  • Data: 2009-06-21 10:47:22
    Temat: Re: folia zamiast papy na deskowanie
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości
    news:h1l256$9p8$1@opal.futuro.pl...

    > Ja dodam od siebie, że jeżeli zostawimy deski ze szparami co centymetr i z
    > membraną na deskach to przecież pod deskami aż do membrany będą
    > niewypełnione szczeliny i tymi szczelinami będzie wiało.
    > Właśnie wiania chcemy uniknąć żeby się zabezpieczyć przed wianiem z
    > halogenów i nieszczelności sufitu.
    > Ja jednak optuję za szczelną membraną wysokoparoprzepuszczalną ale na
    > krokwiach i dobitą łatami i uszczelnioną taśmą.
    > Klejenie połączeń też bym wykonał solidnie ze wszystkich stron i między
    > warstwami.

    Niby dlaczego ma wiać ?
    Przestrzeń pod deskami jest całkowicie zamknięta i nie ma możliwości
    dostawania się powietrza z wewnątrz pomieszczenia czy też z zewnątrz.
    Przynajmniej nie w takim stopniu, żeby wiało. Tu własnie ściany muszą być
    wybudowane aż do samych desek i uszczelnione.
    Pod deskami tylko odbywa się ruch powietrza tego zawartego pomiędzy wełną ,
    a deskami, ale nie ma przewiewania przez membranę. Jest delikatne
    przenikanie powietrza wraz z parą wodną, ale to przenikanie jesty
    niewielkie.

    Poza tym o jakim wianiu z halogenów piszesz ?
    Czy mas na myśli bezmyślne dziurawienie folii paroizolacyjnej ?
    Toż to jest poważny błąd, który doprowadza do zawilgacania wełny. W żadnym
    wypadku nie wolno jest dziurawić tej folii.
    Jeżeli już ktoś decyduje się na halogeny na poddaszu to powinien wykonać
    podwójny sufit, czyli patrząc od góry:
    - folia paroizolacyjna
    - płyta gipsowo-kartonowa
    - stelaż do płyt gipsowo-kartonowych
    - druga płyta gipsowo-kartonowa, w której można montować oprawki halogenów