  • 11. Data: 2020-07-23 09:44:18
    Temat: Re: Podwyżka opłaty za wywóz śmieci
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > U mnie od sierpnia z 20PLN/miesiąc/osoba na 33PLN/miesiąc/osoba...
    > Jak u Was?
    >
    > TG

    22,75 za osob/mies, czyli 182zł co 2 mies 4 osoby.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-07-23 10:19:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2020 16:51:36 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Trochę boli, gdy worki z makulaturą, plastikiem, szkłem lądują w jednej
    > śmieciarce.

    U nas takich nr nie robia
    Dzisiaj np jeżdżą i tylko papier(niebieskie worki) zbierają
    W poniedziałek zbierali plastyk(żółte) oraz szklo(zielone) ale dwa osobne kursy
    robili

  • 13. Data: 2020-07-23 11:23:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 10:19, Kris pisze:

    > U nas takich nr nie robia
    > Dzisiaj np jeżdżą i tylko papier(niebieskie worki) zbierają
    > W poniedziałek zbierali plastyk(żółte) oraz szklo(zielone) ale dwa osobne kursy
    robili

    U nas podobnie, po każdy sort osobne auto, czasami jeździ też wersja z
    podwójnymi zbiornikami i dwoma podajnikami, wtedy zbierają pozostałości
    i bio. Na plastiki jeździ
    normalna duża śmieciara z prasą, na papier i szkło znowu takie duże
    dostawczaki z koszem z siatki.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2020-07-23 11:25:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 02:13, Wymuszona Zmiana pisze:

    > U mnie na wsi nie ma żadnych opłat. Przy drogach, tak po prostu, stoją pojemniki i
    każdy może wrzucić. Raz na jakiś czas, w zależności jak często taki pojemnik się
    wypełnia, przejeżdża śmieciarka i zabierają. To wszystko.

    Może opłatę macie w podatku gruntowym ukrytą. Jakie są tam podatki od
    gruntu i domu?

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2020-07-23 11:49:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Trochę boli, gdy worki z makulaturą, plastikiem, szkłem lądują w jednej
    > śmieciarce.

    Ech... i ten stale krążący mit.
    Po pierwsze - albo śmierciarka ma przegrody w środku i wcale nie ląduje
    do jednej.
    Albo druga opcja - jeżdżą zwykłe dostawczaki to zbierające rzeczywiście
    na jedną pakę, ale przy rozładunku masz już od razu segregację zrobioną
    workami. Coś w stylu żółte na prawo, niebieskie na lewo.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2020-07-23 12:15:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 11:49, Kżyho pisze:

    > Ech... i ten stale krążący mit.
    > Po pierwsze - albo śmierciarka ma przegrody w środku i wcale nie ląduje
    > do jednej.

    Nie ma żadnych przegród. Lądują w jednej komorze.

    > Albo druga opcja - jeżdżą zwykłe dostawczaki to zbierające rzeczywiście
    > na jedną pakę, ale przy rozładunku masz już od razu segregację zrobioną
    > workami. Coś w stylu żółte na prawo, niebieskie na lewo.

    Tak było wiele lat temu.

    Robert

  • 17. Data: 2020-07-23 13:01:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

> [...]
    > na jedną pakę, ale przy rozładunku masz już od razu segregację zrobioną
    > workami. Coś w stylu żółte na prawo, niebieskie na lewo.

    I co później z tymi posegragowanymi frakcjami? Plastik w Polsce nie podlega
    recyklingowi. W warszawskich śmieciach chodzi o wydzielenie frakcji palnej
    (papier i tworzywa sztuczne), bo te po przetworzeniu na RFD (Refuse Derived
    Fuel) jadą do cementowni w Chełmie, gdzie są spalane. I żeby nie było --
    palenie śmieciami w cementowni to żadna zbrodnia. To bardzo ekologiczny
    proceder.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2020-07-23 13:15:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lipca 2020 11:25:21 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Może opłatę macie w podatku gruntowym ukrytą. Jakie są tam podatki od
    > gruntu i domu?
    I to jest dziwne
    U nas jak wprowadzali obowiązek segregacji i podatek śmieciowy to tłumaczenie było
    "bo Unia wymaga"
    Tam gdzie Kadar jest chyba ta sama Unia a inaczej jest

  • 19. Data: 2020-07-23 13:57:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > I to jest dziwne
    > U nas jak wprowadzali obowiązek segregacji i podatek śmieciowy
    > to tłumaczenie było "bo Unia wymaga"
    > Tam gdzie Kadar jest chyba ta sama Unia a inaczej jest

    Unia wymaga jedynie uregulowania gospodarki odpadami, żeby obywatel
    sam nie musiał kombinować. U nas oczywiście zrobiono to najgłupiej
    jak się dało, bez wyobraźni. W innych krajach wybrano mądrzejsze
    władze, więc mają lepiej, a przynajmniej normalniej. Trudno sobie
    wyobrazić, żeby w miastach takich jak Wenecja czy Dubrownik każdy
    miał śmietnik przy domu. W hiszpańskim pueblo też bywa podobnie.
    A i u nas w wielu miejscach ludzie by woleli sami dostarczyć odpady
    do pobliskiego gminnego hasioka, skąd odbiera się je dwa razy na
    tydzień. A nie kisić je pod domem przez miesiąc.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2020-07-23 14:22:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > do pobliskiego gminnego hasioka, skąd odbiera się je dwa razy na
    > tydzień. A nie kisić je pod domem przez miesiąc.

    u mnie opłaty są konkretne ale za to odbierają raz na 2 tygodnie
    Jakby mi osbierali raz na miesiąc to altanka śmietnikowa by się zrobiła
    za mała. Już teraz mam 4x240l 1x120l i rezerwowe stare bez kółek 2x120l