    Date: Tue, 6 Jul 2021 19:18:59 +0200
    From: Jozef Stanin <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: aktnidie

    Dnia Sun, 4 Jul 2021 18:46:12 +0200
    Krycha <k...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Hej,
    > radość z ładnie kwitnących aktinidii, była wielka, po 15 latach czekania.
    >
    > https://photos.app.goo.gl/oVEYu6P1sQvKgoW96
    > i co z tego skoro znowu opadają owoce.
    >
    > Jakieś rady, wskazówki?
    > Jestem bliska decyzji - wyciąć.
    >
    > Komuś udaje sie doczekać owoców i pojeść?

    Mam u siebie już chyba 25 letnią aktinidię.
    Owocuje corocznie od pewnego czasu z wyjątkiem poprzedniego roku jak przemarzły jej
    wszystkie świeżo wyrośnięte pędy wiosenne.
    W tym roku też dużo owoców. Z jednego potężnego krzewu mam na tyle owoców, że nie da
    się przejeść, a nie wiem co można z nich robić. Najlepsze są w stanie dojrzałości jak
    skórka robi się ciemnozielona jakby przeźroczysta. Co oznacza w pełni dojrzałe owoce.
    Twardych radzę nie dotykać.

    --
    Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
    Roślinożerni, roślinożerni

    (Zenon Laskowik, ,,Z tyłu sklepu", 1980 r.)