  • 21. Data: 2019-12-21 18:38:28
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Nie mówimy o zwrocie kapitału tylko o zysku 100% w 15 lat. Po ciul się wtrącasz?
    Oczywiście, ze to się opłaca ale nie jest tak różowo, wiele czynników potrafi biznes
    położyć na łopatki, jeden klient, którego nie pozbędziesz się 2 lata i jesteś w
    plecy. Dużo lepiej kupić tanio, wyremontować i sprzedać zamiast użerać się z
    lokatorami

  • 22. Data: 2019-12-21 18:49:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-21 o 18:38, Piotrek Paradysz pisze:
    > Nie mówimy o zwrocie kapitału tylko o zysku 100% w 15 lat.

    Zysk 100% w 15 lat to sobie wydumałeś.
    Pytanie było konkretne - "Znasz w miarę pewną inwestycje która zwróci
    się szybciej niż za 15 lat, a wkład nie przepadnie?"

    > Po ciul się wtrącasz?

    Bo qrwa mogę. Masz więcej pytań?

  • 23. Data: 2019-12-21 19:33:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 12:05, abn140 pisze:
    > ceny pradu w okresie x lat NIE.
    > i to bardzo NIE.
    > imo istnieje 99,99% szans na to ze za piec lat od teraz cena pradu bedzie
    > x2.

    A Ty kto? Wyrocznia? Sam fakt, że oceniasz swoją prognozę z dokładnością
    do 4 cyfr znaczących oznacza, że jesteś kompletnie niewiarygodny.

    --
    MN

  • 24. Data: 2019-12-21 19:33:50
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

[...]

    A co to niby oznacza jak nie zysk 100% w <15lat? Wkładem jest mieszkanie, nie
    przepada. Zwrot czyli zysk tyle, ile zainwestowałes.

    > Po ciul się wtrącasz?

    Bo qrwa mogę. Masz więcej pytań?
    Tak, głupi jestes od urodzenia czy to nabyte?

  • 25. Data: 2019-12-21 19:36:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 12:35, Lisciasty pisze:
    > To że nie mamy jeszcze ogromnych podwyżek wynika z tego,
    > że rząd robi nas w chuja

    Ha ha. Jeszcze nie słyszałem takiego przykładu, jak to rząd 'robi mnie w
    chuja'.

    Okropny ten rząd, co to na złość nie chce podnieść mi opłat.

    --
    MN

  • 26. Data: 2019-12-21 19:50:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 19:36:51 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Okropny ten rząd, co to na złość nie chce podnieść mi opłat.

    Rozumiem że jesteś jednym z tych nieświadomych baranków, którzy myślą
    że jak samorządom, instytucjom i firmom koszty energii pójdą o kilkadziesiąt
    procent w górę to on sam tego nie odczuje? Bo akurat podwyżki stricte energii
    elektrycznej dla przeciętnego zjadacza chleba to koszt paczki fajek na miesiąc,
    czyli śmieszny. A z tego robi się wielkie halo i zasługę rządzących nami
    socjalistów. Ale spoko, dopóki mi nie podnoszą to całą resztę mam w d. :P

    L.

  • 27. Data: 2019-12-21 20:03:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-21 o 19:50, Lisciasty pisze:
    > Rozumiem że jesteś jednym z tych nieświadomych baranków,

    Źle rozumiesz. Bawią mnie te 'straszliwe groźby'. Prąd będzie drogi albo
    nie będzie. Wczoraj najtańszym źródłem energii była elektrownia węglowa,
    dziś jest wiatrak, jutro będzie atomowa. Gdy prąd zrobi się za drogi, to
    ktoś zacznie produkować go taniej, bo PRĄDU NIE MOŻE ZABRAKNĄĆ jeśli
    cywilizacja ma się nie zapaść.

    A te wszystkie dramatyczne wizje domorosłych proroków, którzy tyle
    wiedzą, ile zjedzą - w buty można wsadzić.

    --
    MN

  • 28. Data: 2019-12-21 20:03:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-21 o 19:33, Piotrek Paradysz pisze:

    > Tak, głupi jestes od urodzenia czy to nabyte?

    I to pisze pacjent, który nie odróżnia zwrotu od zysku.

  • 29. Data: 2019-12-21 20:37:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 20:03:15 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > dziś jest wiatrak, jutro będzie atomowa. Gdy prąd zrobi się za drogi, to
    > ktoś zacznie produkować go taniej, bo PRĄDU NIE MOŻE ZABRAKNĄĆ jeśli

    Fajnie że Cię to bawi, szkoda że jesteś ignorantem. Średnia cena energii
    ze 170 zł/MWh w 2015 wzrosła do 250 zł/MWh w 2019, co oznacza wzrost o około 50%.
    Jakoś nie widać żeby taniało.
    Atomówka, o której tak ochoczo nasz rząd półgłówków rozprawia, sprawy nie poprawi, bo
    w tej chwili koszt energii z atomu to jakieś 350zł/MWh, drożej niż z jakiegokolwiek
    OZE. Owszem "prądu" nie zabraknie, ale będziemy
    płacić za energię coraz więcej z roku na rok, co spowoduje podwyżki
    wszystkiego na rynku.

    L.

  • 30. Data: 2019-12-21 21:06:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak Tauronowi klepneli podwyżkę a innym nie to zmień dostawcę z Taurona na innego.
    Nie ma już od kilku lat rejonizacji. Ludzie zaczna odchodzić od Taurona jak zbyt
    drogo bedzie. Spadnie im ilość klientów. Pociagnie to spadek na giełdzie. Takie
    działania nie są korzystne dla firmy i może się okazać że dostali zgodę na podwyżkę
    ale jej nie wykorzystają albo wykorzystają w ograniczonym zakresie. To czy Tauron
    zrobi podwyżkę w pełnym możliwym zakresie zależy tylko od jego klientów.