  • 31. Data: 2016-05-08 16:10:42
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 7 May 2016 23:11:53 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    kt-ekoogrzewanie/Strony/produkt-ekoogrzewanie.aspx

    > No OK - ale ile placisz za drozsza taryfe? 0,75 pln? Ja 0,55 ;)

    Jest na stronie, wystarczy policzyć ;)

    0,3846 + (0,0129 + 0,1744)*1,23 = 0,615 zł brutto

    Oczywiście liczę dla normalnej G12 bez promocji, bo to całe "Eko" jak
    zwykle opłaca się tylko elektrowni. Dzienna jest droższa o 0,0457zł, a
    nocna tańsza o 0,0032zł, marketing musi nieźle kręcić by to komuś wcisnąć.

    Sprawdzałeś, czy ktoś inny by Ci taniej prądu nie sprzedał?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 32. Data: 2016-05-08 17:27:32
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2016-05-07 o 11:43, uciu pisze:

    > Wstępnie miało być grzanie gazem, złożyłem wniosek, warunki przyłącza są. Szacuje
    ze koszt kotła, instalacji wyjdzie ok 25kzł.

    Jeśli masz wydać 25kzł na ogrzewanie, to zastanów się, czy tych kosztów
    nie przerzucić tak, aby zrobić dom prawie zeroenergetyczny. Jeśli
    zapotrzebowanie będzie rzędu kilkuset wat (przy -20C na zewnątrz) oraz
    roczne zapotrzebowanie na ciepło w granicach 1000 kWh, to ogrzewania
    jako takiego prawie w ogóle nie trzeba robić.

    Zobacz coś takiego
    http://www.domadd.pl/

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2863/jak-najlepie
    j-ogrzewac-dom-prawie-zeroenergetyczny

    M.

  • 33. Data: 2016-05-08 20:15:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zobaczylem. Tani marketing. W komentarzach ktos zakwestionowal ich zanizone
    wyliczenia odnosnie cieplej wody. Cos w tym jest ze jak zbudowac dom dobrze ocieplony
    to koszt ogrzewania wyjdzie mniejszy. Tego nikt nie kwestionuje. Ale zeby od razu
    prawie nic nie placic to sie nie da zrobic. Jeszcze sie nie da. Teraz pomimo ze dom
    potrzebujacy minimalnych mocy grzani zrobiony jest przede wszystkim z materialow
    izolacyjnych czyli takich w ktorych duzo jest taniego powietrza. To te materialy
    chociaz jednym ze sklasnikow jest tanie powietrze sa stosunkowo drogie. Dla zwyklego
    czlowieka sens maja inwestycje bardzo szybko sie amortyzujace. Czlowiek nie zolw i
    nie zyje sto lat. W tej chwili tylko kolektory sloneczne spelniaja warunek szybkiej
    amortyzacji bo sa tanie.

  • 34. Data: 2016-05-08 22:51:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 maja 2016 17:27:32 UTC+2 użytkownik M. napisał:

> [...]
    > roczne zapotrzebowanie na ciepło w granicach 1000 kWh, to ogrzewania
    > jako takiego prawie w ogóle nie trzeba robić.

    Ale 5-6 tys kWh na CWU i tak pojdzie :)) I tego nie przeskoczysz.

    > Zobacz coś takiego
    > http://www.domadd.pl/
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2863/jak-najlepie
    j-ogrzewac-dom-prawie-zeroenergetyczny

    CO 1000kWh, a z CWU ma nie przekroczyc 2300kWh? Czyli 1300kWh na 4 osobowa
    rodzine na rok? No jak ktos sie myje tylko w soboty to spoko rozwiazanie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2016-05-08 22:58:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 maja 2016 17:27:32 UTC+2 użytkownik M. napisał:

    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2863/jak-najlepie
    j-ogrzewac-dom-prawie-zeroenergetyczny

    Zeby nie byc goloslownym. Jedna wanna 150l wody 40stC to koszt ~5,5kWh.
    Czyli wychodzi, ze mozemy wziac 236 kapieli. Czyli 4 osobowa rodzina, jak
    nie kapiemy sie jeden po drugim w tej samej wodzie bedzie sie kapala
    cale 59 dni :-) No mniej wiecej wychodzi, ze kapiel tylko w sobote jak w PRL.

