  • 41. Data: 2021-09-29 12:42:40
    Temat: Re: [OT] Dzisiaj Turów, a jutro co?
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    Oburzamy się na jakieś kary. A podstawowa sprawa, to katastrofa klimatyczna, która
    wisi nad nami. Im później odejdziemy od spalania paliw kopalnych, tym koszt będzie
    wyższy.
    Kłótnia o Turów skutecznie odwraca uwagę i przykrywa kwestie co zamiast węgla, ropy i
    gazu? Dlaczego nikt się nie wzbudza, że w Polsce nie budujemy żadnych elektrowni
    jądrowych. Ba - nie ma nawet planów, jakie to będą elektrownie i gdzie je zbudować.
    To jest prawdziwy skandal i wielka wina rządów w Polsce. A szczególnie obecnego.
    A w kwestii samych kar - nałożyła je na nas organizacja, do której się zapisaliśmy i
    zobowiązaliśmy się respektować jej postanowienia. Był czas na mediacje i ugody - rząd
    go nie wykorzystał.

  • 42. Data: 2021-09-29 15:19:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.09.2021 o 12:42, Czesio Wesoły pisze:

    > Dlaczego nikt się nie wzbudza, że w Polsce nie budujemy żadnych
    > elektrowni jądrowych.

    Jak to nikt? Niemcy się wzburzją.

    > Ba - nie ma nawet planów, jakie to będą
    > elektrownie i gdzie je zbudować.

    Ależ wuju, powstała nawet spółka PGE EJ1, która miała/ma wybudować EJ w
    Polsce. Spółka już działa ponad dekadę, więc plany są dalekosiężne.

  • 43. Data: 2021-09-29 15:29:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 12:42:41 UTC+2 Czesio Wesoły napisał(a):
> [...]
    i zobowiązaliśmy się respektować jej postanowienia. Był czas na mediacje i ugody -
    Weź nie pierdol z katastrofa klimatyczna. W Ameryce łacińskiej w rzekach są
    niewielkie złoża złota. Żeby ostatecznie złoto oddzielić od zanieczyszczeń robią
    amalgamat. Wyglądasz na idiotę to wytłumaczę że robi się go mieszając pył z niewielką
    zawartością złota z rtęcią, bo złoto rozpuszcza się w rtęci. Potem jak stop złota z
    rtęcią zmieni się w ciało stałe to wypalają rtęć w ogniskach. Ryby w ich rzekach są
    niejadalne przez rtęć, ziemia skażona, powietrze skażone. A ty pierdolisz że węgiel
    brunatny jest zły. W skali ziemi Amazonka nie jest daleko.

  • 44. Data: 2021-09-29 15:33:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 11:06:54 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Sat, 25 Sep 2021 03:26:19 -0700 (PDT), w
    > <2...@g...com>, Zenek Kapelinder

    ja-sie-do-sporu-o-turow-dwoch-na-jednego
    Jak będzie za mało odciąć ich od drogi wodnej do Szczecina. Chuje chcą podłączyć się
    do polskich rzek. Chcą żebyśmy z własnej kasy wydali miliard euro na ich zachciankę
    żeby mogli barkami wozić towary. Ale nasi jaj nie mają żeby to zrobić. Cała nadzieja
    w tych co knajpy mają że wywiesza kartki że Czechów nie obsługują.
    > Bardzo słusznie. TSUE zarządzi większe kary i będziesz jadł gruz :)
    Zdążę się przeziębić na twoim pogrzebie jak z głodu zdechniesz. Co cię debilu cieszy.
    Ze jakies chuje chcą nas z kasy okraść bo pierwszy raz w powojennej historii Polski
    rząd nie chce żebyśmy byli bezwolnymi niewolnikami. Jak uważasz że to rząd
    nieudaczników to kim są twoi idole że z głupimi wygrać nie mogą?

