  • 41. Data: 2016-05-09 09:54:47
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 09:49:24 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Ktoś tam pytał dlaczego pisałem ze koszt isnstalacj gazowej wyjdzie mnie około
    25kkzł. Liczyłem (podłączenie gazu koło 3-4tyś, kocioło 15 + instalacja około 3 -
    wiec pio razy oko napisałem 25:-))

    No przy cenie podlaczenia 3-4 tys to bym szedl jednak w gaz, szczegolnie, ze
    masz tam piach, wiec kolektor poziomy odpada, a odwierty beda drogie. Kociol
    kupisz za polowe z tych 15k spokojnie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2016-05-09 09:59:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-05-09 o 09:49, uciu pisze:
> [...]

    25kkzł. Liczyłem (podłączenie gazu koło 3-4tyś, kocioło 15 + instalacja około 3 -

    Skąd 15 za kocioł? Raczej bliżej 5 do 10 za viessmana

    --
    Pete

  • 43. Data: 2016-05-09 10:09:07
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 09:54:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > No przy cenie podlaczenia 3-4 tys to bym szedl jednak w gaz, szczegolnie, ze
    > masz tam piach, wiec kolektor poziomy odpada, a odwierty beda drogie. Kociol
    > kupisz za polowe z tych 15k spokojnie :-)

    Doszukałem się warunkach przyłącza szacunkowej wyceny za podłączenie - 3208 brutto

    Pozdrawiam
    uciu

  • 44. Data: 2016-05-09 10:14:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 09:59:38 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    25kkzł. Liczyłem (podłączenie gazu koło 3-4tyś, kocioło 15 + instalacja około 3 -
    wiec pio razy oko napisałem 25:-))

    > Skąd 15 za kocioł? Raczej bliżej 5 do 10 za viessmana

    raczej 4 za termeta ecokondensa - mam i chwale. Ale zasobnik trzeba doliczyć jeszcze
    ze 2tysie.

    b.

  • 45. Data: 2016-05-09 10:26:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-05-09 o 10:14, Budyń pisze:

    25kkzł. Liczyłem (podłączenie gazu koło 3-4tyś, kocioło 15 + instalacja około 3 -

    > raczej 4 za termeta ecokondensa - mam i chwale. Ale zasobnik trzeba doliczyć
    jeszcze ze 2tysie.

    Jakoś się wcześniej zasobnik nie pojawiał, więc może uciu zamierza piec
    dwufunkcyjny powiesić?

    --
    Pete

  • 46. Data: 2016-05-09 10:31:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 May 2016 00:49:23 -0700 (PDT), uciu

    > Czyli jak już bedą ustalone wszystkie niewiadome z projektem trzeba
    > przeliczyć grzanie w 2T lub PC powietrzną. Z tej powietrznej obawiam się
    > hałasu:-/

    To odwiedź kogoś, kto ma PC PW i sprawdź. Panasonic 12kW (dwa wiatraki),
    deklaruje PCA 50dB. Poza tym pompę możesz odstawić dalej od domu, w tym
    postawić ścianę separującą.

    > Kolektor poziomy odpada z racji piachu:-/ zobacze jeszcze jak by to
    > wyszło z odwiertami - w sąsiedztwie jest gościu co PC zakłada i
    > pierniczy ze tylko z odwiertami pionowymi się sprawdzają.

    Pewnie na odwiertach najwięcej przycina. Ale postawmy sprawę jasno, obecnie
    nie opłaca się robić wymienników gruntowych, szczególnie jeśli się to zleca
    firmie. Jak się robi samemu, i tu głównie poziomy gruntowy, to można się
    pokusić. Stąd ja właśnie chcę jednak gruntówkę.

