    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co wybrać?
    Date: Sat, 15 Aug 2020 09:29:22 +0200
    <CiaZG.299762$oCi.285483@fx02.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200813155704.53b3b570@mateusz> <zZkZG.174491$jbb.150739@fx44.ams1>
    <20200814083200.18d909a8@mateusz> <BpsZG.307723$iXb1.102674@fx03.ams1>
    <20200814112948.7837eb6f@mateusz> <5BtZG.266585$dTb.11433@fx41.ams1>
    <20200814133116.7f9222cf@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200814140446.42f25d3c@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200814152122.45beb2ac@mateusz> <RXHZG.225709$Fm.28827@fx28.ams1>

    2020-08-15 o 02:41 GMT, Marcin Debowski napisał:

    > To perspektywa osoby, która ma forsę

    Pudło. Moje stanowisko było identyczne kiedy byłem dwudziestolatkiem
    bez grosza, zastanawiającym się czy w przyszłym miesiącu zdołam opłacić
    czynsz kawalerki (tak, byłem takim).

    >, a to że ją ma jest jednak mocno uzależnione od warunków zastanych,
    > czyli de facto jest w dużej mierze kwestią przypadku. Jest pochodną
    > tego gdzie się ktoś urodził, wysilków jego rodziców

    Znów pudło, panie socjologu.

    > A może i przecież kogoś spotkać nieszczęście posiadania
    > niepełnosprawnych dzieci, gdzie cały trud będzie szedł na ich obsługę
    > a nie na pompowanie kasy.

    Znam kilka (na ścisłość to trzy) rodzin, których dotknęło takie
    nieszczęście. Radzą sobie bardzo dobrze - również finansowo. A ty po
    prostu uprawiasz populizm, wyciągając z rękawa emocjonalne obrazki.
    Tak, zdarzają się ludzie skrajnie biedni, którym do tego urodzi się
    niepełnosprawne dziecko. Tak bywa. Czy to daje im prawo rozporządzać
    cudzym majątkiem? Po mojemu nie. Zresztą w dzisiejszej demokracji tacy
    ludzie tak czy inaczej zupełnie się nie liczą - właśnie dlatego, że są
    statystycznym marginesem, którego głos gubi się w tłumie roszczeniowej
    patologii.

    To mi przypomina, że w dalszym ciągu nie wyjaśniłeś na czym polega
    "wychowywanie dzieci tak naprawdę", które wcześniej przywoływałeś.

    > To jest taki suwak na tym samym potencjometrze. I Ty, i ja znajdujemy
    > się na nim. NSDAP też się tam znajduje. To jest kwestia uwarunkowanie
    > społecznego co jest dla kogo akceptowalne. Dlatego m.in. uważam, że
    > powinno się zostawić zdrowy margines i nie sporwadzać tworu, którego
    > elementem są żywe i czujące osoby do statusu trybika w spółce, bo
    > jednak w takim układzie bliżej jest do NSDAP. MZ oczywiście.

    Przy czym ignorujesz fakt, że NSDAP jest produktem demokracji, a nie
    tworem kapitału. Partia ta była wręcz przeciwna kapitalistom - władza w
    ręce ludzi, równość dla wszystkich, precz z niewolnictwem bankowym,
    proletariat górą itp znane chwytne hasła. Potem doszły kolejne hasełka,
    które demokratyczne masy również łyknęły bez większego trudu.

    No i pytanie - czym jest dla ciebie ten "zdrowy margines", o którym
    mówisz, i jak on się ma do tego o czym tu dyskutujemy?

    Mateusz