  • 21. Data: 2020-07-23 14:42:03
    Temat: Re: Podwyżka opłaty za wywóz śmieci
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Plastik w Polsce nie podlega
    > recyklingowi

    Semtex, C4? :-)

    Robert

  • 22. Data: 2020-07-23 14:42:52
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Nie ma żadnych przegród. Lądują w jednej komorze.

    Jak jeszcze mieszkałem w bloku i sobie z 11. piętra obserwowałem takowe
    śmieciarki, co przyjeżdżały po osiedlowe pojemniki na segregację, to z
    ulicy też to wyglądało, że najpierw wziął jeden pojemnik i wysypał,
    potem wziął inną frakcję i też wysypał do tego samego.
    A jak obserwowałeś od góry, to tam były ładne przegrody i zawartość
    każdego z tych pojemników lądowała w innej przegrodzie.

    > Tak było wiele lat temu.

    U mnie tak jest czasem nadal. Albo jeżdżą osobne kursy i raz zabierają
    papier, a potem plastik, albo ładowali jeden wór na jedną stronę
    dostawczaka, drugi na drugą.
    Szkło w ogóle jedzie osobno, tak samo jak bio i zmieszane.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2020-07-23 14:44:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 13:15, Kris pisze:

    > I to jest dziwne
    > U nas jak wprowadzali obowiązek segregacji i podatek śmieciowy to tłumaczenie było
    "bo Unia wymaga"
    > Tam gdzie Kadar jest chyba ta sama Unia a inaczej jest

    A to Ty się jeszcze nie nauczyłeś, że jak coś "niewygodnego" chce się
    wprowadzić to zawsze zwala się na UE mimo, że w absolutnej większości
    przypadków UE wcale akurat w takiej czy innej formie nie wymaga? I to
    naszych władz widzimisię, że tego nie robią inaczej?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 24. Data: 2020-07-23 14:47:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > U mnie od sierpnia z 20PLN/miesiąc/osoba na 33PLN/miesiąc/osoba...
    > Jak u Was?

    Dom jednorodzinny
    Segregowane 16 zł/os.
    Niesegregowane 30 zł/os.

    Odbiór bio co tydzień, zmieszane co 2 tygodnie, plastik/szkło/papier co
    miesiąc.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 25. Data: 2020-07-23 14:50:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > kisić je pod domem przez miesiąc.
    Fakt, plastik, szkło i makulatura raz w miesiącu.
    W dniu odbioru na ulicy wystawka worków, można się dowiedzieć co
    sąsiedzi jedzą i piją. :-)

    Robert

  • 26. Data: 2020-07-23 14:51:39
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 23-07-2020 o 11:49, Kżyho pisze:

    > Ech... i ten stale krążący mit.
    > Po pierwsze - albo śmierciarka ma przegrody w środku i wcale nie ląduje
    > do jednej.
    > Albo druga opcja - jeżdżą zwykłe dostawczaki to zbierające rzeczywiście
    > na jedną pakę, ale przy rozładunku masz już od razu segregację zrobioną
    > workami. Coś w stylu żółte na prawo, niebieskie na lewo.

    Ostatniej jesieni wynoszę śmieci i widzę jak do śmieciarki ładują
    kontener zmieszane a po chwili kontener plastik i metal. Pytam kierowcy,
    po co w takim razie ja się męczę z segregacją, jak to i tak razem się
    miesza. Kierowca odpowiada, że jak Ci od segregowanych się nie
    wyrabiają, to każą im wszystko zabierać. A zresztą i tak to wozimy w
    jedno miejsce i wszystko idzie jeszcze raz do sortowania.

    yabba

  • 27. Data: 2020-07-23 15:32:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2020 o 02:13 Wymuszona Zmiana <w...@g...com>
    pisze:

    > U mnie na wsi nie ma żadnych opłat. Przy drogach, tak po prostu, stoją
    > pojemniki i każdy może wrzucić. Raz na jakiś czas, w zależności jak
    > często taki pojemnik się wypełnia, przejeżdża śmieciarka i zabierają. To
    > wszystko.
    > K.

    Opłatę masz w podatkach.

    TG

  • 28. Data: 2020-07-23 15:46:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Opłatę masz w podatkach.

    W Hiszpanii jest w podatkach -- nie, nie "ukryte", jak ktoś tu pisał,
    bo to dla wszystkich jasne. W Chorwacji jest odrębna opłata śmieciowa
    -- ale tam podatek od nieruchomości pojawił się dopiero ze trzy lata
    temu, wcześniej posiadanie domu nie wiązało się z żadnymi daninami.
    Bywa, że płaci się kupując w sklepie worek z naklejką -- wyrzucanie
    śmieci w worku bez naklejonej winiety jest tak samo nielegalne, jak
    sprzedaż gorzały bez banderoli. Co ciekawe, ten ostatni system był
    stosowany w Polsce w niektórych mądrze rządzonych gminach. Aż przyszli
    i zrobili w sejmie po swojemu, czyli do kitu, tak samo dla wszystkich.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2020-07-23 15:54:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Fakt, plastik, szkło i makulatura raz w miesiącu.
    > W dniu odbioru na ulicy wystawka worków, można się dowiedzieć
    > co sąsiedzi jedzą i piją. :-)

    Ja tam taki ciekaw nie jestem, ale u mnie zainteresowane są tym dziki.
    Jak piewszy raz postąpiłem zgodnie z pomysłem władz i wystawiłem
    wieczorem za ogrodzenie worek z pustymi opakowaniami, to zanim sobie
    go fajansiarze odebrali, dziki przeprowadziły w nim segregację. Od tej
    pory tłumaczę władzom, że pomysł miała głupi. Bo w pojemnikach władza
    śmieci nie akceptowała. Tłumaczenie trwało sześć lat -- teraz już
    pojemniki są *tolerowane*, choć z wielkim bólem.

    Jarek

    --
    W pojemniku na śmietniku
    Szperam nieraz całą noc

  • 30. Data: 2020-07-23 15:57:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 23, 2020 at 3:46:41 PM UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > stosowany w Polsce w niektórych mądrze rządzonych gminach. Aż przyszli
    > i zrobili w sejmie po swojemu, czyli do kitu, tak samo dla wszystkich.

    Zdaje się taki cel im przyświcał, chodziło o to, żeby m.in. śmieci nie lądowały w
    lasach... Teraz nie ma to ekonomicznego sensu (dla osób prywatnych), bo firmy dalej
    kombinuja...
    BTW wygląda, że zadziałało, bo ilość zebranych surowcó przekracza możliwości
    przetworzenia, kiedyś wrzucałem link do artykułu o załamaniu rynku... teraz podobno
    makulaturę papiernie z łaski biorą w cenie zero (jak jest posortowana, sprasowana...)