  • Data: 2022-01-19 07:45:29
    Temat: Re: Skraplająca się para wodna na ramach okien
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 12:57:11 UTC-6 Pete napisał(a):

    > Od niemal 10 lat mam aluminiowe okna i żadne nie rosi ani nie przemarza.

    Twoja pogoda jest jedna, Twoje kaloryfery czy inne ogrzewanie jest jedno a to co u
    innych jest drugie.

    > Wg mnie jest spieprzony montaż.

    To popros Marka o foty i proponuj naprawy.
    Ja sie o tyle przychyle ze jak te aluokna sa nieszczelne to rzeczywiscie beda duzo
    bardziej zimne niz szczelne.
    Warto sprawdzic. Ale z natury rzeczy aluminiom przewodzi cieplo lepiej niz plastik
    wiec rama metalowa jaka by nie byla bedzie chlodniejsza od plastikowej.
    Nie chce mi sie teraz doktoryzowac ale nie sadze aby porownywalne rozmiarowo i
    technologicznie ramy alumiowe byly lepsze od plastikow.
    Sztywniejsze, tak. Moze nawet lzejsze. Ale nie sadze aby dalo sie je zrobic tak aby
    taanie okna aluminiowe byly cieplejsze do tanich plastikow.
    W obszarze drozyzny moze byc roznie.

    > W pierwszą zimę tak miałem, przy jednych drzwiach (aluminiowych) których
    > futryna nie była obrobiona od zewnątrz.
    > Przy dużych mrozach pojawiał się nawet szron od środka.
    >
    > Po zaciągnięciu klejem i tynkiem problem już się więcej nie pojawił.

    Podziel sie sugestiami z Markiem, moze u niego przewazajacym czynnikiem bedzie
    wlasnie montaz mimo ze stwierdzil ze zrobiony na cieplo.

    > Rama aluminiowa nie ma prawa rosić. Albo zły montaż albo wentylacja do
    > d...

    Ma prawo. To tylko kwestia roznicy temperatur i wilgotnosci.

    > Tylko, że przy złej wentylacji, rosa i grzyb pojawiłby się na wszystkich
    > oknach.
    >
    > Jeśli jest tylko na jednym, to problem jest w tym jednym oknie.

    Zakladam ze nie na jednym. Polecam poczatek posta: "szczegolnie na balkonowych"