  • 51. Data: 2021-09-30 08:20:42
    Temat: Re: [OT] Dzisiaj Turów, a jutro co?
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 23:07:40 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > Jeśli uważasz że zwiększenie CO2 jest zagrożeniem to znaczy że jesteś idiota. ...

    To jest ten ostatni raz kiedy wchodzę z tobą w polemikę.
    Powiedzieć o tobie arogancki cham, to było by mało.
    Nie zamierzam przekonywać cię do swoich poglądów, bo to bez sensu. W Internecie jest
    mnóstwo materiałów publikowanych przez naukowców na ten temat, ale jak ktoś nie chce
    do nich dotrzeć, to jego sprawa.
    Nie odróżniasz pogody od klimatu. Ignorujesz dane pokazujące wzrost średnich
    temperatur praktycznie na całym świecie. To że ten rok w północnej Europie był nieco
    wilgotny i chłodniejszy od poprzednich niczego nie zmienia. Na Syberii płonęły w tym
    roku lasy w niespotykanej skali, a temperatury przekraczały 30 stopni. W Kanadzie
    również rekordy ciepła. Na całym świecie na potęgę topnieją lodowce. W tym wieku, już
    kilkanaście lat było w Polsce uznawane za najcieplejsze w historii pomiarów. To tylko
    kilka widocznych gołym okiem faktów.
    A ppm CO2 w ciągu kilkudziesięciu lat wzrosło nie o kilkanaście jednostek, jak
    piszesz, ale o rząd wielkości więcej (z 280 na 415) i mimo że jest tego gazu
    relatywnie mało, to jest on kluczowym gazem cieplarnianym

  • 52. Data: 2021-09-30 08:54:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Sep 2021 14:13:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Krzywa Gaussa się kłania czyli rozkład normalny. Głupic
    > h jest tyle samo co mądrych.

    Bzdura.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2021-09-30 10:15:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2021 23:13, Zenek Kapelinder wrote:
    > Krzywa Gaussa się kłania czyli rozkład normalny. Głupich jest tyle samo co mądrych.

    Punkt, poniżej którego można mówić o "głupich", przemiesza się w prawo
    szybciej, niż średnia intelignecja ludzkości. Kiedyś wystarczyło
    ograniać młotek aby uchodzić za specjalistę, dzisiaj musisz rozumieć
    zagadnienia daleko bardziej zaawanowane i abstrakcyjne aby pojmować
    funkcjonowanie świata. Dalece bardziej, niż 50% populacji potrafi. Stąd
    popularność populistycznych partji, typu PiS: wyjaśniają świat w prosty,
    łatwy i kompletnie nieprawdziwy sposób.

    Ilość ludzi głupich bedzie rozsła lawinowo, ponieważ wiedza staje się
    zbyt skomplikowana, aby ją ogarnąć przez przeciętniaka 100 IQ.

  • 54. Data: 2021-09-30 11:03:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 30 września 2021 o 08:20:43 UTC+2 Czesio Wesoły napisał(a):

> [...]
    piszesz, ale o rząd wielkości więcej (z 280 na 415) i mimo że jest tego gazu
    relatywnie mało, to jest on kluczowym gazem cieplarnianym
    Nie możesz mnie przekonać do swoich poglądów bo ich nie masz. Co lykniesz jak mlody
    pelikan od innych uważasz za swoje i jednie prawdziwe. Ze CO2 wzrosło. Woda w wiadrze
    jak wrzucić zamiast jednego kryształka cukru dwa kryształki słodsza się nie zrobi.
    Poza tym rośliny lubią CO2 i im jest to więcej tym szybciej rosną i pobierają go z
    atmosfery więcej. Inna sprawa że nie możesz mnie przekonać bo nie masz tak jak ci co
    im bezgranicznie wierzysz żadnych logicznych argumentów. Nie potrafisz pokazać ciągów
    przyczynowo skutkowych. Ja nie twierdzę że mam jako jedyny rację. Ale dokąd nie
    podważysz skutecznie, tak że nie będę w stanie dalej moich racji obronić, tego co
    twierdzę to rację mam.

