    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 29 Jan 2023 08:09:00 -0800 (PST)
    <o...@l...harvard.local> <tr2o05$25cki$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <tr3v6l$2c471$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <tr5n4v$2odr8$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Coś się w Szwecji dzieje
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 29 stycznia 2023 o 13:00:33 UTC+1 ddddddddddd napisał(a):

    > napisałeś o 2%, więc zapytałem czy to ty za tyle pożyczasz, czy tobie
    > ktoś pożycza? A może napiszesz że w banku w Szwecji takie oprocentowanie
    > jest dostępne? Czy po prostu z dupy sobie wpisałeś cyferkę?
    > Pieniądz jest towarem takim samym jak kartofle a bank to sklep z
    > pieniędzmi. Normalne że z założenia właściciel banku chce zarobić. I tak
    > ustawia warunki kredytu żeby osiągnął cel. Ze względu na wysokie ceny
    > mieszkań i pogarszającą się kondycję finansową ludzi ostatnio banki
    > zarabiają mniej bo boją się dawać bardzo wysokie kredyty. Obniżenie cen
> [...]
    Charakterystyczne dla głupich ludzi jest to że dyskutują a nie wiedzą o czym. Cyferka
    nie jest wzięta z dupy, jest w linku jaki dałem w temacie. 2% to niski koszt
    pieniądza i to nie on musi być powodem spadku cen mieszkań w Szwecji o 20%. Musi być
    inny czynnik. Nie jest nim demografia. Ceny spadają jak jakiegoś towaru jest zbyt
    dużo. Może Szwedzi doszli do takiego nasycenia rynku mieszkaniami że część z nich
    jest niepotrzebna i ich właściciela o 1/5 obniżyli ceny żeby sprzedać. U nas dzieje
    się podobnie. Jest dużo wolnych mieszkań i do tego wskaźnik demograficzny tragiczny.