    Date: Tue, 6 Jul 2021 19:25:32 +0200
    From: Jozef Stanin <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: aktnidie

    Dnia Sun, 4 Jul 2021 18:46:12 +0200
    Krycha <k...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Hej,
    > radość z ładnie kwitnących aktinidii, była wielka, po 15 latach czekania.
    >
    > https://photos.app.goo.gl/oVEYu6P1sQvKgoW96
    > i co z tego skoro znowu opadają owoce.
    >
    > Jakieś rady, wskazówki?
    > Jestem bliska decyzji - wyciąć.
    >
    > Komuś udaje sie doczekać owoców i pojeść?

    Mam około 25 letnia aktinidę. Owocuje corocznie. Jedynie w tamtym roku przemarzły jej
    młode pędy wiosenne i w ogóle nie kwitła.
    Nie wiem czy ma jakieś specjalne wymagania. Co kilka lat przerzedzam krzew wycinając
    najstarsze pędy i suszki.
    Krzew wymaga słonecznego miejsca i mocnej podpory. U mnie to zabetonowana rura w
    którą wbiłem rozgałęziony konar pigwy.
    Owocuje tak obficie, że nie jestem w stanie przejeść wszystkich owoców.
    Jemy tylko w pełni dojrzałe, mięciutkie owoce.

    --
    Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
    Roślinożerni, roślinożerni

    (Zenon Laskowik, ,,Z tyłu sklepu", 1980 r.)