  • Data: 2022-01-19 07:38:28
    Temat: Re: Skraplająca się para wodna na ramach okien
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 12:48:47 UTC-6 Marek napisał(a):
    > Ale w ogóle są produkowane okna "plastikowe" z ramami w pełni z
    > tworzywa?

    Nie, Ale prawie.
    Ramy sa platikowe i maja komory w ktorych mocuje sie wzmacniajace metalowe profile.
    Glownie na rogach ale czasem takze na calej dlugosci ramy.

    > Zamawiając okna "plastikowe" (Oknoplast) sądziłem, że ramy również są
    > z tworzywa (tak na logikę). Sprzedawca mnie później wyprowadził z
    > tego błędu tłumacząc, że technologicznie tak się nie da, bo taka rama
    > nie byłaby odpowiednio sztywna. Po to są te historie z liczbą komór
    > aby rynkowo ocenić, który rama "cieplejsza".

    Sprzedawca ci wcisnie kazda durnote. Jak ci nie pokaze przekroju i przykladu jak to
    ma dzialac to wkladaj jego gadanine miedzy bajki.
    Dodatkowo, okno 50x50 wymaga nieco innej sztywnosci niz takie 120x80.

    > Teraz śmiem twierdzić, że te okna "plastikowe" też mają wewnętrzny
    > szkielet aluminiowy a samo tworzywo to tylko zewnętrzna powłoka.

    Troche. Ale sam plastik tam jest i izoluje lepiej niz po prostu metalowa rama z
    milyjonem komor.

    > Często rosa też jest przy zewnętrznych krawędziach szyb.

    Jak blisko? Jak centymetr to tak moze byc z powodu ramy.
    Jak wiecej - dwa-piec to jednak sama szyba tez slaba.
    Jak cala polac szyby rosi przy dajmy na to -10/-15 to szyba kiepska.