  • 101. Data: 2022-08-12 10:35:53
    Temat: Re: Bo na ziemi nikt nie stracil.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-08-12 o 10:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Można było w większości banków zamrozić sobie oprocentowanie na 5 lat
    > na poziomie niecałych 2% na początku pandemii.

    W moim regionie Europy, 10-letni kredyt na nieruchomość pod wynajem to
    obecnie ok. 1.5% rocznie. Dla 20 lat wzrasta do ok. 2%. W obu
    przypadkach oprocentowanie stałe. Kredyty zmienne są ok. 2x tańsze.

    Przy zakupie nieruchomości pod wynajem o rentowności rzędu 10% rocznie
    zakup na kredyt wydaje się oczywisty. W kraju jest jakoś znacząco
    inaczej?

    Mateusz

  • 102. Data: 2022-08-12 10:45:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > Przy zakupie nieruchomości pod wynajem o rentowności rzędu 10% rocznie
    > zakup na kredyt wydaje się oczywisty. W kraju jest jakoś znacząco

    Teraz już chyba ponad 10% krzyczą.....
    Za limit w koncie nawet pod 25%.

    Rocznie oczywiście.

    Ale tak sobie wybraliśmy rządzących....

  • 103. Data: 2022-08-12 10:49:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 10:33 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Kiedy byłeś taki przebiegły?

    W maju 2020. Nie przebiegły - tylko rozsądny. Niesłuchający Internetowych
    ekspertów od wszystkiego.

    Jeden znajomy mnie się posłuchał i zmienił wtedy oprocentowanie na stałe.
    Miał dwa kredyty i jak mówił "nie chciał za bardzo ryzykować" i jeden
    zostawił na zmiennym.
    Płacił wtedy (2020r.) ratę na poziomie 1200 zł.
    Teraz na tym kredycie ma ratę 2300 z czego tylko 79 zł to spłata kapitału.
    Kredyt na niecałe 270k PLN na 30 lat.

    TG

  • 104. Data: 2022-08-12 21:28:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 12 sierpnia 2022 o 10:06:45 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > Wie w kilka miesięcy?
    > Nawet raty kredytów frankowych tak mocno nie skoczyły przez 16 lat....

    Skoczyły':
    400 chf rata:
    gdy frank był po 2 zl to 800pln
    Teraz frank po blisko 5 zł to rata ok 2000 pln
    Nie chce mi się szukać ale skok chf z 2 do 4-4,5 zł chyba w ciągu niecałego roku był

  • 105. Data: 2022-08-12 23:24:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 12 sierpnia 2022 o 10:49:42 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Płacił wtedy (2020r.) ratę na poziomie 1200 zł.
    > Teraz na tym kredycie ma ratę 2300 z czego tylko 79 zł to spłata kapitału.

    I sądzisz że bank zrezygnuje z zarobku? Stałe oprocentowanie ma to do siebie że
    odsetki są większe i że nie jest na cały okres spłaty, chyba że to niewielka pożyczka
    do spłacenia do pięciu lat. Po ustalonym w umowie terminie, zazwyczaj 5 lat, bank
    proponuje nowa stawkę stałego oprocentowania na następny okres rozliczeniowy albo
    przejście na zmienna stopę na warunkach banku albo natychmiastowa spłatę kredytu. Po
    kilkudziesięciu latach spłacania różnice w spłaconej kasie w różnych systemach
    oprocentowania są symboliczne. Nie siła a sztuka frajerów w dupę tłuką.

  • 106. Data: 2022-08-13 07:17:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2022 o 21:28, Kris pisze:

    > Skoczyły':
    > 400 chf rata:

    Mam nieco mniejszą.

    > gdy frank był po 2 zl to 800pln

    Nigdy tyle nie miałem.
    Owszem, w pewnym momencie było nieco ponad 800, ale przy niższej racie w
    CHF.

    > Teraz frank po blisko 5 zł to rata ok 2000 pln

    Ostatnio zapłaciłem 1600.