  • 55. Data: 2021-09-30 11:16:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 30 września 2021 o 10:15:29 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Ilość ludzi głupich bedzie rozsła lawinowo, ponieważ wiedza staje się
    > zbyt skomplikowana, aby ją ogarnąć przez przeciętniaka 100 IQ.
    Skąd wiesz po której stronie krzywej Gaussa są głupi. Głupota nie zależy od
    posiadanej wiedzy tylko od wielu innych czynników. Kto jak kto ale profesor medycyny
    wiedzący jak działa organizm człowieka nie powinien wierzyć z żadnego boga. A wielu z
    nich wierzy. To taki wierzący profesor mądry jest czy głupi?jeśli uważasz że w
    społeczeństwie jest dużo głupich i lawinowo ich przybedzie w stosunku do mądrych. To
    jak to jest że ci mądrzy z tvnu nie potrafią zrobić w chuja głupich żeby na nich
    kandydatów głosowali? Jeśli chce się wygrać a wyborca lubi populistyczne hasła to się
    go nimi karmi a nie ściąga się z zagranicy zięcia pewnej teściowej co jak w Misiu
    prawdę powiedział jakie pomylił.

  • 56. Data: 2021-09-30 12:24:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 23:14 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > Ty bladego pojęcia o klimacie nie masz sądząc po steku bzdur, który
    > napisałeś.

    Ma rację w tym co napisał - dla przyrody więcej CO2 to zbawienie.
    A że przy okazji ludziska dostaną po dupie - cóż taki los.

    > Już w Polsce susze są zbyt częste jak dla rolnictwa -- co ty baranie
    > chcesz
    > orać na wysokości północnej Szwecji czy Finlandii. Atlantyk?

    Globalnie, ocieplenie dla rolnictwa to zbawienie, nikt tego nie
    kwestionuje. U nas będzie bardziej sucho - gdzie indziej (tam gdzie do tej
    pory było to nie możliwe) - będzie można uprawiać rośliny.

    Mam wrażenie, że komentujesz globalne zjawisko biorąc pod uwagę tylko
    negatywne zmiany jakie zajdą w tak zwanym "cywilizowanym świecie". Zerknij
    na mapę i zobacz jak ma się ten Twój świat do powierzchni pozostałych
    lądów, które aktualnie nie nadają się do życia bo jest na nich za zimno.

    TG

  • 57. Data: 2021-09-30 12:52:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2021 11:16, Zenek Kapelinder wrote:
    > Skąd wiesz po której stronie krzywej Gaussa są głupi.

    Zwyczajowo jest jej więcej po lewej stonie Gaussa.

    Wynika to z prostej zasady:
    1) brak inteligencji prawie zawsze oznacza głupotę
    2) nadmiar inteligencji tylko czasami oznacza głupotę.

    > Kto jak kto ale profesor medycyny wiedzący jak działa organizm człowieka nie
    powinien wierzyć z żadnego boga.

    Tak jest, istnieją detale związane z budową mózgu i różnymi problemami
    psychiatrycznymi z którymi się rodzisz. Od wieków wiemy, że ludzie nie
    rodzą się czyści, ludzie rodzą się z uprzedzeniami, chorobami,
    genetycznie ustawieni. Niektórzy potrafią te defekty głeboko ukrywać,
    garstka potrafi dotrzeć do tytułów naukowych czy politycznych.

    Religijność + inteligencja mogą iść w parze, ludzie chorzy na to
    zazwyczaj potrafią wyłączyć moduł logiki kiedy mowa o religii, wręcz
    płynnie przemieszczać się miedzy tymi dwoma światami w jednym zdaniu.
    Znałem wielu i o każdym mogę powiedzieć, że to jest przystosowanie
    ewolucyjne. Mówiąc "znałem" mam równiez na myśli profesorów.

    > To taki wierzący profesor mądry jest czy głupi?

    Po pierwsze: profesura nie zapewnia, że posiadacz jest inteligentny,
    bądź mądry. Zwiększa tylko prawdopodobieństwo, ale nie gwarantuje.
    Przynajmniej nie w naukach nieścisłych, a i w ścisłych pewności nie ma,
    co najwyżej większe prawdopodobieństwo.

    Po drugie: większość ludzi zajmujacych się nauką i będących religijnymi
    zanalazła metodę separowania tych dwóch światów do stopnia wręcz
    kabaretowego, odpinając na chwile kawałek mózgu, kiedy mowa o religii.
    Dokłądnie te same mechanizmy działały w przypadku komunistów: można było
    używać logiki i na chwile ją wyłaczyć opisując sukcesy kolektywizacji
    wsi na Ukrainie.

    Po trzecie: ludzi wierzących, w śród naukowców, jest znikoma ilość. Co
    innego pozoranci, korzystający z religii na potrzeby polityczne, lub
    wybierający sobie z religii wyłacznie rzeczy im potrzebne. Tych jest na
    pęczki.

