    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt ogrzewania domu
    Date: Mon, 19 Oct 2020 08:49:54 +0200

    > Koszt ogrzewania to około 1200zł srednio miesiecznie.
    >
    > Przy zamianie na nowoczesny piec gazowy jakich oszczednosci mozna sie
    > spodziewac?
    żadnych. W sensie tam jest coś spieprzone co powoduje tak wielkie
    zapotrzebowanie na ogrzewanie i raczej nie jest to nieocieplony dach
    (nie tylko)

    w tej chwili, jedyną zaletą kotła gazowego generującą oszczędności, to
    szybki start i stop. znaczy - o ile sytuacja pozwala, możesz szybko
    uruchamiać ogrzewanie w konkretnych pomieszczeniach. czyli jak idziesz
    do piwnicznego biura to odcinasz powierzchnie mieszkalne, grzejesz
    biuro. jak idziesz do mieszkania to grzejesz mieszkanie - biuro już nie.
    Niestety ta metoda wymaga nadmiarowych grzejników ktore szybko ogrzeją
    pomieszczenia (nie jest to drogie) i stosunkowo cieńkich rurek. te dwie
    wymienione rzeczy, są niezgodne z prawami które wyznaje większość ludzi
    a których kapłanem jest Użytkownik. Wspomniam bo chcę być "w porządku".
    Polecam: jak naj mniej wodu w rurkach, jak największe kaloryfery żeby
    obniżyć temperaturę wody w instalacji i temperature spalin w kominie.
    Możliwość wygodnego odłączania grzania niektórych pomieszczeń ( o ile
    sytuacja zyciowa pozwala). jakieś argumenty "za"? Rachunek za gaz, który
    jest uzywany do ogrzewania, robienia zupy i kąpania 4 osób na kwote
    1130zł rocznie bez oszczędzania. (ani jednego termostatu w instalacji)

    > Jakiej moc piec powinienem planowac na taki metraz zakładajac ze
    > piwnica powinna być traktowana jako pełnoprawne pomieszczenie bo
    > planuje ja wyremontować i traktowac jako biuro.

    popatrz na kocioł: ECOCONDENS SILVER 35 kW. Kosztuje ok 3 tyś. Jeśli
    wyjdzie Ci ze jest za słaby, albo coś innego nie teges, potraktuj go
    jako opcje bazową. czyli czy warto dopłacić do innego pieca, ile lat
    będzie sie zwracała różnica w cenie pieców.

    ToMasz