eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościAktualności › Rynek nieruchomości w Polsce XI 2012

Rynek nieruchomości w Polsce XI 2012

2012-11-16 12:13

Przeczytaj także: Rynek nieruchomości w Polsce X 2012


Żeby sprzedać trzeba odjąć

Właściciele oferujący obecnie mieszkania na sprzedaż nie mają powodów do optymizmu – łączna pula ofert dostępnych na rynku pierwotnym i wtórnym jest dużo większa niż liczba klientów wykazujących zainteresowanie zakupem M. Znalezienie nabywcy na oferowany lokal jest coraz trudniejsze, a uzyskanie pierwotnie oczekiwanej ceny praktycznie nierealne. Aby zamienić posiadaną nieruchomość na gotówkę trzeba iść na zdecydowane ustępstwa wobec klienta - wynika z badań preferencji klientów prowadzonych przez portal domy.pl. Potwierdzają to również pośrednicy nieruchomości, którzy już na etapie przyjmowania ofert do sprzedaży sugerują właścicielom obniżenie ceny ofertowej.

Obecnie, w większości przypadków, wystawienie lokalu do sprzedaży nawet za średnią cenę skalkulowaną na podstawie porównania cen podobnych ofert z okolicy nie wywołuje zainteresowania ze strony klientów. Aby oferta została dostrzeżona przez poszukujących, musi się wyróżniać – albo szczególnymi walorami (np. świetna lokalizacja, wysoki standard wykończenia, idealny rozkład pomieszczeń, itd.), albo zdecydowanie atrakcyjniejszą ceną. W przeciwnym razie próba sprzedaży praktycznie skazana jest na niepowodzenie. Dlatego, choć ciężko jest się z tym pogodzić, myśląc o sprzedaży mieszkania i cenie, za którą ma to nastąpić, już na wstępie trzeba odjąć od niej ok. 10%, a nie tak, jak to miało miejsce jeszcze do niedawna, dodać 15% na ewentualny upust. Czasy się zmieniły, a wraz z nimi zmieniły się realia na rynku sprzedaży mieszkań. Klienci oczekują dodatkowych upustów od cen, ale nie od tych wysokich lub średnich, lecz tych, które już są od nich niższe.

Mało chętnych na 100 m2 i więcej

W październiku przedmiotem poszukiwań ponad połowa klientów (53,6%) na zakup mieszkań były lokale o powierzchni do 50 m2 – wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez portal domy.pl.

Prawie co trzeci poszukujący zainteresowany był lokalem większym – mierzącym od 50 do 70 m2, a co dziewiąty mierzącym od 70 do 100 m2. Zakup mieszkania dużego, o powierzchni przekraczającej 100 m2 zadeklarowało w październiku tylko 3,3% klientów.

fot. mat. prasowe

Preferencje co do wielkości mieszkania

Prawie co trzeci poszukujący zainteresowany był lokalem większym – mierzącym od 50 do 70 m2, a co dziewiąty mierzącym od 70 do 100 m2.



poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: