie oszczędzaj, bo będzie
    wieczna męczarnia i w końcu przestaniesz chować jedno auto (siłą rzeczy
    patrz wyżej). ;) Ja mam zaplanowane 6,25m x 5,75 i uważam tę szerokość za
    absolutne minimum.

    > - zmniejszyć długość domu o 0,5m (zmniejsza się
    > salon/kuchnia/pokoje u góry - zawsze to z 8m2

    Można tak (bez kasowania stanowiska w garażu,
    przy założeniu czystego źródła grzania i WM):
    - usunąć "kotłownię"
    - usunąć łazienkę
    - w miejsce ww. wsunąć garaż
    - od lewej dać wiatrołap (zamiast "gabinetu")
    - potem łazienka (obok kl. schodowej) i można
    ją nawet nieco powiększyć...

    Reszty bym nie tykał.
    Ew. właśnie jedno stanowisko w garażu i obok wiatę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2015-10-15 13:00:53
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 października 2015 12:33:52 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > - usunąć łazienkę
    > - w miejsce ww. wsunąć garaż
    > - od lewej dać wiatrołap (zamiast "gabinetu")

    no i to jest jakiś pomysł, przerobie to i zobaczę jak to wyjdze.
    Grzać chce prądem ew gazem...ale mimo to jakaś mini kotłownia by się przydała chyba,
    ze wcisnąć piec do spiżarki :-)

    Dzięki
    uciu

  • 6. Data: 2015-10-15 13:21:26
    Od: w...@g...com

    > Grzać chce prądem ew gazem...ale mimo to jakaś mini kotłownia by się przydała
    chyba, ze wcisnąć piec do spiżarki :-)

    Broń Boże kotłownia!
    W ten sposób wytrącisz koronny argument z ręki pompoholikom odnośnie opłacalności
    zakładania pomp ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 7. Data: 2015-10-15 13:46:21
    Od: uciu <a...@g...com>

    Zgodnie z pomysłem MYJKA wyszłoby tak:
    http://i59.tinypic.com/15wl382.png

    usunąłem PG i łazienke na dole
    wstawiłem małe WC pod schody - bedzie to wygodne???
    przesunąłem ścianę w salonie by zrównała się ze ścianą garażu
    zmniejszam długość domu o 0,5m

    Wiec powierzchnia domu powinna się zmniejszyć o około 28m (12m gabinet +3 łazienka +
    5 kotłownia +4m mniejszy salon + 4m mniejsze pokoje na górze)
    Ale przez rozszerzenie salonu dochodzi 5m + ze 4m garderoba na górze

    Czyli w sumie powierzchnia zmniejsza się o okolo 20m

    Tylko gdzie "wcisnąć" kotłownie... do garażu, spiżarni?

    uciu

  • 8. Data: 2015-10-15 14:03:04
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2015 02:56:50 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Co byście tu pokombinowali?

    Zmieniłbym projekt:) Ogólnie to ten za ustawny moim zdaniem nie jest (długi
    wąski korytarz na górze, wąska łazienka, niewielkie pokoje, otwarta kuchnia
    z wyspą).

    Jak zależy Ci na bryle zewnętrznej, to kombinowanie ze zmniejszaniem
    garażu/salonu zaburzy bryłę tego budynku. Im bardziej zmniejszysz garaż
    (schowasz), tym bliżej do standardowej kostki.

    --
    scruffty

  • 9. Data: 2015-10-15 14:14:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 października 2015 13:21:28 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Broń Boże kotłownia!
    > W ten sposób wytrącisz koronny argument z ręki pompoholikom odnośnie opłacalności
    zakładania pomp ;)

    Pompa i baniak CWU spokojnie moga stac np. w kacie w garazu. Naprawde nie
    trzeba budowac oddzielnego pomieszczenia, zeby postawic tam pompe wielkosci
    malej pralki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-10-15 14:27:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Oct 2015 04:46:21 -0700 (PDT), uciu

    > Tylko gdzie "wcisnąć" kotłownie... do garażu, spiżarni?

    Holender, ciężka sprawa. :(

    Może jednak zostaw tę kotłownie i postaw tam smoka ziejącego ogniem i siarą
    (oraz jeszcze toksynami i i innymi substancjami rakotwórczymi). Nadworni
    handlarze węglosyfu będą znowu mogli "argumentować", że wynglosyf jest
    najlepszy i najtańszy. Będziesz mógł zostawić gabinet przy wejściu, ba,
    nawet powiększyć dom, bo niekontrolowanej mocy z tego wynglosyfa będzie
    tyle, że jeszcze dla teściowej coś spokojnie możesz dobudować.

    --
    Pozdor Myjk
    BP NMSP ;)