  • 45. Data: 2021-09-29 17:27:24
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 15:29:53 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > ... Wyglądasz na idiotę to wytłumaczę że ....
    A dlaczego mnie obrażasz? Nie znasz mnie i osądzasz po jednym mailu. Ty uważasz, że
    skażenie rtęcią jest większym zagrożeniem. Ja - że wzrastająca koncentracja CO2 w
    powietrzu. Żeby była jasność - również uważam, że skażenie środowiska wszelkimi
    truciznami to poważny problem. Ale ukrócenie tej bandyterki która dzieje się, jak
    opisujesz w Amazonii, jest chyba jednak zdecydowanie łatwiejsze niż przestawienie
    świata na gospodarkę bez emisji dodatkowego CO2

  • 46. Data: 2021-09-29 20:08:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Sep 2021 06:33:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > ażasz że to rząd nieudaczników to kim są twoi idol
    > e że z głupimi wygrać nie mogą?

    Co to za argument? To chyba jasne, że mądrych jest zawsze mniej i
    nigdy nie wygrają z populistami.

    --
    Marek

  • 47. Data: 2021-09-29 23:07:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 17:27:25 UTC+2 Czesio Wesoły napisał(a):
> [...]
    opisujesz w Amazonii, jest chyba jednak zdecydowanie łatwiejsze niż przestawienie
    świata na gospodarkę bez emisji dodatkowego CO2
    Jeśli uważasz że zwiększenie CO2 jest zagrożeniem to znaczy że jesteś idiota.
    Stężenie CO2 liczone jest w ppm-ach. Innych gazów w procentach. Stężenie CO2 jest
    śladowe, mniejsze niż wieku gazów uważanych za rzadkie. CO2 jest surowcem do
    produkcji roślinnej. Bez niego nie ma jedzenia. Najbujniejsza roślinność na ziemi
    była wtedy kiedy było dużo więcej CO2 niż jest teraz. Dzięki temu powstał węgiel,
    dupę sobie nim w zimię grzejesz. Więcej CO2 to więcej jedzenia. Bardzo szybko
    przybywają kolejne miliardy ludzi. Więcej jedzenia to mniej umierających z głodu.
    Jeśli jednak zwiększenie CO2 o kilka ppm-ów podniesie temperaturę na ziemi o stopień
    to bardzo dobrze. Pod rolnictwo pójdą tereny które teraz uważane są za nieprzydatne
    ze względu na zbyt niskie panujące tam temperatury. Roślinność na nowych terenach
    wyssie CO2. Jeśli lekarz powie pacjentowi że niedługo umrze to nie jest morderca. Tak
    samo głupiemu powiedzieć wprost że jest głupi nie jest obrażaniem.

  • 48. Data: 2021-09-29 23:13:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 20:08:55 UTC+2 Marek napisał(a):
    > Co to za argument? To chyba jasne, że mądrych jest zawsze mniej i
    > nigdy nie wygrają z populistami.
    >
    > --
    > Marek
    Krzywa Gaussa się kłania czyli rozkład normalny. Głupich jest tyle samo co mądrych.

  • 49. Data: 2021-09-29 23:14:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Sep 2021 14:07:39 -0700 (PDT), w
    <b7068dc4-031b-42ce-ba88-afd2e85c40a3n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    samo głupiemu powiedzieć wprost że jest głupi nie jest obrażaniem.

    Ty bladego pojęcia o klimacie nie masz sądząc po steku bzdur, który napisałeś.

    Już w Polsce susze są zbyt częste jak dla rolnictwa -- co ty baranie chcesz
    orać na wysokości północnej Szwecji czy Finlandii. Atlantyk?

  • 50. Data: 2021-09-29 23:55:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 23:15:36 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Już w Polsce susze są zbyt częste jak dla rolnictwa -- co ty baranie chcesz
    > orać na wysokości północnej Szwecji czy Finlandii. Atlantyk?
    Zwłaszcza w tym roku susze były bardzo częste i dotkliwe bo były po każdym większym i
    mniejszym deszczu, który padał średnio codziennie. Jeśli byś cokolwiek w temacie
    wiedział to byś nie pytał co chce orać w północnej Szwecji tylko napisał jak jest
    według ciebie naprawdę. Podważył byś na przykład zależność wegetacji od ilości CO2 w
    atmosferze.