    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 22 Nov 2021 02:22:01 -0800 (PST)
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 22 November 2021 at 10:49:30 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Jestem w trakcie robienia drugiej instalacji PV ongrid i naszła mnie myśl
    > aby tanim kosztem zbudować też "offgrida".
    > Mam UPSa 1200 (sinus) do którego mam podpięte dwa aku samochodowe (każdy
    > ma jakieś 30-40Ah) - bo ups jest na 24V.
    > Myślę nad zrobieniem z instalacji PV 3 odczepów (moduły to Hyundai
    > HiE-S480VI - 480W, 46V), każdy odczep z 2 modułów. Do odczepów podepnę 3
    > tanie regulatory ładowania spięte na wyjściu równoległe, które ładowałyby
    > mi bezpośrednio akumulatory w UPS'ie.
    > Koszt tych tanich regulatorów to 40-60zł/szt., dodatkowo parę złączek MC4
> [...]
    to bardzo dobry pomysł
    i sa na rynku solarne UPS-y
    jest nawet publikacja naukowa
    https://www.researchgate.net/publication/257743693_S
    olar_powered_UPS#read

    Zrobiłem w celach testowych 2 małe solarne UPS-y

    ale moc paneli dostosowana do pojemności akumulatorów żelowych, zainstalowanych w
    UPS-ie

    Samochodowych, kwasowych aku zewnętrznych nie stosuję, gdyż mają dużo większą
    pojemność a ups mocc i wymaga UPS z wentylacją, aby się nie przegrzewał

    Inteligentny UPS może generować error, gdyż napięcie ładowania aku z kontrolera może
    być za wysokie, czyli powyżej 13,5V i ups może to wykrywać jako za wysokie napięcie
    pracy

    Ale trzeba sprawdzić

    Na razie testowałem z solarkami 12V z kontrolerem i UPS na pojedynczy aku.

    Jak na 2 x 12V to mam solara 30V 8A
    i musiałbym kupić 2 nowe samochodowe aku po 60Ah

    60Ah x 2 x 12V = 1440Wh energii

    Samochodowe aku muszą jeździć i mieć wstrząsy, aby płyty się czyściły i kwas byl
    wymieszany, aby uniknąć zasiarczenia
    2 x 400zł = 800zł za same aku

    No i UPS ma wyłącznik termiczny, przeciążeniowy, bo jest przeznaczony do pracy
    krótkotrwałej.

    No i zabezpieczenia, typu burzowego , muszą być
    dlatego solary do ups są tylko off-grid, jednego przeznaczenia, aby nie uwalić całej
    instalacji.