  • 107. Data: 2022-08-13 07:32:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 23:24 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > kilkudziesięciu latach spłacania różnice w spłaconej kasie w różnych
    > systemach oprocentowania są symboliczne. Nie siła a sztuka frajerów w

    Jak zwykle, wiesz lepiej co mam w aneksie :-)
    Chociaż byś się w takim przypadku nie pogrążał.

    TG

  • 108. Data: 2022-08-13 12:23:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 sierpnia 2022 o 07:32:37 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Jak zwykle, wiesz lepiej co mam w aneksie :-)
    > Chociaż byś się w takim przypadku nie pogrążał.
    >
    > TG
    Nie masz w aneksie że masz stała stopę przez trzydzieści lat. Nie muszę wiedzieć co
    ty masz w aneksie. Wystarczy że wiem co wszyscy mają w umowach. Masz prawo być
    wkurwionym jak wziąłeś kredyt na mieszkanie. Jeszcze jak nie miałeś gdzie mieszkać to
    problem psychiczny masz mniejszy. Ale jak schciales się szybko wzbogacić na
    wynajmowaniu mieszkania kupionym na kredyt to jesteś w czarnej dupie. Najemców trochę
    ubędzie bo część z tych co do tej pory wynajmowali kupilo swoje. Pustych mieszkań
    będzie teraz szybko przybywało bo wyż zaczyna wymierać. Uchodźcy z Ukrainy
    praktycznie nie mają wpływu bo żeby kupować i wynajmować na wolnym rynku są zbyt
    biedni. Poza tym przez Polskę przewinęło się ich ponad 5 milionów ale ich stan jest
    podobny do tego sprzed wojny i wynosi trochę ponad milion. Jak się skończy kiedyś
    wojna to wrócą do siebie i zostanie ich może połowa a może mniej. Chyba że chcesz
    zaprosić migrantów z Afryki. Chętnie przyjadą. Ale im nie wynajmesz ani nie
    sprzedasz. Wejdą niekoniecznie do pustego i stwierdza że teraz oni będą mieszkali.
    Oczywiście na jakąkolwiek kasę w takiej sytuacji nie będziesz mógł liczyć. Ludzie
    kupując ostatnio mieszkania dali dupy jak z akcjami kiedyś. Ciekawy będzie w tej
    historii jeden moment. Nikt nie lubi jak rzeczy drożeją. W pewnym momencie mieszkania
    zaczną tanieć. I jak w pierwszym rzucie stanieją o 1/4 to wtedy 85% właścicieli
    nieruchomości się ucieszy bo nareszcie coś stanialo?

  • 109. Data: 2022-08-13 13:01:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 12:23 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie masz w aneksie że masz stała stopę przez trzydzieści lat. Nie muszę
    > wiedzieć co ty masz w aneksie. Wystarczy że wiem co wszyscy mają w
    > umowach. Masz prawo być wkurwionym jak wziąłeś kredyt na mieszkanie.

    Nie mam kredytu na mieszkanie. Daruj sobie Twoje bzdury.
    Mam stałą stopę przez 5 lat, później mogę wrócić do tego co przed zmianą -
    czyli WIBOR 6m + marża, lub na kolejne 5 lat wziąć stałą stopę.
    Jak na razie od kilku miesięcy płacę o 80% mniejszą ratę niż bym płacił
    jakbym pozostał na zmiennym oprocentowaniu.

    TG

  • 110. Data: 2022-08-13 13:15:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 sierpnia 2022 o 13:01:26 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Jak na razie od kilku miesięcy płacę o 80% mniejszą ratę niż bym płacił
    > jakbym pozostał na zmiennym oprocentowaniu.

    I odbija sobie w przyszłości te 80% które mniej płacisz. Jak nie masz kredytu na
    mieszkanie to masz kredyt na dom. One też stanieją a raty będziesz płacił jak
    podpisałeś w umowie. W USA sie na tym durnie przejechali. Aż się wstyd przyznać że
    znam takiego durnia z USA. Dokąd nie chcesz sprzedać to cena jest bez znaczenia. Ale
    chujowo wiedzieć że coś kosztowało 600 tysięcy i miało być warte milion a jest warte
    200 tysięcy i co miesiąc cena spada.