    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Straty ciepła na 20 metrach rury w ziemi
    Date: Sun, 4 Dec 2022 20:34:50 +0100

    W dniu 2022-12-04 o 20:13, WS pisze:

    > Bo ja wiem? ;)
    > Wystarczy pogooglać na temat kontroli szczelności kanalizacji... Co chwilę teksty
    typu "to nie jest instalacja ciśnieniowa... i zalanie pionu wodą do testu jest bez
    sensu",
    To że ktoś ma zje$aną instalację albo stare uszczelki nie zmienia faktu że
    takie rury raczej służą tylko do bezciśnieniowego, grawitacyjnego
    spłynięcia wody/ścieków, uszczelki są "takie se" ;)
    przy nowych uszczelka ona wytrzymuje całkiem sporo, inaczej w np blokach
    10 piętrowych non stop by się coś działo a tak nie jest.

    > Raczej nikt nie daje gwarancji, że jeśli np. wkopiemy je na 1m to przy jakiś
    roztopach i max poziomie wód gruntowych nic tam nie wleci... 0.1 bar niby nie dużo,
    ale przez kilka(naście) dni... ?
    Nic nie będzie, wilgoć która się wykropili sama wyparuje, w końcu tam
    będzie cieplej niż w gruncie obok, dlatego pisałem o otwartym jednym
    końcu. Ale jest po temacie bo autor zmienił koncepcję.

    --
    Janusz