    Subject: Re: [OT]Re: Nowe robale w domu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <20210720203334.72bf5966@mateusz>
    <o...@d...nat.stargardszczecinski.vectranet.pl>
    <20210720223430.70444944@mateusz>
    <o...@d...nat.stargardszczecinski.vectranet.pl>
    <20210721091936.72dd6069@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20210721123100.5141b361@mateusz>
    <60f823e2$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210721160739.263ffede@mateusz>
    <60f83ff9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210721181154.5bf9d4c4@mateusz>
    <60f86319$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210721205539.069e48bd@mateusz>
    From: FEniks <x...@p...fm>
    Date: Wed, 21 Jul 2021 21:17:27 +0200

    > Mniej więcej jeden poród dziennie, z tej trywialnej przyczyny iż
    > podczas jesieni baran "chodzi" jeden dzień z każdą owcą, nie odstępując
    > jej na krok, a długość owczej ciąży jest dość stała i wynosi prawie
    > równo 5 miesięcy. Przy 50 owcach praktycznie każdego dnia rodzi się
    > nowe jagnię (czasem dwa), przez ok. dwa miesiące.

    Czyli tak mniej więcej, jak przypuszczałam. Właśnie ten jednoroczny
    przychówek (wykot, jak podpowiada Jarek) miałam na myśli.

    > Ale to, powiedzmy, szczegół techniczny. Większy problem jaki widzę w
    > twoim wnioskowaniu wynika z postrzegania interakcji między dwoma
    > gatunkami na podstawie szczątkowych informacji, nie uwzględniając
    > jakiegokolwiek szerszego kontekstu. Jestem przekonany, że twoje wnioski
    > sprawdziłyby się, ale tylko w sytuacji w której zanikłaby *jakakolwiek*
    > działalność ludzka, nie tylko moja.

    Hm, ale czy właśnie Ty nie starasz się działać tak, jakby Cię nie było?
    Przynajmniej na poziomie deklaratywnym oczywiście.

> [...]
    > preferowałyby raczej młode zające. Kolejną szkodliwą działalnością
    > ludzką w mojej okolicy jest znaczna powierzchnia lasów gospodarczych,
    > głównie daglezji. Lasy te są biedne, niemal sterylne, i nie są w stanie
    > zapewnić interesującego dla małych roślinożerców biotopu.
    >
    > Wszystko to piszę nie po to, by się w jakikolwiek tłumaczyć, bo ja
    > bardzo chętnie mogę zgodzić się na bycie wielbłądem lub innym wariatem,
    > pragnę jednak wskazać że temat który poruszasz jest znacznie
    > bardziej złożony niż mogłoby się wydawać komuś, kto patrzy na

    Cenny kontekst, dziękuję. Wnioski z niego mogę wyciągnąć takie, że skoro
    lisów jest dużo, to znaczy, że mają czym się wyżywić, pomimo że myśliwi
    wybijają mniejszą zwierzynę. Chyba że wokół jest więcej takich owczych
    stad, z których lisy mogą podkradać jagnięta.

    --
    Ewa