  • 21. Data: 2016-05-07 23:45:32
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 maja 2016 22:03:14 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > 45 tys. zł zostaje Ci na grzanie domu, a przy takich parametrach jak mój (i
    > Twój), czyli 10MWh/rok, i prądzie po 0,26 zł/kWh w 2T (owszem, trzeba wtedy

    Zanim skorzystasz z wypocin myjka to sie dwa razy zastanow. Prad w 2T nie
    kosztuje 0,26 pln tylko blizej 0,35 pln. 10MWh to tylko CO, na CWU przy 4
    osobowej rodzinie dojdzie dodatkowe 0,6MWh. Nie wiem - moze myjk sie po prostu
    nie myje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2016-05-07 23:48:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 maja 2016 22:26:27 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ja tam od wielu lat mieszczę się w 50-80L/dzień CWU w 3os.

    Kolejne brednie. Moze i miesci sie 50-80l ale zagrzane do jakich temperatur? :D
    Ja mam baniak 300l, grzeje do 43stC i dla dwoch to jest tak akurat ale nastepny
    kupie 400l. W pompie ciepla im grzejesz do wyzszych temperatur tym COP spada
    na pysk - dlatego lepiej grzac wiecej wody do nizszej temperatury, niz mniej
    do wyzszej. A ze na cele CWU potrafi isc 50-60% tego co na CO - to jest to
    spory procent calosci tego, co trzeba w domu ogrzewac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2016-05-07 23:50:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 maja 2016 23:45:34 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > osobowej rodzinie dojdzie dodatkowe 0,6MWh. Nie wiem - moze myjk sie po prostu

    6MWh oczywiscie, nie 0,6 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2016-05-07 23:53:35
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    A przegrzewasz wodę od czasu do czasu (Legionella)? Nas jest trójka i
    taki baniak 300l z wodą o temperaturze około 45stC wydaje mi się
    optymalny dla nas. W takim przypadku grzałka np. raz na tydzień
    musiałaby podnieść temperaturę z tych 45 do 70stC - różnica nie jest
    zbyt wielka - musiałbym poczytać jak obliczyć ilość prądu zużytą na ten
    proces.
    Piotr

  • 25. Data: 2016-05-07 23:59:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 7 May 2016 22:30:17 +0200, gobo

    > Nie patrzę na instalację z pompą ciepła na inwestycję,
    > która ma się zwrócić.
    > Chcę raz zapłacić i mieć później małe rachunki.

    Dziwne masz, przyznam, myślenie. Po co się wypruwać z takiej kasy? Kupujesz
    za gotówkę czy z kredytem? Jeśli masz taką kasę, to wsadź te pieniądze do
    skarpetki, albo lepiej na konto, to przez te 20 lat i przy mizernym zysku
    od lokaty na poziomie 1% zyskasz dodatkowy rok grzania (uwzględniając nawet
    coroczny ubytek z tej lokaty).

    > Ale co będzie za 10-15lat?

    Ja za 15 lat to myślę oddać dziecku albo sprzedać ten nowo budowany obecnie
    dom i wybudować coś następnego, tym razem parterowego 80m2 i płacić 700
    zł/rok za ogrzewanie prądem przy inwestycji na poziomie 2 tys. zł.

    > Oprócz tego dużo podróżuję samochodami i samolotami

    Jak każdy.

    > - a niech mi się coś stanie...

    Ja mam polisę na życie wykupioną, na 200 tys. zł.

    > Chciałbym by w takim przypadku żona była w stanie sama ze swojej
    > pensji opłacić rachunki i by sobie w domu mieszkała.

    To moja żona na mojej śmierci sobie by
    ogrzała dom prądem jeszcze przez 60 lat. :P

    > Już mam teraz jeden dom - kostkę z
    > lat 80-tych, która pomimo ociepleń jest cholernie ciężka do ogrzania, ma
    > pełno mostków, z którymi nic nie da się zrobić. Wydawałem tysiące na gaz
    > rocznie, a w domu i tak było zimno. Teraz wolę więcej zainwestować na
    > starcie i później nie odczuwać rachunków w budżecie domowym.

    ... Przemyśl to -- bo to się zwyczajnie kupy nie trzyma.