    > jeśli uważasz że w społeczeństwie jest dużo głupich i lawinowo ich przybedzie w
    stosunku do mądrych.

    Ich nie będzie "przybywać" tylko znacznik "poniżej tego jesteś głupi"
    zapiernicza w prawo szybciej niż średnia intelignecja.

    50 lat temu ogarniałeś budowę pralki w każdym detalu.

    Czy obecnie potrafisz programować mikrokontrolery? Jesli nie, to "jesteś
    głupi" bo nie rozumiesz jak działa pralka.

    50 lat temu ogarniałeś jak działa telefon.

    Czy obecnie jesteś w stanie ogarniać protokoły stosowane w sieciach LTE?
    Jeśli nie, to "jesteś głupi".

    Itd.

    Pojmowanie jak działa rzeczywistośc jest domeną ludzi z IQ dużo więkzym
    niż średni suweren. Reszta łapie się na stwierdzenie "głupi" bo nie jest
    w stanie pojąc mechanizmów działania świata, nauki, polityki itd.

    Stąd taki wykwit gówien populistycznych, antynaukowych, narodowych,
    lewicowych i zwykłych chujowych. Wszyscy oni potrafią przytulić
    suwerena, pogłaskać po główce i powiedzieć "Tak tak, wiem że nie
    rozumiesz, ale Mamusia wyjaśni ci to prostymi słowami, mianowicie to
    wszystko wina <Żydów|LGBT|Faszystów|Podatków>.". I nagle świat staje się
    zrozumiały nawet dla głupka z IQ ~100.

    > To jak to jest że ci mądrzy z tvnu nie potrafią zrobić w chuja głupich żeby na nich
    kandydatów głosowali?

    Bo mądrych jest mało. Bo mądrzy, są zazwyczaj świadomi swojej wiedzy i
    nie odzywają się, jesli nie mają absolutnej pewności co do jakiejś tezy.

    Co innego głupki: obi drą japę, nic nie wiedząc. Ignorancja idzie w
    parze z potrzebą władzy, miernowty wpychają się do polityki jako pierwsi
    bo są nieużyteczni nigdzie indziej. Przegladnij sobie "liderów"
    wszystkich partii w PL, ilu w nich skrajnych miernot, iditów, debili?
    Ciezko w ogóle znaleźć obecnie inny sort w tym szambie. Mądrzy już wyszli.

    Innymi słowy, nie dośc, że mądrych mało, to jeszcze nie są aktywni na
    scenie politycznej. Jesteśmy skazani (jako ludzkość) na rządy debili.

    > Jeśli chce się wygrać a wyborca lubi populistyczne hasła to się go nimi karmi

    Tak, to przepis na większosć współczesnych rządów, w wielu wypadkach
    wręcz *wyłącznie* populistycznych, jak PiS.

    PiS jest jak religia: tłumaczy głupkom świat używając prostych,
    oczywistych i niepoprawnych pojęć. I tak samo jak religia, taka wizja
    jest znacznei bardziej akceptowana społecznie niż stwierdzenie "to
    skomplikowane" na dowolny temat działania świata.

    > a nie ściąga się z zagranicy zięcia pewnej teściowej

    Nie wiem co ma zięc pewnej teściowej z ludzmi mądrymi wspólnego.

  • 58. Data: 2021-09-30 13:03:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 September 2021 at 12:52:10 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    ==Od wieków wiemy, że ludzie nie
    rodzą się czyści, ludzie rodzą się z uprzedzeniami, chorobami,

    to cytat z własnej autobiografii ?

  • 59. Data: 2021-09-30 13:23:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nature_versus_nurture

    https://en.wikipedia.org/wiki/Behavioural_genetics

  • 60. Data: 2021-09-30 16:39:09
    Od: Runt <n...@e...prv>

    W dniu 2021-09-29 o 15:33, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:
    > środa, 29 września 2021 o 11:06:54 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    /.../
    > Zdążę się przeziębić na twoim pogrzebie jak z głodu zdechniesz. Co cię debilu
    cieszy. Ze jakies chuje chcą nas z kasy okraść bo pierwszy raz w powojennej historii
    Polski rząd nie chce żebyśmy byli bezwolnymi niewolnikami. Jak uważasz że to rząd
    nieudaczników to kim są twoi idole że z głupimi wygrać nie mogą?

    brawo zenusiu! brawo! to się nazywa argument w dyskusji!
    koleś ma inne zdanie niz ty więc "debil". twoja racja jest obowiązująca!
    masz kompleks małego fiuta ;-))))

    --
    Runt

    "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"