    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skraplająca się para wodna na ramach okien
    Date: Tue, 18 Jan 2022 19:56:59 +0100

    Hello, ptoki.
    On 18.01.2022 18:52 you wrote:

> [...]
    > . Jak si=C4=99=20
    > zyb.=20
    > =C5=BCy=C4=87?=20
    > =BCu itp.?=20
    > acja ustawiona na=20
    > la si=C4=99 te=C5=BC=20
    > =85 szczelne by=20
    > To raczej te typy tak maja. Ram do zewnatrz nie powinno sie z alu
    > robic. Od tego sa plastiki.=20 Duzo na to nie poradzisz. Wycierac i
    > tyle.=20 Jak sciana obok ramy sucha to nie jest zle. Jakbys sie
    > uparl to moze jakis kawalek pianki czy styro przymocowany do ram= y
    > od zewnatrz nieco by pomogl. Ale to lekka rzezba.

    Od niemal 10 lat mam aluminiowe okna i żadne nie rosi ani nie przemarza.
    Wg mnie jest spieprzony montaż.
    W pierwszą zimę tak miałem, przy jednych drzwiach (aluminiowych) których
    futryna nie była obrobiona od zewnątrz.
    Przy dużych mrozach pojawiał się nawet szron od środka.

    Po zaciągnięciu klejem i tynkiem problem już się więcej nie pojawił.

    > Gdyby ramy byly plastikowe to rosily by tez ale przy nizszej
    > temperaturze n= a zewnatrz. Drewniane tez choc pewnie nieco mniej.
    > Ale nieduzo raczej.=20 Zeby sobie humor nieco poprawic zajrzyj czy
    > rosi sie szyba czy rama. Znaczy sie skad sie przemarzanie zaczyna.
    > Jak szyba sucha a rama rosi to kiepsko. Rama slaba. Jak rosi sie
    > szyba a rama pozniej/wolniej to nie jest zle, Okno i tak nie i=
    > zoluje a roznica na ramie jest juz znikoma

    Rama aluminiowa nie ma prawa rosić. Albo zły montaż albo wentylacja do
    d...

    Tylko, że przy złej wentylacji, rosa i grzyb pojawiłby się na wszystkich
    oknach.

    Jeśli jest tylko na jednym, to problem jest w tym jednym oknie.

    --
    Pete