    > Aaa- nie mam miejsca na działce na sondę poziomą.
    > Docelowo chcę dokupić działkę sąsiednią, ale to może za rok, może dwa.
    > Wtedy miałbym dodatkowe 1200m2 na taki wymiennik.

    No to tym bardziej, przygotować wodną podłogówkę, grzać rok czy dwa prądem,
    a potem dokupić PC z wymiennikiem poziomym, zaoszczędzić ze 20 tys. zł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2016-05-08 00:01:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 maja 2016 23:53:39 UTC+2 użytkownik gobo napisał:

    > A przegrzewasz wodę od czasu do czasu (Legionella)? Nas jest trójka i

    Tak - raz w tygodniu, pompa ma taki program. Ja akurat mam pompe ecopola
    (ecopol-system) i bardzo polecam. Proste, porzadne komponenty, nie ma sie
    co zepsuc. Widzialem pompe viessmanna od srodka i OJEZU - to ma tyle
    elektroniki ze jak sie zepsuje to najpierw wolasz elektronika, zamiast
    hydraulika / chlodnika ;) W mojej pompie jest piec elementow na krzyz
    zlutowanych - i tak ma byc :) NIBE ktore chcesz kupic tez jest naszpikowana
    niezle elektronika. Moja to taki stary mercedes beczka, co go odpalisz nawet
    na oleju roslinnym i zrobi milion kilometrow bez wiekszej awarii. A ta NIBE
    to taki jak dla mnie renault, co nawet do wymiany zarowki musisz jechac
    na serwis ;) Ma za to ladny wyswietlacz, statystyki i wykresiki ale chyba nie
    o to w urzadzeniu, ktore ma byc niezawodne chodzi :-)

> [...]
    > musiałaby podnieść temperaturę z tych 45 do 70stC - różnica nie jest
    > zbyt wielka - musiałbym poczytać jak obliczyć ilość prądu zużytą na ten

    70-45 = 25st, mnozysz razy wage wody (300kg) i cieplo wlasciwe wody (~4200J)
    i wychodzi 31500000J / 3600000 = 8,75kWh :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2016-05-08 00:10:30
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Super - dzięki za obliczenia:)
    O tych pompach poczytam - nie jestem fanem gadżetów i mogę obejść się
    bez "wizualizacji".

  • 28. Data: 2016-05-08 00:12:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 7 May 2016 23:53:35 +0200, gobo

> [...]
    > musiałaby podnieść temperaturę z tych 45 do 70stC - różnica nie jest
    > zbyt wielka - musiałbym poczytać jak obliczyć ilość prądu zużytą na ten

    8,7kWh, w tanim prądzie po 0,26zł/kWh to 2,25 zł na tydzień. :P

    I nie wierz bzdurom zakompleksionego adasia AKA "wszystko wiem najlepiej i
    wszystko mam najlepsze", że nie da się mieć prądu w 2T za taką cenę:
    http://images76.fotosik.pl/529/dc85086698ae8662.jpg

    Naturalnie opłat stałych nie wliczam, bo czy się grzeje prądem czy się nie
    grzeje, to opłaty stałe się płaci...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2016-05-08 00:23:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 7 May 2016 14:45:32 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Zanim skorzystasz z wypocin myjka to sie dwa razy zastanow. Prad w 2T nie
    > kosztuje 0,26 pln tylko blizej 0,35 pln.

    Ja bym sie nie chwalił tym, że przepłacam :)

    Przykład prosto z mojego podwórka:
    http://www.tauron.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/produ
    kt-ekoogrzewanie/Strony/produkt-ekoogrzewanie.aspx

    Oczywiście za prosto byłoby podać ceny wprost, ale za nocną wychodzi:
    0,2 + (0,0129 + 0,0585)*1,23 = 0,288 zł brutto

    Jak poszukasz innego dostawcy, to pewnie 0,26 jest realne.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2016-05-08 08:11:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 maja 2016 00:23:42 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiście za prosto byłoby podać ceny wprost, ale za nocną wychodzi:
    > 0,2 + (0,0129 + 0,0585)*1,23 = 0,288 zł brutto

    No OK - ale ile placisz za drozsza taryfe? 0,75 pln? Ja 0,55 ;) Wyjdzie
    na zero. Ale fakt faktem - nie widzialem tej nowej taryfy - jest dostepna
    i u mnie ale raczej nie widze sensu zmiany - musze policzyc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.