    Ja wiem, ze wanna dla maniakow projektow pasywnych to burzuazja i zamiast
    wody widza wyplywajace z wylewki dolary ale bez przesady. Normalna 4 osobowa
    rodzina zuzywa 4-6 tys kWh na CWU w roku, stad wywalanie kilkudziesieciu tys
    pln na zmniejszenie CO z 10 do 1 tys kWh jest kompletnie bezsensowne, bo
    zmniejszy nam to zuzycie pradu nie 10-cio krotnie jak to fajnie wyglada
    "w katalogu pasywniaka", a jedynie z 15 tys do 6 tys kWh - czyli maksymalnie
    2,5 krotnie :-)

    Ja kapiel traktuje nie tylko jak umycie sie z brudu ale jako swoje male
    codzienne, przyjemne SPA :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2016-05-08 23:05:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 maja 2016 16:10:34 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Jest na stronie, wystarczy policzyć ;)
    >
    > 0,3846 + (0,0129 + 0,1744)*1,23 = 0,615 zł brutto

    No czekaj - badzmy uczciwi - raz liczysz 2T dla "eko", a teraz dla jakiejs
    innej taryfy. W EKO 1T nie kosztuje 0,3846 tylko 0,4488 (swoja droga chyba
    na tej stronie ktora zalinkowales sie pomylili, bo przy dluzszym - 3 letnim
    okresie - ceny sa wyzsze niz przy umowie na 2 lata hm ;-)

    > Oczywiście liczę dla normalnej G12 bez promocji, bo to całe "Eko" jak
    > zwykle opłaca się tylko elektrowni. Dzienna jest droższa o 0,0457zł, a
    > nocna tańsza o 0,0032zł, marketing musi nieźle kręcić by to komuś wcisnąć.

    To ile kosztuje 2T w zwyklej, a nie EKO? :)

    > Sprawdzałeś, czy ktoś inny by Ci taniej prądu nie sprzedał?

    Teraz juz tego nie analizuje, bo kazdy ma porypane promocje, ktore zwykle
    obowiazuja tylko przez kilka miesiecy, a potem doja kase. Wychodze z zalozenia,
    ze skoro energetyka namawia mnie do podpisania umowy dlugoterminowej (ktora
    gwarantuje nizsze ceny), to znaczy, ze dlugoterminowo ceny pradu beda
    spadac :-) I szczerze mowiac poki co to sie sprawdza, bo ceny pradu ostatnio
    spadly (przy normalnej taryfie i umowie z roku na rok :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2016-05-08 23:08:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 maja 2016 23:05:47 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > innej taryfy. W EKO 1T nie kosztuje 0,3846 tylko 0,4488 (swoja droga chyba
    > na tej stronie ktora zalinkowales sie pomylili, bo przy dluzszym - 3 letnim
    > okresie - ceny sa wyzsze niz przy umowie na 2 lata hm ;-)

    Nie no zaraz - chyba sie nie pomylili - im na dluzej podpiszesz umowe, tym
    cena wyzsza. Zupelnie odwrotnie, niz jeszcze w pazdzierniku 2015 jak
    dostalem oferte od Taurona na przedluzenie umowy :) Nie nadarzam ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2016-05-09 09:13:03
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 maja 2016 14:08:16 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Z tego co obserwuje wielu włascicieli co na gaz predzej czy później
    > przechwala sie przed znajomymi że 18 stopni jest op-ty-mal-ne. Nie
    > rozumiem dlaczego :D

    zakładam w domu temperaturę 23-24 stopnie :-) - nie pytajcie dlaczego - tak lubimy
    :-)

    uciu

  • 39. Data: 2016-05-09 09:34:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 8 maja 2016 22:58:39 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ja kapiel traktuje nie tylko jak umycie sie z brudu ale jako swoje male
    > codzienne, przyjemne SPA :-)

    własnie -szklane na piwo trzeba miec gdzie postawic.

    b.

  • 40. Data: 2016-05-09 09:49:23
    Od: uciu <a...@g...com>

    Widze, że wątek się rozwinął :-)

    Czyli jak już bedą ustalone wszystkie niewiadome z projektem
    trzeba przeliczyć grzanie w 2T lub PC powietrzną.
    Z tej powietrznej obawiam się hałasu:-/

    Kolektor poziomy odpada z racji piachu:-/ zobacze jeszcze jak by to wyszło z
    odwiertami - w sąsiedztwie jest gościu co PC zakłada i pierniczy ze tylko z
    odwiertami pionowymi się sprawdzają.

    Gdybym miał glinę to wątku by nie było bo z założenia byłaby PC ale, ze jest piach to
    pojawiało się kilka niewiadomych :-)

    Zobacze jeszcze kiedy planują gaz ciągnąc by w pore zrezygnowac.

    Ktoś tam pytał dlaczego pisałem ze koszt isnstalacj gazowej wyjdzie mnie około
    25kkzł. Liczyłem (podłączenie gazu koło 3-4tyś, kocioło 15 + instalacja około 3 -
    wiec pio razy oko napisałem 25:-))

    uciu