    > Ktoś tam pytał dlaczego pisałem ze koszt isnstalacj gazowej wyjdzie mnie
    > około 25kkzł. Liczyłem (podłączenie gazu koło 3-4tyś, kocioło 15 +
    > instalacja około 3 - wiec pio razy oko napisałem 25:-))

    Ale piec gazowy to raczej poniżej 8k się kupi, nawet w okolicach 5-6. Czyli
    w porywach 15 bez komina. Tylko że z gazu masz kWh za ~ 0,24 a w takich
    warunkach to przy prądzie w 2T z COP1 można już grzać za 0,26 (a da się
    jeszcze taniej wygrzebać oferty) przy inwestycji nawet 10-12 tys. zł mniej.
    Z kolei z powietrznej pewnie ten roczny COP3 wydłuiesz, więc kWh będzie
    kosztować nie więcej niż 0,1 zł. (przy inwestycji +10 tys. w stosunku do
    gazu). Ogólnie PC, o ile się nie przewali na odwiertach czy pompach
    "dobrych" producentów, się zwróci przed 10 latami).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 47. Data: 2016-05-09 10:51:03
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-07 o 22:03, Myjk pisze:
> [...]
    > zł i grzałką za 600 zł. Nie trzeba nawet pieca elektrycznego kupować. Wtedy
    > 45 tys. zł zostaje Ci na grzanie domu, a przy takich parametrach jak mój (i
    > Twój), czyli 10MWh/rok, i prądzie po 0,26 zł/kWh w 2T (owszem, trzeba wtedy
    > pamiętać, że okupione to jest wyoskim kosztem prądu w 1T na poziomie 0,90
    > zł/kWh) to jest roczny koszt około 3 tys. zł. Zakładając COP PC gruntowej
    > na poziomie 4 zwrot PC nastąpi po... 20 latach, gdzie sensowny próg to lat
    > 15. Jak sam widzisz, istny kosmos. A przecież nie policzyłem tu jeszcze ew.

    Ską Wy te ceny dziwne prądu zawsze bierzecie?
    Ja mam 2 taryfy i w nocy o ile nic nie pochrzaniłem mam stawkę 0,21
    zł/kWh, a w drogiej taryfie jest to 0,61 zł/kWh.
    Generalnie to mam wrażenie, że 2 taryfówka się prawie zawsze mniej lub
    bardziej opłaca i dziwię się, że więcej ludzi z tego nie korzysta. No
    chyba, że gdzie indziej macie te 0,90 zł/kWh za drogą taryfę. To wtedy
    rzeczywiście może być średnio...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 48. Data: 2016-05-09 10:55:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-07 o 22:30, gobo pisze:
    > rachunki i by sobie w domu mieszkała. Już mam teraz jeden dom - kostkę z
    > lat 80-tych, która pomimo ociepleń jest cholernie ciężka do ogrzania, ma
    > pełno mostków, z którymi nic nie da się zrobić. Wydawałem tysiące na gaz
    > rocznie, a w domu i tak było zimno. Teraz wolę więcej zainwestować na
    > starcie i później nie odczuwać rachunków w budżecie domowym.

    Hmmm... nie wiem z czego masz zbudowaną tą kostkę, ale jak mam dokładnie
    taki dom (bez piwnicy). Bo połataniu murów, żeby nie miały dziur,
    przestrzeni przy oknach, bo były prawie bez pianek itp. oraz położeniu
    na te mury 15 cm styropianu w domu mam ciepło, a miesięczny rachunek za
    gaz nie przekroczył w sezonie zimowym jak dotąd jeszcze 460 zł, nawet
    jak było dużo mrozów.
    Ale na parterze mam podłogówkę (u góry kaloryfery) i piec kondensacyjny
    Junkersa 14 kW grzejący niskotemperaturowo (maks. 45 stopni mam
    ustawione), żeby kondensacja jak najbardziej zachodziła. Ściany 39 cm z
    jakichś bloczków betonowych niewiadomego pochodzenia i składu + 15 cm
    styro. U góry stropodach wentylowany, jak to w kostkach.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 49. Data: 2016-05-09 11:03:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 10:51:04 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ską Wy te ceny dziwne prądu zawsze bierzecie?
    > Ja mam 2 taryfy i w nocy o ile nic nie pochrzaniłem mam stawkę 0,21
    > zł/kWh, a w drogiej taryfie jest to 0,61 zł/kWh.

    Brutto? Z dystrybucja i wszystkimi oplatami?
    Gdzie tak tanio? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2016-05-09 11:08:00
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 10:26:12 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Jakoś się wcześniej zasobnik nie pojawiał, więc może uciu zamierza piec
    > dwufunkcyjny powiesić?

    dokładnie - 2funkcyjny kondensacie :-) a cena się wzięła stąd, ze chce taki, jak
    kupowałem siostrze 2 lata temu - wtedy kosztował 12 wiec teraz obstawiam 15 :-)

    uciu