  • Data: 2021-07-16 22:07:58
    Temat: Re: Praca w drewnie a oprogramowanie CAD
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-07-16 o 18:55 +0200, heby napisał:

    > Uzyj więc darmowych CADów 3D. Przeszły one niedawno rewolucję i są
    > bardzo wygodne i przyjazne, z uwagi na to, że są stosowane w
    > drukowaniu 3D. Niektóre działaja "z przeglądarki", bez instalacji.
    >
    > https://www.tinkercad.com/
    > https://www.sketchup.com/try-sketchup#for-personal
    > https://www.autodesk.com/products/fusion-360/overvie

    Rozglądałem się, i nie wydaje mi się, żeby programy do drukarek 3D
    spełniały moje potrzeby... Wynika to chyba stąd, że przy drukarce 3D
    nie ma potrzeby planów - ot, modelujesz sobie co tam chcesz, i jak już
    wymodelujesz na ekranie to wysyłasz jakimś plikiem STL czy co tam się
    używa do drukarki 3D i ona sobie z tym radzi.

    Przy pracy z drewnem jest o tyle inaczej, że drukarką 3D jest piła
    stołowa, wyrzynarka, router i dłuto a sterownikiem jestem ja. A ja nie
    czytam STLa. Mój firmware wspiera tylko jeden format wejściowy:
    wydrukowany rysunek elementu w dwóch lub trzech rzutach z podanymi
    wymiarami. I tego te programy do drukarek nie robią (tak samo zresztą
    FreeCAD, o ile nie przeoczyłem).

    Aby było konkretniej, tutaj przykład części którą sobie wymodelowałem w
    FreeCAD: https://imgpile.com/images/NiHr8x.png

    A tutaj ta sama listwa, którą narysowałem w LibreCAD żeby w warsztacie
    wiedzieć jak mam ciąć: https://imgpile.com/images/NiHc2P.png

    No i teraz pytanie: czy któryś z tych rewolucyjnych programów do
    drukarek 3D jest w stanie wygenerować jedno na podstawie drugiego?

    Mateusz