  • Data: 2022-10-07 21:24:43
    Temat: Re: Mógłbym napisać " a nie mówiłem"
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-10-2022 o 16:56, nadir pisze:

    > Reszty czego? O Putinie? No przecież dołożył swoje i z tym nie polemizuję.

    Poniekąd tak, bo wyszło iż pisałem że nie dołożył.

    > Ale to właśnie cena energii ma największy wpływ na ceny reszty towarów i
    > usług.

    Tyle że to nie Putin ma na nią największy wpływ, tylko nasi rządzący.

    > Nie wiem jak wzrosły koszty produkcji, energii i nie tylko energii.

    A ja wiem.
    O kilkadziesiąt procent.

    A ceny w zbycie tej samej energii o kilkaset.
    I tu jest problem, a nie problemy z surowcami.

    > To powyżej to też skutek działań bieżącej ekipy?

    Dokładnie.
    To oni wprowadzili mechanizmy, które zdecydowało o cenach detalicznych z
    kosmosu, nie zareagowali na czas na takie sobiepaństwo elektrowni i w
    ogóle głupa udają....

    > Masz powyżej wycinek tego co z grubsza słucham lub czytam.

    A ktoś Ci wyjaśnił dlaczego produkcja prądu kosztuje PO PODWYŻKACH
    SUROWCÓW np. 1 zł, a sprzedają go za 3 zł?
    Albo że elektrownie palą węgiel zakontraktowany wiele lat temu, który
    NADAL kupują za 400 zł/tonę?

    Czy tego już w tvpis nie powiedzieli?