  • Data: 2021-06-06 08:15:30
    Temat: Re: koncepcja 70m2
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 07:06:08 UTC+2 Mark Woydak napisał(a):

    > Moim zdaniem "projekt" jest nieprzemyślany. Zwłaszcza rozkład
    > pomieszczeń. Narysuj sobie ścieżki poruszania się po budynku, pamiętaj,
    > że strona północna budynku będzie zimna, przemyśl, a będziesz wiedzieć
    > gdzie i co.

    w domu który będzie budowany wg "ciepłych" standardów nie ma zimnych stron.
    Ciepłe standardy to rozumiem takie jak już 10 lat temu użyłem: ściany izolacja 35cm,
    podłoga 20, dach - też dużo

    > Jestem przeciwnikiem piętrowych budynków prywatnych. Lata lecą i się nie
    > obejrzysz jak dzieci wyfruną w świat, a wy rodzice będziecie mieć
    > problem ze wspinaczką po schodach. O kosztach ogrzewania piętra z czasem
    > nieużytkowego nie wspomnę. Postaw porządną parterówkę z poddaszem
    > nieużytkowym (+ porządne schody strychowe). Kiedyś taki strych będzie
    > służyć ci za graciarnię rzeczy zupełnie niepotrzebnych które "ale może
    > się przydadzą".

    czyli nie poradzę sobie po schodach na piętro, ale schody strychowe będą użyteczne?
    Nie
    przekonałeś mnie :)

    Dom z poddaszem użytkowym nie robię dlatego że uwielbiam schody tylko dlatego
    że stosunek powierzchni użytkowej do kosztów budowy jest najlepszy. Ja się bogaczem
    nie czuję, więc chcaiłbym najlepiej wydać pieniądze.

    b.