    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Mar 2023 05:37:48 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 marca 2023 o 09:43:41 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Nie wierzysz jak Ci na tych samych portalach piszą, że brakuje mieszkań a
    > łykasz jak młody pelikan, jak Ci piszą, że są problemy z PV :-)
    > Na WP co drugi dzień są negatywne, bzdurne arty na temat PV i PC. To tak
    > zwane clikbaity.
    >
    > W mojej okolicy (PGE Dystrybucja) - tam gdzie ktoś miał problemy (za
    > wysokie napięcie, skoki itp) to to poprawili. Mam kumpla, który
    > notorycznie miał 256V i stop falownika. Od nowego roku ma niecałe 230V.
    > U mnie też obniżyli o jakieś 5-7V. Sieć NN jest ciągle rozbudowywana i
    > modernizowana, wymieniają trafa, wymieniają cienkie druty.
> [...]
    Informacje istnieniu pustych mieszkań mam z innego źródła niż sponsorowane artykuły
    na tandetnych i na dodatek w dużej części niemieckich portalach. Dzisiejszy tytuł z
    jednego z takich portali " Wąskie gardło kredytów widać na rynku nieruchomości, ale
    najem urywa telefony". Tylko nie napisz że w to wierzysz. W innym artykule że jak
    masz na najem dwa mieszkania w Łodzi to nie musisz pracować bo 5000 na czysto
    wyciągniesz. Chodzi o mieszkania w okolicach 45-50 metrów. Też w to wierzysz?
    Oczywiście możesz nie wierzyć w strukturę mieszkań w Polsce i że tylko 4% wynajmuje.
    Ale jak w to nie wierzysz to gorzej dla ciebie a lepiej dla tych co uważają że jak
    chwilę poczekają to kupią za te same pieniądze dwa razy większe a jak dłużej
    poczekają to trzy i więcej razy większe. Cały w skowronkach jesteś a napisałeś że dla
    prosumentow nowe przepisy będą jak kop pod chuj. Od nowego roku była zima i zaczyna
    się wiosna. Od zeszłorocznego lata przybyło instalacji. Obniżyli u twojego kolegi. A
    może nie musieli obniżać bo fotowoltaika dawała mało prądu i samo sie obniżyło. Ale
    jak zacznie słoneczko świecić to znowu się będą falowniki wyłączały. Jak sądzisz,
    dlaczego zmienia przepisy na gorsze dla prosumentow? Pewno dlatego że będą chcieli
    żeby zrezygnowali z magazynowania w sieci. I jak już dostatecznie dużo zrezygnuje z
    bycia prosumentem to zrobią wymóg posiadania akumulatora bo beda brali wtedy kiedy
    będą chcieli i potrzebowali. Żeby sprzedać całą produkcję z dobrego słonecznego dnia
    przy instalacji 10kW potrzebny jest magazyn z 80kWh. Sprawdź ceny i jak się odnieść z
    omdlenia napisz tutaj jakie są te ceny. Chyba nie muszę przypominać że dzisiejsze
    ceny są dużo niższe od tych w przyszłości. Z prostego powodu są niższe. Magazyn
    będzie musiał mieć na bank jakiś super atest i tylko kilka modeli będzie koszernych.
    Drogi akumulator plus instalacja fv nigdy się nie spłaca. W tej chwili w ramach
    reklamy że na sprzedaży prądu zarabia się równie dobrze a może i lepiej niż jak sie
    wychodzi na magazynowaniu dają w miarę dobre stawki za prąd. Jak nie będzie
    prosumentow to stawki poleca na pysk.