  • Data: 2010-02-16 14:08:19
    Temat: Re: Kominek - wentylowanie komory dekompresyjnej.
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    adym pisze:
    > Witam,
    > czy w przypadku gdy przez komore dekompresyjną nie przechodzi rura
    > dymowa, sama komora jest odpowiednio zaizolowana więc praktycznie nie
    > powinno się tam nagrzewać powietrze bo nie ma od czego, czy trzeba mimo
    > wszystko trzeba instalować tam otwory wentylacyjne? a jeśli tak to czy
    > są potrzebne w takim układzie dwa otwory czy wystarczy jeden? Spotkalem
    > sie z opinią wykonwacy, ze nie trzeba wogóle wentylować komory gdy
    > przewód dymowy wchodzi w ściane w czopuchu.

    Teoretycznie jak dobrze zaizolujesz to nie ma potrzeby. Jednak weź pod
    uwagę, że mimo wszystko sporo energii będzie szło w komin.
    Jeżeli chodzi Ci o walory estetyczne - nie chcesz mieć brzydkiej kratki
    - to możesz np, rurą puścić to powietrze np na piętro lub do innego
    pomieszczenia. Z nawiewem też można sobie poradzić by nie było widać kratki.

    U mnie jest kominek z płaszczem - dobrze zaizolowany ale sama rura
    łącząca go z kominem już nie jest izolowana - do wylotu - jak palę w
    kominku - czasem nie mogę przyłożyć ręki - ile tam jest stopni nie wiem
    ale z pewnością sporo.
    Kratki są u mnie ukryte w półkach po bokach kominka - nie rzucają się w
    oczy - nie widzę też by pojawiał się jakiś brud przy wylocie - ale
    kominek dopiero pierwszy sezon grzeje.