  • 31. Data: 2016-07-21 13:09:41
    Temat: Re: Fundamenty, a wielkosc budynku
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-18 o 21:20, gobo pisze:
    > Czy Wy tez mieliscie podobne odczucia na tym etapie budowy patrzac na
    > fundamenty i ich obrys?

    Ja nie budowałem, ale ilekroć oglądałem jakieś budowy na etapie
    fundamentów czy choćby u kolegi, który sie budował, to zawsze miałem
    dokładnie te same odczucia. Wyglądało jak domek dla lalek, a garaż
    teoretycznie na dwa auta wydawał mi się co najwyżej schowkiem na taczkę :D
    Ale jak już mury ścian powstaną, to nagle się okazuje, że całkiem spory
    i przestronny dom się z tego robi. Dziwne to złudzenie, ale jak widać
    jest standardem :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 32. Data: 2016-07-21 13:17:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lipca 2016 13:07:46 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > I poza powyższym, to również po to, żeby jednak w razie czego mieć
    > dochodzić od kogo jakiegoś odszkodowanie czy ogólnie roszczeń.

    A to można i bez rachunku w sumie. Pewnie trudniej to fakt.

    > Mega mnie irytują Ci wszyscy "bezrachunkowi", u których jak się jeszcze
    > o rachunek upomnisz, to zaczynają Ci cuda wiadnki procenty doliczać.
    Zeta więcej by ode mnie nie dostali. Umówiliśmy się na 20tys to dostaną 20tys a co
    oni tam za koszty mają to ich sprawa.
    Tak samo jak nie sprawdzam czy pracowników na czarno nie zatrudniają.

  • 33. Data: 2016-07-21 13:18:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jul 2016 03:27:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > A kurwa po takiemu zeby wykonawca podatek zaplacil i zeby panstwo mialo
    > na implanty dla takich co sa w spiaczce, potrzebuja nowoczesne leki na
    > stwardnienie rozsiane, nie czekali 5 lat na operacje zacmy i jeszcze
    > pierdylion podobnych sytuacji. Juz wiesz?

    Też. Ale głównie to raczej po to, by była zdrowa konkurencja, a nie że
    jeden fajans robi na za połowę ceny, bo pracowników zatrudnia na czarno i
    zmienia jak rękawiczki, a drugi co płaci zusy srusy i podatki ledwo wiąże
    koniec z końcem i w rezultacie też się pracownikom dostaje, albo
    inwestorom.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2016-07-21 13:20:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jul 2016 13:07:45 +0200, Kżyho

> [...]
    > Mega mnie irytują Ci wszyscy "bezrachunkowi", u których jak się jeszcze
    > o rachunek upomnisz, to zaczynają Ci cuda wiadnki procenty doliczać.

    Dlatego, żeby nie było zdziwienia później, podaną kwotę przyjmuję za netto.
    Poza tym do kredytu chyba trzeba mieć rachunki. Ja nie wiem, nie wnikam, bo
    bez kredytu buduję.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2016-07-21 13:31:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem dlatego pytam. Czy w dzienniku budowy powinno byc wpisane nie tylko ze
    fundamenty albo sciana sie pojawily ale i kto je zrobil? Do tego ze skrzynka na listy
    sie sama pojawila sie bym nie czepial. Ale do dzwonka jak do niego dochodzi napiecie
    sieciowe juz tak bo jaka zle bedzie instalacja zrobiona to nalezalo by wiedziec kto
    spieprzyl ze tesciowa sie przed furtka usmazyla.

  • 36. Data: 2016-07-21 13:33:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-21 o 13:17, Kris pisze:

> [...]
    oni tam za koszty mają to ich sprawa.
    > Tak samo jak nie sprawdzam czy pracowników na czarno nie zatrudniają.

    Z takiego założenia zawsze wychodzę, ale niestety w rzeczywistości to
    przewalczyć, to już ciężko często.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 37. Data: 2016-07-21 13:36:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-21 o 13:20, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Jul 2016 13:07:45 +0200, Kżyho

    > Dlatego, żeby nie było zdziwienia później, podaną kwotę przyjmuję za netto.
    > Poza tym do kredytu chyba trzeba mieć rachunki.

    Nie trzeba. W każdym bądź razie w ING nie trzeba.
    Wystarczy zdjęcie + oświadczenie o zaawansowaniu prac z harmonogramu.

    --
    Pete

  • 38. Data: 2016-07-21 13:37:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lipca 2016 13:31:19 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    sieciowe juz tak bo jaka zle bedzie instalacja zrobiona to nalezalo by wiedziec kto
    spieprzyl ze tesciowa sie przed furtka usmazyla.

    Niektórzy jak budują to im jednego dziennika budowy nie starcza. Innym na dwóch
    stronach cała budowa się miesci

  • 39. Data: 2016-07-21 14:46:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lipca 2016 12:27:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    czekali 5 lat na operacje zacmy i jeszcze pierdylion podobnych sytuacji. Juz wiesz?

    Ale tez m.in. po to zeby konkurowac zdrowo na rynku. Taki, co podatku nie placi
    moze zaoferowac tansza usluge i psuje rynek tym uczciwym.

    Zreszta dokladnie taki sam schemat jest przy dotacjach (dlatego dotacje w
    kazdej formie to ZLO :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2016-07-21 14:48:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    sieciowe juz tak bo jaka zle bedzie instalacja zrobiona to nalezalo by wiedziec kto
    spieprzyl ze tesciowa sie przed furtka usmazyla.

    Niewazne kto zrobil tylko kto odebral - za mury i tego typu rzeczy odpowiada
    kierbud, za prad - elektryk.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.